שירות ההזרמה xCloud של מיקרוסופט יתמוך באלפי משחקים, כולל כל הכותרים של Xbox One

פלטפורמת הזרמת המשחקים של מיקרוסופט, xCloud, תהיה מסוגלת להריץ אלפי משחקים כבר בהשקה. ביניהם, כך מתברר, תוכלו להזרים את כל הכותרים הזמינים ל-Xbox One כולל משחקי Xbox 360 הזמינים דרך אפשרות ה”תמיכה לאחור” (Backwards Compatibility). בסך הכל מדובר על יותר מ-3,500 משחקים, כאשר לפי מיקרוסופט ישנם לא פחות מ-1,900 משחקי Xbox One עתידיים הנמצאים בפיתוח נכון לעת זו.

בהודעה שפרסמה החברה חשפה מיקרוסופט את הנתונים המרשימים, וציינה גם כי המפתחים לא צריכים להכין את המשחקים באופן מיוחד להזרמה. xCloud תריץ את המשחקים באופן רגיל כך שהמפתחים לא צריכים לדאוג לתחזק גרסה נוספת של המשחק במיוחד עבור פלטפורמת ההזרמה. “המפתחים יוכלו להרחיב את השימוש במשחקים שלהם באופן דרמטי על פני מגוון מכשירים, ללא עלויות פיתוח נוספות, שינויים לקוד או עדכונים נפרדים”, נכתב בהודעה של מיקרוסופט.

עם זאת, מיקרוסופט כן חושפת את האפשרות לדעת (בזמן ריצה) האם המשחק מוזרם – ובכך, למשל, להגדיל את הגופנים לטובת מסכים קטנים יותר, או לחבר בין שחקנים על אותו השרת כך שהפרש הזמנים ביניהם יהיה קטן ככל האפשר. אפשרויות אלו אינן מחייבות את המפתחים, אך אלו המעוניינים בכך יכולים להוסיף שימושיות עבור שחקני הסטרימינג.

החברה התקינה את שרתי ה-Blade המיוחדים שלה, הכוללים גם רכיבי Xbox, ב-13 איזורים שונים בעולם. השירות נמצא כעת בשלבי בדיקה – עובדי החברה ברחבי העולם מנסים את xCloud בביתם הפרטי בסבב בדיקות פנימי של מיקרוסופט. עדיין לא נמסר מתי יתחיל סבב בדיקות ציבורי, אולם נראה כי מיקרוסופט מתכננת לדבר על הנושא בתערוכת E3, אשר תתרחש בחודש הבא בארצות הברית.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים