הוכרז: שבב Tesla FSD למערכת בינה מלאכותית בכלי רכב שתחליף את שבבי NVidia

רכב טסלה Model X (מקור טסלה) רכב טסלה Model X (מקור טסלה)

חברת טסלה (Tesla), יצרנית הרכבים החשמליים, הכריזה על במהלך אירוע Tesla Autonomy Day שערכה בשבוע שעבר על שבב ה-Tesla FSD כחלק ממערכת נהיגה אוטונומית בייצור עצמי של החברה כשהיא זונחת למעשה שבב ה-DGX של NVidia ומכריזה שהשבב החדש מציג ביצועים עדיפים פי 21 על פני ביצועי שבב ה-DGX.

החברה הכניסה את שבב ה-Tesla FSD (ר”ת full self-driving) אל תוך רכבי ה-Model S ו-Model X שיוצרו החל ממרץ 2019, כשהיא מתכננת להרחיב את השימוש בשבב גם אל דגמי ה-Model 3 הפופולריים שלה באופן הדרגתי.

השבב החדש מכיל 6 מיליארד טרנזיסטורים בליבה בגודל 260 מ”מ מרובע בייצור 14nm FinFET של סמסונג כשהוא מגיע עם 32MB זיכרון SRAM כזיכרון קאש (Cache) ויציג ביצועים של 72TOPS במהירות של 2GHz. כל לוח בקרה צפוי להכיל 2 שבבי FSD שיאפשרו למערכת כולה לפענח 2100 צילומי וידאו לשניה על מנת לספק חווית נסיעה בטוחה לנוסע.

לוח שליטה עם 2 שבבי TESLA FSD (מקור theverge)
לוח שליטה עם 2 שבבי TESLA FSD (מקור theverge)

עם התפתחות תחום הרכבים האוטונומיים חשיבות המעבדים עליהם הם מבוססים עולה יותר ויותר על מנת שניתן יהיה לשמור על בטיחות הנוסעים בנהיגה ולהגיב בצורה מהירה להתרחשויות על הכביש. ההכרזה כי החברה תעבור לשבב בייצור עצמי ולא שבב בייצור של חברה חיצונית כלשהי יאפשר לה להתאים אותו עוד יותר לצרכים הספציפיים שלה.

ההכרזה המלאה של טסלה מאירוע “Tesla Autonomy Day”:

מבנה ה-Tesla FSD:

 


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים