מכירות האייפון בירידה על רקע התחזקות חטיבת השירותים של אפל

לוגו אפל, כניסה לחנות בברצלונה (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

אפל פירסמה את תוצאותיה הכספיות עבור הרבעון השני של השנה וחשפה כי חטיבת האייפון, המהווה את החלק הארי מהכנסותיה, ממשיכה להצטמצם ומהווה כעת ל-47% בלבד מסך הכנסות החברה, כשהיא מציגה ירידה של 12% בהכנסות משנה לשנה.

סך הכנסותיה של אפל ממכירות מכשירי אייפון ברבעון השני נאמד בכ-26 מיליארד דולר, ירידה של כ-12% משנה לשנה, זאת בעוד החברה מצליחה לחזק את הכנסותיה ממכירות מחשבי המק, טאבלטי האייפד, המוצרים הלבישים וממכירת שירותים ללקוחותיה (חנות אפליקציות, מוסיקה, סרטים ועוד).

את הרבעון השני חתמה אפל עם ירידה במכירות המוצרים הפיזיים משנה לשנה, כשכל כולה מיוחסת לירידה בהכנסות ממכירת אייפונים, אך זו נתמכה על ידי חטיבת השירותים של החברה והביאה לעליה כללית של כ-1% בהכנסות לכדי סך של 53.8 מיליארד דולר ברבעון שהסתיים ב-30 ביוני.

להלן פילוג ההכנסות בין שתי החטיבות אותן מציגה החברה:

  • הכנסות ממוצרים (אייפון, אייפד, מק ועוד): 42.3 מיליארד דולר
  • הכנסות משירותים (iTunes, Apple Music ועוד): 11.45 מיליארד דולר

אפל מציינת כי ראתה ירידה במכירות בשווקי אירופה (2%-) וסין (4%-), בעוד יתר השווקים הציגו עליות. הרווח התפעולי של החברה הצטמצם בכ-8% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2018 והסתכם בכ-11.5 מיליארד דולר או 2.2 דולר למניה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים