משחק מלך האריות

משחק מלך האריות

הסוד האפל של משחק “מלך האריות” הנוסטלגי

| יום שני, 22 ביולי 2019, 11:11 | משחקים

בימים אלו הגיע לאקרנים החידוש המצופה של “מלך האריות” משנת 1994 – יצירת המופת מאת דיסני, שהציבה בזמנו רף חדש לסרטי אנימציה מוזיקליים ברחבי העולם. חובבי הנוסטלגיה וודאי זוכרים שלצד הסרט הגיע לחנויות גם משחק של “מלך האריות”, שבו אנו משחקים את גיבור הסרט, סימבה, לצלילי המוזיקה הממכרת מהסרט. עם זאת, מעטים יודעים שמאחורי המשחק ישנו סוד קטן ומעצבן במיוחד.

המשחק פותח על ידי חברת Westwood Studios – כן, אותה חברה שיצרה את סדרת Command & Conquer האהובה משנות ה-90, עם כותרים מפורסמים במיוחד כמו Red Alert. ניתן לומר בבטחה ש-Westwood היתה חברה מוצלחת שידעה מה היא עושה, ומספיק להסתכל על הקטלוג המרשים של החברה על מנת להשתכנע בכך. כידוע, Westwood מצאה את סופה זמן קצר לאחר שנרכשה על ידי EA.

כיאה ל-Westwood, המשחק של “מלך האריות” מכיל כמה רעיונות מעניינים ויוצאי דופן עבור התקופה. מלבד הגרפיקה הצבעונית, השלבים הציגו מכניקת משחק מגוונת מאוד מהאחד לשני. אם בשלב אחד קפצנו על חיפושיות בתור גור אריות, בשלב אחר היינו צריכים להימלט מעדר בופאלו דוהר. אחד האלמנטים המעניינים במשחק הוא ההתפתחות של סימבה, שגדל לאורך השלבים והופך מגור לאריה של ממש, עם יכולת אמיתית לתקוף ולהילחם.

כן, היה ניתן ליהנות מאוד מעשרת השלבים המגוונים של המשחק, בתנאי שהצלחתם לעבור את השלב השני, הידוע לשמצה. בשלב השני במשחק היינו צריכים להשתמש בקופים אשר משליכים אותנו בין צמרות העצים, כאשר כל טעות גורמת כמעט מיידית לפסילה. ניתן היה להפוך את הכיוון בו זורקים אותנו הקופים, אולם לא היתה דרך לדעת מראש איזה כיוון הוא הנכון. ניתן היה לנסות שוב ושוב, אולם ללא האפשרות לשמור את המשחק, היה צורך להתחיל מהתחלה אם נגמרו לכם כל הפסילות.

שלב הקופים ממשחק מלך האריות

שלב הקופים ממשחק מלך האריות

התסכול הרב ששחקנים חוו בשלב השני לא היה מקרי, אלא מתוכנן. מעטים יודעים כי למעשה, בזמן הכנת המשחק Westwood עיצבה את השלב הקשה באופן זה, על מנת להקשות על סוג מסוים של שחקנים – אלו ששוכרים משחקים. כוונתם היתה להקשות על השחקנים בשלבים הראשונים, כך שילדים ששכרו את המשחק (בדרך כלל לתקופה קצרה של סוף שבוע או כמה ימים) לא יספיקו לסיים אותו בזמן ההשכרה, ויבקשו מההורים לקנות את המשחק במחיר מלא.

לואיס קסטל (Louis Castle), אחד המייסדים של Westwood Studios, סיפר לפני כמה שנים על העניין. “באותו זמן, לבלוקבאסטר היתה תוכנית השכרת משחקים שבדיוק נפתחה”, מספר לואיס. “דיסני הוציאה חוק עבור כל המשחקים שלה, לפיו אסור לעבור אחוז מסוים מהמשחק בזמן מסוים. שחקנים שכרו את המשחק, ולפי החוקרים של דיסני, אם הם עברו אחוז מסוים מהמשחק [בתקופת ההשכרה] הם לא היו ממשיכים לקנות את המשחק [במחיר מלא]”, אמר לואיס.

לפניכם הראיון המלא:

בתחילה, הפאזל של הקופים היה אמור להיות קצר מאוד וקל למדי. למעשה, החלק הראשון בשלב בו פוגשים את הקופים לראשונה היה אמור להיות כל הפאזל. אך לאור ההנחיה של דיסני, החברה החליטה להרחיב את החידה לפאזל מורכב יותר. בפעם השניה שנתקלים בקופים, הפתרון כבר קשה פי כמה. “אני מתנצל בפני השחקנים, עכשיו אתם יודעים למה השלב הזה היה כל כך קשה”, אמר לואיס.

למרות השלב המתסכל, ל”מלך האריות” היה תפקיד חשוב בהיסטוריה של החברה. פתרונות יצירתיים שעלו בזמן הפיתוח של “מלך האריות” ב-Westwood הפיקו פירות במשך שנים לאחר מכן. למשל, יכולות הדחיסה שפיתחה איפשרו לחברה להציג פריצות דרך כמו ניגון וידאו במסך מלא מכונן הדיסקים (במהירות x1 האיטית), שהפכו לסרטונים המפורסמים של משחקי Command & Conquer. בין אם התגברנו על השלב המעצבן או לא, “מלך האריות” בהחלט הרוויח את מקומו בהיסטוריה של משחקי הוידאו.

במאגר הקופונים שלנו כבר ביקרתם?
סמארטפונים וגאדג'טים במחירים נוחים ובמשלוח ישיר עד הבית
לחצו כאן
תגובות לכתבה
גאדג'טי | Gadgety
ניווט באתר
קטגוריות
גאדג'טי
חיפוש כתבות