סוני מדגימה את יכולות ה-PlayStation 5 וחושפת פרטים חדשים

בקר משחק לפלייסטיישן (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) בקר משחק לפלייסטיישן (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

במהלך אירוע שערכה סוני ביפן, החברה הציגה נתונים חדשים אודות ה-PlayStation החדשה שבפיתוח, ואפילו ערכה הדגמה ראשונה של ביצועי המכשיר. בעוד שהחברה עדיין לא חשפה את שמה הרשמי של הקונסולה (לעת עתה כולם קוראים לה PlayStation 5), ניתן לומר כעת כי יכולות המכשיר ידועות כמעט במלואן.

נתחיל עם מה שכבר ידענו: ה-PlayStation 5 תתמוך לאחור במשחקים של הדור הנוכחי. תוכלו לשחק בספריית משחקי ה-PS4 שלכם, כולל משחקי PS VR. היות והמכשיר יגיע עם כונן דיסקים, תוכלו פשוט להכניס את דיסק המשחק של המכשיר הקודם ולשחק. למעשה, סוני מבטיחה כי הדור הנוכחי עדיין לא נגמר, עם משחקי AAA שעדיין צפויים להגיע ל-PlayStation 4. לפי סוני, החברה רואה ב-PS4 מנוע רווחים שימשיך לעבוד לפחות בשלוש השנים הבאות.

מבחינת חומרה, ה-PlayStation 5 תקבל, כצפוי, עדכון משמעותי למעבד המרכזי וליחידת העיבוד הגרפי. מארק צרני (Mark Cerny), המפתח הראשי של ארכיטקטורת ה-PlayStation 5, מסר כי המכשיר ישתמש במעבד AMD Ryzen מהדור השלישי עם שמונה ליבות, וכי ה-GPU יתבסס על משפחת Radeon Navi. בנוסף, ה-PlayStation 5 תתמוך גם בצליל תלת מימדי, אפשרות שצפויה לשדרג את חוויית המשחק (בתנאי שיש לכם את ציוד האודיו המתאים, כמובן).

ה-GPU החדש יתמוך ב-Ray Tracing – אפשרות שיכולה לשפר משמעותית את הריאליזם במשחקים, התאורה, ההשתקפויות ופיזור האור בסצינות. לדברי החברה, ה-PS5 תתמוך ברזולוציית 8K, אולם סביר להניח שלא נראה משחקים אשר רצים ברזולוציה כל כך גבוהה באופן טבעי – המשחקים ירוצו ברזולוציה נמוכה יותר, ויקבלו מתיחה. ייתכן והמכשיר יתמוך בניגון מדיה ברזולוציית 8K, אולם הדבר לא אושר.

אחד השדרוגים הדרמטיים מגיע דווקא מאמצעי האחסון: סוני תשתמש בכונן SSD מהיר. הדבר הולך לשפר משמעותית את זמני הטעינה של משחקים. במסגרת האירוע סוני הציגה השוואה בין טעינת סצינה מורכבת על ה-PlayStation 4 לבין המכשיר החדש. נראה כי ה-PS5 העתידית תוכל לטעון משחקים באופן מהיר פי עשרה במקרים מסוימים.

מתוך המצגת של סוני

נראה כי סוני הולכת לשלב את הזרמת המשחקים באופן משמעותי יותר ב-PS5. לצד שיפורים משמעותיים לשירות ה-PlayStation Now החברה תציע למשתמשים להזרים את משחקיהם מהענן. סוני שואפת לכך שהזרמת המשחקים תהיה טובה לא פחות מהורדת משחקים דיגיטליים. סוני ציינה את השותפות הטרייה עם מיקרוסופט, שתאפשר לחברה לשפר את שירות ההזרמה.

עדיין לא ידוע מתי יגיע המכשיר החדש. סוני לא תתארח ב-E3 השנה, וסביר להניח כי ה-PlayStation 5 לא תגיע במהלך 2019. כנראה שעלינו לצפות לחשיפת המכשיר רק בשנה הבאה ולהמתין בציפייה גם לפרטים אודות מחיר הקונסולה החדשה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים