גוגל עובדת על דרך חדשה להעברת קבצים בין מכשירי אנדרואיד

Google Fast Share (תמונה: XDA) Google Fast Share (תמונה: XDA)

לאחר שנפרדה מפיצ’ר העברת הקבצים בין מכשירי אנדרואיד הנקרא Android Beam לפני כחודשיים בלבד, דיווח חדש מגלה כי גוגל עובדת על דרך חדשה להעברת קבצים בין מכשירי אנדרואיד תחת השם “Fast Share“. בראש ובראשונה, גוגל משנה מהבסיס את רעיון העברת הקבצים, ומבטלת את השימוש בשבב ה-NFC לחלוטין.

גוגל תשתמש בבלוטות’ (Bluetooth) וב-Wi-Fi Direct על מנת להעביר את הקבצים בין מכשיר אנדרואיד אחד לשני. על פי צילומי המסך המגיעים אלינו דרך אתר XDA, נוכל לראות כי גוגל שילבה בתוך תפריט השיתוף מכשיר מסוג Google Pixel 3, אייפון, Chromebook ושעון חכם. עקב הפריטים הללו, נוכל להבין כי החברה מתכננת לאפשר שיתוף קבצים באמצעות Fast Share ממכשירי אנדרואיד לכל התקן אחר.

Google Fast Share (תמונה: XDA)
Google Fast Share (תמונה: XDA)

דרך גישה זו, גוגל מקנה לעצמה יתרון לעומת אפשרות העברת הקבצים של אפל הנקראת AirDrop, כאשר האחרונה מאפשרת העברת קבצים רק מאייפון לאייפון. את ההעברה עצמה תוכלו לעשות בפשטות כפי שעשיתם עד היום. לחיצה על התמונה המבוקשת ועל כפתור השיתוף, בחירה ב-Fast Share, בחירה במכשיר המבוקש, אישור החיבור בשני הצדדים ואת השאר תעשה כבר גוגל.

מאחורי הקלעים, מעיד המידע החדש על כך שגוגל עשויה להשתמש בחיבור Wi-Fi Direct בין זוג המכשירים על מנת להעביר קבצים במהרה, כך שהיא מתבססת בתחילה על בלוטות’ ולאחר מכן על נקודה חמה בין שני הסמארטפונים. בשלב זה אנחנו לא יודעים מאיזו גרסה של אנדרואיד הפיצ’ר החדש יעבוד, אך בהתחשב בעובדה ש-Android Beam פעלה על כל מכשיר אנדרואיד, אנחנו מצפים לאימוץ הפיצ’ר החדש לאורך כל הגרסאות של מערכת ההפעלה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים