כונן ה-SSD החדש של Innodisk עמיד בפני חום של עד 800 מעלות

כונן Fire Shield SSD (מקור Innodisk)

חברת האחסון Innodisk הכריזה על ה-Fire Shield SSD, כונן SSD עמיד במיוחד שיכול לשרוד טמפרטורות של עד 800 מעלות למשך יותר מ-30 דקות רצופות ונועד לשמש כאחסון בעבור “קופסאות שחורות” ולשרוד תאונות ואסונות טבע עם דגש לעמידות גבוהה בפני אש.

בניגוד לכונני SSD רגילים העשויים פלסטיק ומתכת, מהם לא נדרשת עמידות גבוהה במיוחד, כונן ה-Fire Shield בנוי מ-3 שכבות העוטפות את ה-SSD הפנימי שבו:

  • השכבה הראשונה והחיצונית עשויה סגסוגת נחושת עמידה בלהבות.
  • השכבה השניה עשויה מחומר מבודד חום.
  • השכבה השלישית משמשת כשכבת הגנה כללית.

בליבה של ה-Fire Shield ניתן למצוא כונן SSD סטנדרטי למדי בנפח של 8GB עד 128GB המבוסס על שבבי אחסון NAND מסוג SLC (ר”ת single-level cell) או iSLC (ר”ת Inno SLC) המאפשרים לו להגיע למהירות כתיבה של עד 360MB/s וקריאה של עד 360MB/s.

כונן Fire Shield SSD (מקור Innodisk)

נכון להרגע אין צפי זמינות או מחיר לכונן ה-Fire Shield SSD החדש.

בניגוד לכונני ה-SSD החדשים הקיימים בשוק, ה-Fire Shield אינו הכונן בעל הנפח הגדול ביותר או המהירות הגבוהה ביותר, אך לעומתם מדובר כנראה על כונן ה-SSD העמיד ביותר שקיים בשוק, כשהוא מתבסס על הצורך באחסון נתונים במקרי אסון ומציע פתרון אחסון עמיד במיוחד לאש, שנחשבת לאויב הראשי של רכיבים אלקטרוניים שונים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים