האם נינג’ה יעזור למיקרוסופט להשיק את ה-Xbox הבאה?

זה לא סוד שהקונסולה של חברת מיקרוסופט, ה-Xbox One, לא נמצאת בראש טבלת המכירות. המתחרה העיקשת, ה-PlayStation 4 על שלל גרסאותיה, נמצאת במקום הראשון בפער ניכר. רק לפני זמן קצר עברה הקונסולה של סוני את רף מאה מיליון המכשירים שנמכרו, וסביר להניח כי נתוני המכירות של ה-Xbox, שלא פורסמו באופן רשמי, נמצאים הרחק מאחור.

כעת, לפי ניתוח של פוליגון, מסתמן כי למיקרוסופט יש תוכנית חדשה עבור השקת המכשיר הבא שלה. לאחרונה גייסה מיקרוסופט לשורותיה את טיילר בלבינס (Tyler Blevins), הידוע בכינוי Ninja – סטרימר משפיע, בעל מיליוני עוקבים, שהפך למפורסם לצד עלייתו המטאורית של המשחק Fortnite בו שיחק בשידור חי בפני קהל המעריצים. בימים האחרונים הודיע בלבינס כי הוא נוטש את Twitch, הפלטפורמה הביתית והרווחית שבה עבד עד כה, לטובת Mixer – הפלטפורמה המתחרה מבית מיקרוסופט.

השפעתם של סטרימרים גדולים ידועה כבר שנים בתעשיית המשחקים. למשל, המשחק Apex Legends הושק במפתיע, ללא שיווק אגרסיבי מוקדם, אך בעזרתם של כמה סטרימרים משפיעים נדחף המשחק במהרה לטבלת המשחקים הנצפים ביותר ב-Twitch, זמן קצר לאחר ההשקה. אין ספק כי העליה המיידית בפופולאריות של המשחק קשורה במידת מה לעסקאות שמפיצי המשחק סגרו עם משפיעני רשת.

עם זאת, כך לפי פוליגון, ייתכן ואנו עומדים לראות לראשונה איך סטרימרים משפיעים יעזרו גם במכירות של מכשירים, ולא רק בהזנקה של משחקים. “עדיין לא ראינו את האסטרטגיה הזאת בהשקה של קונסולה”, כותבת פטרישה הרננדז (Patricia Hernandez) במאמר. “אבל אם הטרנד הנוכחי יימשך, הדור הבא של משחקי הוידאו יוגדר בסבירות גבוהה על ידי שיווק בעזרת משפיעני רשת”, נכתב.

בלבינס לא פירט אודות העסקה שסגר עם מיקרוסופט, שתצטרך לפצות אותו בסכומים גבוהים במיוחד, לאור הרווחים שגרף ב-Twitch. עם זאת, הסטרימר כבר הודיע כי הוא מתרגש לחזור למיקרוסופט, שם למעשה התחיל את קריירת הסטרימינג שלו: בלבינס עשה את צעדיו הראשונים בסטרימינג במשחק Halo של מיקרוסופט, שבו התמקצע לפני שנים, ודרכו גם פגש את אשתו. “זו חזרה לשורשים שלי”, אמר. ייתכן כי הסטרימר מתכוון לחזור גם ל-Halo, אולי לקראת השקת המכשיר הבא של החברה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים