הוכרזה: Harmony OS – מערכת הפעלה מבוססת קוד פתוח המיועדת למגוון רחב של התקנים

Harmony OS (תמונה: Huawei) Harmony OS (תמונה: Huawei)

אם עד היום ראינו בשוק מערכות ההפעלה לסמארטפונים את אנדרואיד ו-iOS מתחרות ראש בראש על נתח השוק הגבוה ביותר, וואווי (Huawei) מצטרפת כעת לזירה ומציגה את מערכת ההפעלה העצמאית שלה תחת השם Harmony OS. המערכת החדשה מסוגלת לפעול על מגוון רחב של התקנים, החל מרכבים, דרך מחשבים ניידים, טלוויזיות וכמובן סמארטפונים.

את המערכת וואווי מבססת על MicroKernel, מה שמעיד על כך שהיא משתמשת במינימום האפשרי של התערבות תוכנתית על מנת לאפשר תפעול תקין של ההפעלה. עם זאת, המפתחים שיעבדו על ועם מערכת ההפעלה העדכנית יוכלו לעשות זאת בשפות תכנות מרכזיות ושונות כמו C, C++, Java, JS ו-Kotlin.

מעבר לכך, ההסבר לשיטת ה-MicroKernel מוסבר על ידי וואווי בכך שבשעה שאנדרואיד משתמשת בקרנל של לינוקס (Linux) ולכאורה מתקשה לנהל מספר בקשות במקביל, וואווי תדע להבדיל בין משימות שדורשות פעולות מהירות, משימות שיכולות להמתין ועוד תוך ניהול מקביל של כולן. הפעולות אשר יתבצעו במערכת יתרחשו במסגרת ה-TEE (ר”ת Trusted Execution Environment), כך שכולן ישמרו בבידוד ועם פרטיות ואבטחה מירבית.

במהלך האירוע ציין ריצ’ארד יו (Richard Yu), מנכ”ל החברה, כי וואווי אינה עומדת להחליף את אנדרואיד במכשיריה כעת על מנת לעבור ל-Harmony OS, אלא רק אם יעלו בעיות חדשות בפרשת הסנקציות המוטלות על החברה מטעם הממשל האמריקאי. במקרה כזה, משתמשי וואווי יוכלו לעבור תוך ימים ספורים ל-Harmony OS מאנדרואיד, לדבריו. בנוסף לכך, וואווי שואפת לעבור את אנדרואיד מבחינת התפוצה הרחבה ולהפוף למערכת ההפעלה העולמית של כולם, זאת כשהיא אמורה לתמוך בתחילה בכל האפליקציות הנמצאות כרגע באנדרואיד.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים