אתר iFixit פירק את ה-iPod Touch החדש, וגילה מפרט צנוע מהמצופה

מכשירי הדור החדש של ה-iPod Touch החלו להתפשט ברחבי אמריקה, והאוהדים הכבדים חיכו בעיקר לאתר iFixit, שיציג תמונות של המכשיר החדש מפורק לגורמים ויגלה לנו בדיוק מה נמצא בתוכו. ובכן – הרגע המיוחל הגיע, iFixit פרסמו את המפרט המלא של הטאץ’ החדש, ולצערנו הרב, הוא שונה מאוד מהמפרט עליו שמענו בתחילה.

ראשית – הרטט. לא מזמן קיבלנו דיווח היישר מאפל, שהאייפוד טאץ’ החדש יכלול התראת רטט לשיחות FaceTime. האמנם? בימים הראשונים לאחר ההשקה, היינו יכולים להיכנס לאתר של אפל, ובמאפייני המכשיר למצוא כי כאשר נקבל הזמנה לשיחה ב-FaceTime, המכשיר ירטוט. אך באחת היממות האחרונות שינתה אפל את הכיתוב באתרה, וכעת לא תוכלו למצוא בו אף אזכור לכך שהאייפוד טאץ’ החדש ירטוט. קצת מוזר לא?

שנית – המצלמה. ציפינו משתי המצלמות בטאץ’ החדש להיות זהות למצלמות האייפון החדש גם הוא. בפועל, המצלמה הקדמית אכן זהה לזו של ה-iPhone, אך האחורית, המצלמת וידאו ב-HD 720p, מצלמת בדיוק ברזולוציה הזו גם את תמונות הסטילס. זאת בניגוד למצלמת 5 מגה-פיקסל באח הסלולרי.

בנוסף, עד עתה הושווה הטאץ’ החדש לאייפון 4, ואף כונה “iPhone 4 בלי הטלפון” – הרי לשניהם מצלמה קדמית לשיחות FaceTime, ושניהם מגיעים עם מעבד A4. מה כבר יכול ליהיות שונה? ובכן, זכרון ה-RAM של המכשיר, שעד עכשיו היינו בטוחים שיהיה 512MB – בדיוק כמו זה של האייפון 4 – מתגלה כ-256MB בלבד, שהם מה שהיה ל-3GS הישן. מלבד זאת, הסוללה החדשה של הטאץ’ חלשה יחסית לזו של “אחיו הגדול”, האייפון 4.

חייבים להודות שלמרות המפרט המאכזב יחסית, עדיין מדובר במכשיר נהדר: שיחות FaceTime, מצלמה קדמית ואחורית, מיקרופון, מסך חדש ועוד. אמנם, הוא לא משתווה עדיין לאייפון 4, אך נקווה שבשנה הבאה כן נזכה לראות יכולות רטט ו-512MB ראם (אם כי אז, כמובן, מדובר יהיה במפרט “מאכזב” לעומת ה-iPhone 5). עד אז, ניאלץ להסתפק “רק” במפפרט הנוכחי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים