פטנט של מיקרוסופט מצביע על בקר שליטה למשחקי סמארטפון

צילום: Sarang Sheth

פטנט חדש של מיקרוסופט חושף כי ייתכן ולחברה יש שאיפות בתחום הגיימינג הנייד. הפטנט החדש קשור לבקר שליטה אותו תכננה החברה עבור מכשירי סמארטפון. הבקר נצמד אל מכשיר הסמארטפון משני הצדדים, ומותיר את המסך במרכז, בדומה למכשיר ה-Switch של נינטנדו.

עם זאת, יש לציין כי הפטנט, שהוגש כבר בחודש שעבר, לא נועד לתאר את הבקר עצמו אלא את אביזר הטעינה שלו. הפטנט מציג כיצד יהיה ניתן להטעין “מודול קלט ניתן להסרה”, כלומר בקרי שליטה מודולריים שניתן להרכיב ולחבר למכשירים אחרים. עם זאת, ניכר כי הושקעה מחשבה בתכנון הבקר עצמו המופיע כאיור בפטנט, וכולל בין היתר חיבור למיקרופון ואוזניות, רמקולים, כפתורי Xbox ממותגים ותמיכה באוזניות אלחוטיות. הפטנט הוגש ב-7 ביולי.

צילום: Sarang Sheth

לא ברור אם הבקר יתמוך בכל משחק. נכון לעת זו נראה כי הבקר נועד בעיקר עבור שירות ההזרמה של מיקרוסופט, Project xCloud. מיקרוסופט כנראה מתכוננת לתחרות מול גוגל ושירות ההזרמה העתידי שלה, Stadia. גם גוגל תציע בקר שליטה משלה, שנועד להקל על השחקנים לשלוט במשחקים וגם לעזור ביצירת קישוריות עקבית למשחק המאפשרת דילוג בין מכשירים שונים, גם תוך כדי משחק פעיל.

המעצב הזריז סראנג שת’ (Sarang Sheth) הספיק כבר ליצור הדמיה של הבקר, כפי שעולה מתיאור הפטנט ומהאיורים של מיקרוסופט. מדובר בעיצוב שאינו רשמי, אך יכול לספק אולי רמיזה לשימושיות הבקר, צבעים אפשריים וכיצד ייראה בסופו של דבר. ייתכן כי נלמד פרטים חדשים אודות הבקר המסתורי בתערוכת Gamescom, שתיערך בהמשך החודש.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים