גאדג’טי מסקר: Xiaomi Mi 9T – ככה בונים מכשיר שוק ביניים!

Xiaomi Mi 9T (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) Xiaomi Mi 9T (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

אחת מההצלחות הגדולות של שיאומי בשנה האחרונה היתה ה-Pocophone F1, סמארטפון שהגיע תחת תת-מותג חדש עימו שמה החברה דגש על כמה חלקים המשמעותיים למשתמשים בטלפונים, בהם הסוללה והמחיר לקחו חלק משמעותי במיוחד. הפוקופון היה מכשיר משמעותי עבור החברה לא רק בגלל ההד הרב שצבר, במיוחד בישראל, אלא גם בגלל שזה הוביל את שיאומי להסתכל בדרך מעט שונה על הדרך בה היא מציגה את שוק הביניים שלה. מאז הוצג הפוקופון לראשונה, שמה החברה דגש גדול הרבה יותר על מותג הבינים Redmi המשלב את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר במחיר נמוך ככל האפשר.

קרוב לשנה לאחר שהוצג הפוקופון הראשון, הדגם הבא בסדרה עדיין לא נראה באופק וברקע אף שמועות על כך ששיאומי תנטוש את תת-המותג לחלוטין. בינתיים, צצו להם מכשירים חדשים בסדרת ה-Redmi שמזכירים את הלך הרוח של אותו פוקופון ומשלבים רכיבי חומרה מתקדמים במחיר שאינו שובר ארנקים. אלינו לישראל הגיעה סדרת המכשירים החדשה לא תחת המותג של Redmi, אלא דווקא כ-Xiaomi Mi 9T, סוג של מיתוג ביניים עבור סדרת הדגל Mi 9, אך עם רכיבי חומרה הזהים לאלו שהופיעו בדגם ה-Redmi K20 המקורי.

Xiaomi Mi 9T: דגשים במקומות הנכונים

לא ניתן להגדיר את ה-Mi 9T כמכשיר דגל, אך הוא כן מספק את כל מה שתחפשו בסמארטפון היום: חיי סוללה ארוכים, מסך גדול ואיכותי, ביצועים טובים ויכולות צילום מרשימות, תוך שהוא משלב את כל אלו במחיר של 1,600 שקלים דרך היבואן הרשמי, המילטון, וכמה מאות שקלים מתחת לזה אם תבחרו לרכוש אותו או את דגם ה-Redmi K20 בשוק הפתוח.

אחד החסרונות הגדולים עבורי בטלפונים של שיאומי לאורך השנים הגיע בצד המסך, כאשר מרבית הטלפונים של החברה, מכשירי שוק הביניים בעיקר, הגיעו עם פאנלי מסך הרחוקים מלהציע את החוויה הטובה ביותר. אחת הטענות החוזרות שלי בסקירות עבר נגעו לחוסר היכולת לראות את המסך בעת שימוש במשקפי שמש, בעיה שנפתרת כעת כשהחברה בחרה להשתמש בפאנל AMOLED המשולב בדגם ה-Mi 9T. הצבעים במסך עשירים יותר, זוויות הצפייה טובות והניגודיות מרשימה, כשכל אלו יחדיו הופכים את חווית המשחק והצפייה בסרטים לטובה הרבה יותר על גבי תצוגת 6.4 אינץ’ ברזולוציית +Full HD הזמינה במכשיר.

חלק חשוב נוסף במסך הוא קורא טביעות האצבע. עם המעבר לשילוב מצלמות סלפי נשלפות, אחת כזו קיימת גם ב-Mi 9T, אנו מתבקשים לסמוך על סורק טביעות אצבע הפועל באמצעות נגיעה בחלקו התחתון של המסך יותר מבעבר, שכן להמתין עד שמצלמת הסלפי תישלף מגוף המכשיר לצורך זיהוי פנים זה לא משהו שמתקבל על הדעת. שיאומי היא בין החברות שהצליחו לספק תוצאות מרשימות מאוד בתחום סורק טביעות האצבע הממוקם על גבי המסך והפתיחה של נעילת המכשיר באמצעותו זריזה ומדוקיית להפליא.

בצד הביצועים עונה ה-Snapdragon 730 ששולבה במכשיר לצד זיכרון 6GB RAM על כל הצרכים. תוכלו ליהנות באמצעותה גם ממשחקים כבדים (PUBG ב-HD) למשך זמן ממושך ומעבר מהיר בין אפליקציות כמו גם פתיחה מהירה שלהן.

בתחום הסוללה אין ספק כי ה-Mi 9T מספק את הסחורה. קיבולת של 4,000mAh דואגת שנוכל להשתמש במכשיר ליותר מיום בודד – בין יום וחצי ליומיים בשימושים משולבים, כאשר בצד הטעינה אנו מקבלים תמיכה בטכנולוגיית טעינה מהירה באמצעות המטען המצורף באריזה, זה יאפשר לנו לספק טעינה של 50% מהסוללה תוך 40 דקות ועד 80% בשעה.

לפניכם פירוט זמני הטעינה המלאים:

זמןאחוזיםפער זמן
15:100 אחוזים-
15:1810 אחוזים8 דקות
15:2620 אחוזים8 דקות
15:3530 אחוזים9 דקות
15:4340 אחוזים8 דקות
15:5050 אחוזים7 דקות (סה"כ 40 דקות)
15:5760 אחוזים7 דקות
16:0470 אחוזים7 דקות
16:1180 אחוזים7 דקות
16:2490 אחוזים13 דקות
16:57100 אחוזים33 דקות (זמן כולל - שעה ו-47 דקות)

המצלמות

מערך הצילום של ה-Mi 9T מורכב משלוש מצלמות, הראשית שבהן מציעה חיישן 48 מגה-פיקסל במפתח צמצם F/1.8 עם זיהוי פאזה לפוקוס אוטומטי, ואליה מצטרפות מצלמת 13 מגה-פיקסל שמצלמת תמונות בזווית רחבה דרך מפתח צמצם F/2.4 ואחת נוספת עם חיישן 8 מגה-פיקסל המיועדת לביצוע זום אופטי עד פי 2, גם כן דרך מפתח צמצם F/2.4.

Xiaomi Mi 9T (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Xiaomi Mi 9T (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

שיאומי משחקת חזק על יכולות ה-AI של המכשיר, אלו יבהירו את התמונות שלכם באופן משמעותי וכן ידגישו צבעים עזים בתמונות. התוצאה הסופית מרשימה יותר על גבי מסך הסמארטפון, וזה כנראה מספיק, אך יכולות ה-AI לא מוסיפות פרטים נוספים לתמונה, רק מדגישים את האיזורים השונים בה עם תאורה נוספת ומחזקים את הצבעים לשם יצירת תמונה עשירה יותר שתרשים את רוב המשתמשים.

יתרון שניתן לזקוף לזכות הגברת התאורה המתבצעת דרך מצב ה-AI מגיע בצילום בתנאי תאורה נמוכים, בהם תאורה נוספת תציג פרטים בתמונה שלא מסוגלת העדשה לתפוס ללא שיפורים אלו. לפניכם שלוש תמונות דומות שצולמו במצב רגיל, מצב HDR ומצב AI, ובהן ניתן לראות את ההבדל שעושה התאורה הנוספת המודגשת על ידי מצב ה-AI.

מצב הזום מדגיש היטב את הפרטים לאחר ביצוע התקריב דרך עדשת הטלפוטו, כך שאפשר לצפות לתמונות טובות גם ללא צורך להתקרב באופן פיזי למושא הצילום. בתמונות מטה תוכלו לראות את התמונות עם וללא זום זו מול זו וכן קטע מתוך התמונה שצולמה ללא זום כהשוואה לאותו קטע בתמונה שצולם עם עדשת הטלפוטו.

צילום עם זום (משמאל) וללא זום (מימין) ב-Xiaomi Mi 9T (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
צילום עם זום (משמאל) וללא זום (מימין) ב-Xiaomi Mi 9T (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

מצלמת ה-48 מגה-פיקסל מספקת ערך מוסף בעת צילום תמונות ממרחק לא רב מהאובייקטים המצולמים, אלו מוצגות עם פרטים עשירים למדי.

מצלמת הסלפי ב-Mi 9T נשלפת מגוף המכשיר בעת הצורך ומאפשרת צילום בעזרת חיישן 20 מגה-פיקסל. שליפת המצלמה מעט איטית ומלווה בצליל נלווה ותאורת LED המקיפה את המצלמה הנשלפת, ודרכה תוכלו לקבל התראות על הודעות נכנסות למכשיר גם מבלי לפתוח אותו.

Xiaomi Mi 9T (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Xiaomi Mi 9T (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

מצלמת 20 המגה-פיקסל מספקת תמונות עשירות בפרטים ויכולות צילום גבוהות, אם כי את מנגנוני ההחלקה המוחלים אהבתי פחות (ניתן לבטל אותם, כמובן). במצב צילום דיוקן מתבצעת הפרדה טובה בין המצולם לרקע מסביב ותוכלו להתאים את גובה הטשטוש סביבכם גם לאחר צילום התמונה בפועל.

השורה התחתונה

ה-Xiaomi Mi 9T מספק את הסחורה כמעט בכל אספקט ועושה זאת היטב ובמחיר לא גבוה של כ-1,600 שקלים דרך היבואן הרשמי, ופחות מכך בשוק הפתוח. חיי הסוללה הם כנראה החלק המשמעותי ביותר בו, אך אלו מגיעים לצד מסך AMOLED גדול ואיכותי ומצלמות טובות למדיי בהתחשב שמדובר במכשיר שוק ביניים.

מצלמת הסלפי הנשלפת היא גימיק שעשוי לעצבן עם השליפה האיטית שלה, אך מן הצד השני תקבלו מסך נקי מהפרעות של חורים או מגרעות למיניהם. חיסרון קל מגיע בדמות רמקול מונו בודד, שעוצמתו מרשימה, אך הצלילים הבוקעים ממנו צורמים ברמות השמע הגבוהות. לשמחתנו, במכשיר ממשיכה שיאומי לשלב מחבר 3.5 מ”מ לאוזניות לקבלת איכות שמע טובה יותר.

האריזה ותכולתה
9/10
עיצוב ואיכות בניה
9/10
חומרה וביצועים
9/10
מסך ותצוגה
10/10
מערכת הפעלה
8/10
מולטימדיה
7/10
סוללה
10/10
מצלמה
8/10
9.3
ציון כללי   ... ולא בהכרח ממוצע

מה אהבנו
  • חיי סוללה ארוכים
  • מסך גדול ואיכותי
  • מצלמות
  • חיבור אוזניות
  • מחיר
מה פחות אהבנו
  • רמקול
  • שליפת מצלמה איטית
  • צילום בתאורה נמוכה

איפה קונים ומה המחירים?
  • יבואן רשמי: החל מ-1,600 שקלים
  • שוק פתוח: החל מ-1,300 שקלים


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים