פייסבוק מעדכנת את הדרך בה היא מראה לכם פוסטים בניוזפיד

Facebook Surveys (תמונה: פייסבוק) Facebook Surveys (תמונה: פייסבוק)

פייסבוק (Facebook) ממשיכה לנסות ולנווט כל משתמש ומשתמש ברשת החברתית וכעת היא מוצאת כי הדרך הנכונה לעשות כך היא באמצעות שאלונים קצרים אודות האנשים מהם אתם רוצים לשמוע והפוסטים שהיו שווים את הזמן שלכם. באמצעות השאלונים פייסבוק מתכננת לשפר את הניוזפיד שלכם, זאת תוך הצגת תכנים המותאמים יותר אליכם באופן אישי.

השאלונים הם רק תוספת קטנה לאלגוריתם בו משתמשת החברה על מנת לנחש עם מי אנחנו רוצים לדבר, מי חבר קרוב שלנו ומי לא, ובאיזה אתר חדשות אנחנו מעוניינים למצוא את התכנים המועדפים עלינו. גם ברגעים אלו, פייסבוק משתמשת בסימנים כמו תגובות על פוסטים זהים, תיוגים, צ’ק-אין במקומות זהים ועוד על מנת לאבחן האם מדובר בחבר קרוב שלנו, או שמא באדם שיצאנו איתו למסעדה.

באמצעות מידע זה, החברה מציגה בפני משתמשיה יותר פוסטים מהאנשים שמעניינים אותם. הדבר תקף גם ללחיצות שלכם על לינקים דרך פייסבוק – האלגוריתם מבצע את משימתו ויודע האם הקישור שלחצתם עליו מגיע מאתר אליו אתם נכנסים הרבה, או שזו היא כתבה חד-פעמית שעניינה אתכם. איך היא עושה זאת? פייסבוק בודקת ממי הגיע הלינק עליו לחצתם, מה הוא סוג הפוסט באופן כללי ועוד.

מנגד, אין מידע שאלגוריתם יוכל לפענח אשר יהיה מדויק יותר ממידע ישיר אותו אנחנו נספק היישר לפייסבוק. באמצעות השאלונים החברה מעוניינת לאגד בין המידע שקיבלה דרך האלגוריתם באופן ישיר ודרך השאלונים, כך שהיא תדע בבירור איזה חבר מעלה פוסטים שאנחנו מעדיפים לראות ואיזה אתר חדשות מעלה תכנים שאנחנו מעוניינים לקרוא. השינוי לא יגרום לכך שלא תראו כלל פוסטים שסימנתם כלא מעניינים, אלא שאלו יופיעו בתחתית הניוזפיד לעומת פוסטים שכן רציתם לראות אשר יופיעו בראשו.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים