לוגו דפדפן גוגל כרום

מקור: Google

חוסמי פרסומות בדפדפן גוגל כרום התגלו כמבצעי הונאת פרסום

חברת גוגל (Google) הסירה צמד תוספי חסימת פרסומות לדפדפן הכרום (Chrome) לאחר חשיפה של חברת חסימת הפרסומות AdGuard על כך שהתוספים מבצעים הונאת פרסום. התוספים AdBlock ו-uBlock, ניצלו שם דומה לחוסמי פרסומות מוכרים על מנת לבצע הונאת Cookie Stuffing המוסיפה מידע לקבצי עוגיה (Cookie) לגיטימיים.

בדיקה של AdGuard חשפה כי צמד התוספים, AdBlock של AdBlock Inc ו-uBlock של Charlie Lee, כל אחד עם יותר מ-800 אלף משתמשים, השתמשו בשיטה הקרויה Cookie Stuffing על מנת לשנות את מידע שיווק השותפים (Affiliate marketing) בקבצי העוגיה מאתרים לגיטימיים על מנת לגזור את הרווח במידה והמשתמש קנה מוצרים במקום האתר בו בוצע הפרסום בפועל.

אחת הסיבות לשימוש הגדול בשני התוספים היא העובדה הפשוטה כי הם אכן ביצעו את העבודה שלהם בפועל והסתמכו על השם הדומה לתוספים מוכרים והפופולריים Adblock Plus ו-uBlock Origin על מנת לגרום למשתמשים להוריד אותם. התוספים החלו את הפעילות הזדונית שלהם רק 55 שעות לאחר ההתקנה שלהם והפסיקו לבצע אותה במידה ונפתח כלי המפתחים של כרום על מנת למנוע זיהוי של הפעילות הזדונית.

גרסאות חוסמי הפרסומות (מקור adguard)

אין ספק כי ריבוי הפרסומות בזמן גלישה באינטרנט הוא דבר בעייתי המפריע לחווית השימוש אך צריך לזכור כי יש אנשים שישתמשו ברצון של המשתמש להימנע מלראות פרסומות על מנת לגרום להם להוריד תוכנות או במקרה הזה תוספים זדוניים לדפדפן שינצלו את רצון המשתמש על מנת לייצר רווח אישי בעבור המפתחים בצורה לא חוקית.

מקורות
adguard
במאגר הקופונים שלנו כבר ביקרתם?
סמארטפונים וגאדג'טים במחירים נוחים ובמשלוח ישיר עד הבית
לחצו כאן
תגובות לכתבה
גאדג'טי | Gadgety
ניווט באתר
קטגוריות
גאדג'טי
חיפוש כתבות