בהייטק יש אחדות: טאבולה ואאוטבריין מציגות מיזוג ענק

לוגו טאבולה ואאוטבריין

טאבולה ואאוטבריין, מהמתחרות הדומיננטיות ביותר בעולם הצעות התוכן, מתאחדות לכדי אחד מהמיזוגים המשמעותיים שהיו בישראל. לפי הדיווחים, בין החברות היו מספר מגעים בשנים האחרונות בנוגע למיזוג, אך אלו כשלו כאשר לא הגיעו להסכמה לגבי ההובלה של הגוף החדש-ישן לאחר המיזוג. לאחרונה התבהרה התמונה, כאשר טאבולה הציגה גידול משמעותי יותר בהכנסות והחלה להתבסס כמובילה בתחום, מה שהכשיר את הקרקע לעיסקה שהושלמה אתמול (ד’,3.10).

במסגרת העסקה תשלם טאבולה 250 מיליון דולר במזומן לבעלי המניות של אאוטבריין בנוסף ל-30% מהחברה החדשה. טאבולה תחזיק ב-70% מהחברה החדשה, ששוויה צפוי לעמוד על כשני מיליארד דולר. אדם סינגולדה, מנכ”ל ומייסד טאבולה, יעמוד בראש החברה המאוחדת. האיחוד כולל כרגע את ההנהלות של שתי החברות שיעבדו במשותף ואת כל 2,250 העובדים, אמנם צפוי שיהיו שינויים משמעותיים במצבת כוח האדם. החברות עובדות באותו דומיין עם פתרון זהה, כך שחלקים באופרציה כפולים כרגע ולא בהכרח יש בכך צורך.

החברות הוקמו בסמיכות אחת לשנייה, כאשר אאוטבריין הוקמה ב-2006 וטאבולה ב-2007. לשתי החברות פתרון דומה הממליץ על תוכן לגולשים על פי מגוון פרמטרים ומודל עסקי זהה לקידום תוכן ממומן בין המלצות אלו. אאוטבריין פרצה לשוק מהר מאוד והצליחה להשלים גיוסים בסך 197 מיליון דולר ובין המשקיעים שלה תמצאו את: Lightspeed Venture, Rhodium, Viola, Gemini, GlenRock ו-Index Ventures.

טאבולה הצליחה בשנים האחרונות להדביק את הפער ולהפוך לדומיננטית בתחום כאשר הנוכחות שלה הלכה וגדלה עם פנייה לקהל אתרים רחב יותר. טאבולה הצליחה להשלים סבב גיוסים בשווי 160 מיליון דולר ובין המשקיעים שלה תמצאו את Pitango, Baidum, Comcast Ventures ו-Evergreen.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים