הוכרזה: Sony A7R IV – מצלמת הפול-פריים הראשונה בעולם עם חיישן 61 מגה פיקסל

Sony A7R IV (תמונה: סוני)

בזמן שרק התחלנו להעלות בדעתנו כי סוני נשארת מעט מאחור עם התחרות הקשה שנמצאת כעת בשוק המצלמות, החברה חוזרת להראות לנו שהיא חיה ובועטת כשהיא מציגה את הדור החדש לסדרת ה-Sony A7R. המצלמה העדכנית מציעה חיישן חדש לחלוטין המגיע עם הרזולוציה הגבוהה בעולם למצלמת פול-פריים העומדת על 61 מגה פיקסל.

ה-Sony A7R IV מציעה לא מעט שיפורים לעומת קודמותיה, כשזו מגיעה כעת עם זוג סלוטים לכרטיסי זיכרון מסוג UHS-II, מחבר מסוג USB Type-C לעומת MicroUSB בדורות הקודמים ועינית אלקטרונית משודרגת (OLED) עם רזולוציה גבוהה יותר של 5.76 מיליון נקודות לעומת 3.68 מיליון בדגם ה-Sony A7R III. עוד בגזרת הבנייה נגלה כי סוני כללה גם שינוי במבנה הכפתורים וגריפ (Grip) המעוצב לאחיזה טובה ועמוקה יותר.

יכולות הצילום החדשות של המצלמה כוללות תמיכה ב-15 סטופים של טווח דינמי רחב, צילום רציף של עד 10 פריימים בשנייה ברזולוציה מלאה עד ל-68 תמונות, תמיכה בביצוע פוקוס על העין (Eye-AF) לאנשים ולחיות בתמונות ובסרטונים. היכולת החדשה לשימוש ב-Eye AF בסרטונים מגיעה אלינו בזכות התמיכה ב-Real-time Tracking AF ובשילוב מערכת הפוקוס של החברה מסדרת ה-A9 לדגם החדש בסדרת ה-A7R.

Sony A7R IV (תמונה: סוני)
Sony A7R IV (תמונה: סוני)

עוד בנוגע לפוקוס האוטומטי נמצא כיסוי של 74 אחוזים מהחיישן במצב פול-פריים באמצעות 567 נקודות פוקוס אוטומטי וכיסוי של יותר מ-100 אחוזים במצב APS-C לאורך וכמעט 100 אחוזים לרוחב. אם כמות המגה-פיקסלים הגדולה הזו לא מספיקה לכם, תוכלו להשתמש במצב Pixel Shift Multi Shooting על מנת ליצור תמונה אחת מ-16 תמונות שונות ברזולוציה של 240 מגה פיקסל במטרה לקבל חדות ופירוט יוצאי דופן. יחד עם זאת, מצב APS-C יהיה שימושי במיוחד עם כמות פיקסלים גבוהה שכזו, כשגם לאחר החיתוך נישאר עם 26.2 מגה פיקסלים במקרים בהם אנחנו צריכים לחתוך את התמונה עוד יותר אך עדיין לשמור על חדות מקסימלית.

בתוך גוף המצלמה סוני הטמיעה ייצוב תמונה (IBIS) ב-5 צירים, כשכל החריצים הקטנים נאטמו על מנת לספק עמידות טובה יותר בפני תנאי מזג אוויר קשים. בגזרת הוידאו ה-Sony A7R IV מאפשרת צילום ב-4K הנגזר מרזולוציה מקורית של 6K, כך שהסרטון הסופי יהיה מפורט מאי פעם, זאת בדומה למה שהחברה עושה גם עם סדרת ה-A7 III. כפי שנאמר לעיל, באמצעות התמיכה ב-Real-time Tracking AF סוני מעניקה לנו את האפשרות לפוקוס על העין (Eye-AF) גם בוידאו. מידע אודות צילום וידאו ב-4K בקצב של 60 פריימים לשנייה לא נמסר, כך שאנחנו משערים שהפיצ’ר אינו נתמך.

לצד המצלמה סוני השיקה גם מיקרופון Shotgun ו-Grip נוסף בעלות של 400 דולר ו-350 דולר למיקרופון החדש המגיע עם ממיר אנלוגי לדיגיטלי. את המצלמה תשיק סוני בארה”ב במסגרת מכירה מוקדמת החל מה-18.7 ובמחיר של 3,500 דולרים עם זמינות מלאה החל מחודש ספטמבר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים