אפיק שילמה יותר מ-10 מיליון דולר עבור הבלעדיות של Control

המשחק Control שהושק לאחרונה בחנות המשחקים של Epic הינו בלעדי לחנות זו בפלטפורמת המחשב האישי (ואינו נמצא, למשל, ב-Steam). מנתונים שנחשפו כעת עולה כי הבלעדיות לחנות של Epic לא היתה זולה: Epic שילמה למפיצת המשחק, 505 Games, למעלה מעשרה מיליון דולרים תמורת הזכות למכור אותו באופן בלעדי ב-Epic Games Store למשך שנה. הסכום התחלק בין מפיצת המשחק למפתחי המשחק.

Epic סרבה להגיב על הידיעה וציינה רק כי איננה מוסרת פרטים על עסקאות שהחברה סוגרת. מצד שני, 505 Games היתה נדיבה יותר בפרטים שסיפקה, היות וחברת-האם שלה, Digital Bros, פרסמה כמה נתונים בדו”ח פיננסי של החברה. לפי פרטים אלו, 55% מהסכום הועבר למפתחת המשחק, Remedy, שקיבלה כ-5.75 מליון דולרים. היתר עבר למפיצת המשחק.

לרוב, תשלום שכזה מהווה בפועל מקדמה על מכירות. כלומר, לפי ההערכות למספר העותקים הצפוי, Epic משלמת מראש את הסכום למפתחים. במהלך התקופה הקרובה מפתחי המשחק לא יקבלו תמלוגים על מכירות המשחק בחנות, לפחות עד שזה יחזיר את הסכום שהשקיעה Epic בשלב סגירת העסקה. נראה כי המודל שכנע את 505 Games, שחתמה עם Epic על בלעדיות של משחק נוסף: Savage Planet, שאמור לצאת ב-2020.

Control הוא משחק פעולה שזכה לשבחים רבים. במשחק אנו נכנסים לנעליה של סוכנת חשאית, אשר נאלצת לחקור תופעות על-טבעיות מוזרות. לרשותה עומדות כמה יכולות מרשימות, כמו טלקינזיס, וגם כלי נשק יצירתיים. במשחק תוכלו לסייר בסביבות המעניינות מגוף שלישי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים