מצב כהה באייפון יכול לחסוך לכם המון בחיי הסוללה

מבחן הסוללה בין מצב כהה למצב בהיר (תמונה: PhoneBuff)

מצב כהה (Dark Mode) הוא אחד מהפיצ’רים הנפוצים והמוכרים ביותר השנה, כשלא מעט משתמשים פשוט מעדיפים את המצב הזה עקב השימוש בצבעים הכהים, כשמן הצד השני נוכל למצוא כאלה שמשתמשים בו רק בגלל שהוא אמור לחסוך בחיי הסוללה. מצב כהה אכן יכול, תיאורטית, לחסוך לכם בחיי הסוללה אם המכשיר שברשותכם עושה שימוש במסך מסוג OLED, אך במידה ויש ברשותכם מכשיר בעל מסך מסוג LCD, החיסכון יהיה הרבה פחות ניכר.

החיסכון נגרם עקב כך שמסכי OLED מכבים לחלוטין את הפיקסלים השחורים במטרה להציג שחור אמיתי, בעוד שמסכי LCD משתמשים בתאורה נפרדת ואינם מסוגלים לכבות כל פיקסל בנפרד. כך שאם תציגו צבע שחור על גבי מסך LCD, תקבלו גוון אפור ולא שחור אמיתי כמו שייראה על גבי מסך מסוג OLED. מכאן נוכל לומר שאם המסך כבוי בחלקים מסוימים, אנחנו חוסכים בסוללה לעומת שימוש במסך כולו על מנת להציג צבע שחור.

תוצאות מבחן חיי הסוללה בין מצב בהיר למצב כהה (תמונה: PhoneBuff)
תוצאות מבחן חיי הסוללה בין מצב בהיר למצב כהה (תמונה: PhoneBuff)

המצב הכהה הופך ברובו את הצבעים לשחורים לחלוטין, כך שמסכי OLED מציגים אור בפחות משטח המסך וכך גם צורכים פחות סוללה. במבחן שבוצע לאחרונה על ידי ערוץ היוטיוב PhoneBuff על מכשיר מסוג iPhone XS Max המשתמש במסך OLED, התברר כי שימוש במצב כהה יכול לחסוך לכם יותר זמן סוללה משחשבתם.

במבחן שרץ לאורך 8 שעות, במסגרתן ידיים רובוטיות השתמשו באפליקציות התומכות במצב כהה, האייפון שהשתמש במצב בהיר פגש את סופו לאחר 7:30 שעות, בעוד שהאייפון שהשתמש במצב כהה נותר על 26 אחוזים בסוף ה-8 שעות. במהלך המבחן הרובוטים השתמשו באפליקציית ההודעות, יוטיוב, טוויטר וגוגל מפות, כשהמסך הציג בהירות של 200 ניטים (Nits) שהיא קצת יותר בהירה מהבהירות הממוצעת בה אנחנו משתמשים כשאנחנו בתוך מבנים (100 ניטים).

אותו המבחן בוצע גם בבהירות של 100 ו-300 ניטים, וכך התבררה המסקנה כי ככל שהבהירות גבוהה יותר, כך המצב הכהה יחסוך לכם יותר ויותר אחוזי סוללה אל מול השימוש במצב הבהיר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים