מייקרוסופט מציגה: גלישה פנורמית ברחוב

חלקכם זוכרים בוודאי כמה התלהבנו מ-Bing Maps כאשר הוא הוצג לראשונה. השילוב בין שירות מפות דומה לזה של גוגל לאפקטים הגרפיים המרשימים שמספקת טכנולוגיית SeaDragon (עליה מבוססת PhotoSynth) כבש אותנו בלי להתאמץ יותר מדי. אבל משהוא עדיין חסר – היכולת לצפות ברחוב מזווית של נהג או הולך רגל, גם בשירות המפות של מייקרוסופט (Streetside) וגם אצל המתחרה גוגל (Street View), עדיין מציגה את העולם בצורה מעוותת, וקשה מאוד להעריך את מראה הרחוב בעולם התלת-ממדי דרך עיני הדו-ממד של המצלמות-על-גלגלים של ענקיות המחשוב.

השבוע חשפה מייקרוסופט פרוייקט שאמור לאפשר למשתמשים לראות רחובות שלמים, ולא רק “בועות” (השיטה הנוכחית של צילום פנורמה תלת-ממדי של הרחוב כל מספר מטרים). המערכת, שזכתה לשם Street Slide (משחק מילים על שירות מראה הרחוב של החברה, Streetside, והמילה “גלישה הצידה”), מאפשרת למשתמש לצפות בתמונת פנורמה אינטראקטיבית של הרחוב, כאשר חלקיו השונים של הרחוב משנים את הזווית, כך שבעצם ניתן להתרשם ממראהו של הרחוב מזוויות שונות. כאשר גולשים על-פני תמונת הרחוב לצדדים, רצף תמונות הרחוב מתעדכן כדי שכל מקטע ברחוב ייראה מהזווית הנכונה – האמצע מזווית ישרה, והצדדים מנקודת מבט אלכסונית.


(לצפייה בוידאו באיכות מקור בפורמט DivX הקליקו כאן)

בשטחים הריקים שמשאירה תמונת הפנורמה הצרה על המסך הכניסה מייקרוסופט תוספות ההופכות את החוויה לאפילו יותר יעילה: מעל תמונת הרחוב נמצא “סרגל” המראה את שם הרחוב ומספרי הבניינים בהתאם למיקום בו הנכם צופים, ובתחתית המסך נמצאים סמלילים של חנויות, מוסדות ועסקים, הממוקמים מול הבניינים בהם נמצאים בעליהם. בנוסף, באמצע התחתית נמצא כפתור “פניית פרסה”, המאפשר לעבור בלחיצה בודדת מצפייה בצידו האחד של הרחוב לצפייה בצידו הנגדי. בצמתים הוא מאפשר גם לבצע סיבובים של 90 מעלות וצפייה ברחובות החוצים. בפינה הימנית-תחתונה נמצאת מפה המאפשרת לצפות במיקום הצפייה הנוכחי.

החברה נמצאת עדיין בשלבי הפיתוח של המערכת, ועד עתה מופו פנורמות של רחובות באורך כולל של 4 ק”מ בלבד, אך מייקרוסופט מבטיחה כי המערכת תוכנס בעתיד לשירות המפות של בינג, כמו גם לגרסת האייפון, המודגמת לקראת סוף הסרטון.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים