סמסונג אוחזת בנתח של 53% ממכירות הטלפונים בשוק הפתוח בישראל

סמסונג (צילום: גאדג'טי) צילום: גאדג’טי

סאני תקשורת, היבואנית הרשמית של מוצרי המובייל של סמסונג אלקטרוניקס בשוק הפתוח בישראל, פירסמה היום (א’, 25.8) את תוצאותיה הכספיות עבור הרבעון השני של השנה וחשפה כי במחצית הראשונה של השנה תפסו המכשירים של היצרנית הדרום קוריאנית נתח של 53% בהכנסות ממכירות הטלפונים בשוק הפתוח בישראל.

על פי הנתונים שפירסמה סאני במצגת לשוק ההון, המבוססים על מחקר של GFK, סמסונג חלשה על 53.1% מסך ההכנסות הנובעות ממכירת המכשירים בשוק הפתוח בישראל, כאשר בצד הכמותי מציגים נתונים אלו נתח של 54.4% מסך יחידות הטלפונים שנמכרו בשוק הפתוח בארץ בששת החודשים הראשונים של 2019. נזכיר כי נתונים אלו כוללים מכשירים שנמכרו בשוק הפתוח בלבד, כלומר, ללא שקלול המכירות של ספקיות הסלולר, שהינן יבואניות רשמיות העובדות בנפרד מסאני.

עוד ניתן ללמוד מהנתונים כי נתח השוק של סמסונג בקרב הלקוחות הישראליים גדל באופן משמעותי בהשוואה לנתוני שנת 2018, אז הציגה החברה נתון של 47.5% בנתח השוק הכמותי (יחידות מכשירים שנמכרו). בסאני מוסיפים לנתונים אלו ומציינים הערכה אשר לפיה נמכרים בישראל כ-700 אלף מכשירי סמסונג מידי שנה.

אפל ו-Huawei בירידה

נתוני המחקר שמפרסמת סאני בדוחותיה שופכים אור גם על היצרניות המובילות האחרות בשוק, כאשר לפי אלו הצטמצמה נוכחותה של אפל באופן משמעותי הן בצד היחידות שנמכרו ממכשירי האייפון בישראל במחצית הראשונה של השנה והן בצד ההכנסות ממכירות מכשירים אלו. על פי נתונים אלו, אפל אחזה בנתח של 18.1% מסך היחידות שנמכרו במהלך 2018, כאשר נתון זה הצטמצם ל-14.3% בתום המחצית הראשונה של השנה הנוכחית. בצד ההכנסות ירד הייצוג של החברה מעט מתחת ל-30%, בהשוואה לנתון של כ-33% ב-2018.

נתח השוק של שיאומי, שתופסת את המקום השני בטבלת המכירות הכמותיות, עומד על 15.6% בתום הרבעון השני של השנה, אך בצד ההכנסות ניתן לראות כי עדיין קיים הפרש ניכר אל מול נתחי השוק של סמסונג ואפל, אלו חולשות על מרבית ההכנסות (כ-83%) ממכירת טלפונים בישראל, בעוד בשיאומי “מסתפקים” ב-6.5% מההכנסות בשוק.

הנתונים העדכניים מציגים גם את הצטמצמות המכירות הכמותיות שספגה חברת Huawei במהלך המחצית הראשונה של השנה, כאשר עיקר ההשפעה ככל הנראה מגיעה בעקבות ירידה במכירות הכמותיות שהגיעה ברבעון השני של השנה לאור כניסתה של החברה לרשימת ה-Entity List של הממשל האמריקאי. השפעה דומה ראינו גם עם פרסום דוחותיה הכספיים האחרונים של החברה.

מצגת סאני לשוק ההון (מקור: מאיה \ בורסת תל אביב)
מצגת סאני לשוק ההון (מקור: מאיה \ בורסת תל אביב)

סאני – נתונים כספיים לרבעון 2/2019

בתום הרבעון השני של השנה רשמה סאני עליה של 11.5% בהכנסות ממכירות ומתן שירותים, עם נתון של 283.9 מיליון שקלים, בהשוואה לסך של 254.6 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. בחברה מציינים כי הגידול בהכנסות נובע מגידול במכירות המכשירים, בדגש על מכירות שבוצעו בעקבות השקתה של סדרת ה-Galaxy A החדשה ומכשירי הדגל בסדרת ה-Galaxy S10.

יחד עם זאת, בצד הרווח התפעולי הציגה החברה ירידה חדה של 13.1% משנה לשנה, עם נתון של 14.8 מיליון שקלים ברבעון השני של 2019 מול נתון של 17.1 מיליון ברבעון המקביל ב-2018. בחברה מציינים את השינוי בתמהיל המוצרים (התמקדות במכירות סדרת ה-Galaxy A במחירים נמוכים יותר) במהלך הרבעון השני של השנה והגדלת הוצאות הפרסום והשיווק.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים