גוגל מוסיפה ציר זמן ויזואלי לסרטוני יוטיוב

לוגו גוגל (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) לוגו גוגל (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

חברת גוגל (Google) הכריזה על תוספת פיצ’ר חדש בשם Key Moments, או “רגעי מפתח” בעברית, לסרטוני הוידאו השונים ביוטיוב (YouTube), כאשר המערכת תאפשר ליוצרי התוכן להוסיף צירי זמן עם נקודות ציון לרגעי מפתח בוידאו על מנת לאפשר למשתמש לדלג בין מקטעים ללא הצורך לראות את הוידאו כולו.

מדובר למעשה על “תוכן עניינים” ויזואלי אותו יוכל יוצר התוכן לייצר על מנת לאפשר למשתמש לדלג בין מקטעים שונים בוידאו כשהדבר מכוון בעיקר למקרים בהם מדובר על מדריכי וידאו מרובי שלבים, נאומי וידאו בהם קיימים באופן ברור קטעים נפרדים מרובים בתוך הוידאו עצמו.

בעוד יוטיוב איפשרה עד כה ליצור קישורים לרגעי זמן מסויימים בסרטון, היה צורך לדעת מה היא נקודת הזמן אליה רוצים להגיע. עם הפיצ’ר החדש יוצר הוידאו עצמו יוכל לחלק את הוידאו למקטעים לפי הצורך, מה שיקל על הצפיה בו.

 

רגעי מפתח בוידאו (מקור גוגל)

גוגל צפויה לשחרר את הפיצ’ר בהדרגה ליוצרי התוכן כאשר בשלב הראשוני הוא יהיה מוגבל ליוצרי התוכן בארה”ב.

כמו במקרים רבים נוספים בהם חברות מוסיפות פיצ’רים חדשים לשירותים השונים, נשאלת השאלה הגדולה “איך לא חשבו על זה קודם”. הדוגמה הטובה ביותר היא סרטוני הדרכה בהם קיימים שלבים שונים בנקודות זמן שונות. בעוד לפני הפי’צר החדש יוצר התוכן היה יכול ליצור קישורים בתיאור לשלבים השונים, התוספת החדשה תייתר את האפשרות הזאת ותייצר ממשק נוח בהרבה לדילוג בין נקודות זמן שונות בוידאו.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים