גאדג’טי מסקר: Oral-B Genius X – מברשת שיניים חשמלית חכמה

מברשת שיניים חשמלית Oral-B Genius X (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) מברשת שיניים חשמלית Oral-B Genius X (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

אני מצחצח שיניים כל יום, פעמיים ביום אפילו, כבר הרבה מאוד זמן. זו אחת מהפעולות הקבועות שאני מבצע כל יום למרות שלא מדובר בפעולה טבעית של הגוף שלי, ולכן הנושא תמיד עניין אותי. אני מקפיד בשמירה על השיניים שלי, ויש לזה כמה וכמה סיבות – חשש מלחזור לאי נעימויות של להיות עם גשר כשהייתי צעיר, מהעקירות של שיני חלב שהפחידו אותי ומהשפעה של סיגריות על השיניים והחניכיים של כמה אנשים שהכרתי עוד בצבא, שלא לדבר על אנשים מבוגרים יותר.

תמיד השתמשתי במברשת שיניים ותמיד הקפדתי לעקוב אחר ההוראות של רופאי השיניים והשינניות, אבל רק לפני שנה, בדיוק בבלאק פריידי (כי היה מבצע) החלטתי לעבור ולהשתמש במברשת שיניים חשמלית. לכן גם הסכמתי לעשות סקירה באתר שפחות שגרתית עבורי ולהתמקד באחת ממברשות השיניים המתקדמות וגם היקרות ביותר שקיימות בשוק כיום – Oral B Genius X 20000N

בשביל מה אני צריך מברשת חשמלית?

אני לא רופא שיניים ואין לי תשובה מדעית לשאלה. אני גם מאוד חשדן כלפי רופאי שיניים כשהם מציעים לי לעבור למברשת חשמלית, שהיא יקרה יותר ועדיין דורשת החלפה של ראשים מעת לעת, בעיקר כשרופאי שיניים רבים מוכרים בעצמם את המברשות האלה.

אבל לפני שנה הרגשתי את הצורך לנסות. מצאתי מברשת חשמלית באמזון בזמן מבצעי בלאק פריידי (דגם 7000 של Oral B) והחלטתי לקנות. זה נראה מעניין, בעיקר התמיכה בבלוטות’ ויכולת הסנכרון עם אפליקציה בטלפון שעניינה אותי, למרות שלאורך זמן הפונקציה הזו נתפשת בעיני כדיי מיותרת.

מה שקנה אותי במברשת השיניים החשמלית היא החזרה לתחושה שהייתה לי אחרי כל ביקור אצל השיננית. מכירים את התחושה הזו? של הניקיון שמותיר רווח מורגש בין השיניים? זו התחושה שהמשכתי לקבל עם השימוש במברשת החשמלית גם חצי שנה אחרי הביקור אצל השיננית, וזה לא משהו שהייתי חווה קודם לכן בשימושים שלי במברשות שיניים רגילות. זוהי כמובן תחושה אישית, כזו שרלוונטית אליי ולא בהכרח תתאים לכל פה.

מברשת שיניים חשמלית Oral-B Genius X (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
מברשת שיניים חשמלית Oral-B Genius X (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

מעבר לתחושה הכללית הזו של הניקיון, ישנה דרך העבודה של המברשת החשמלית. היא שונה מאוד מצחצוח רגיל ודורשת זמן הסתגלות – כי להחזיק את היד במקום כמעט ללא תנועה למשך כמה שניות על כל שן זה מוזר, אפילו היום, שנה אחרי שהתחלתי להשתמש במברשת חשמלית, זה עדיין קצת מוזר לי. הרבה פחות, אבל עדיין מוזר.

אבל היא עושה את העבודה היטב, מצליחה להיכנס בין השיניים, להגיע למקומות קשים, והראשים המתחלפים מאפשרים התאמה טובה לביצוע פעולות שונות כשישנן מברשות רכות יותר וישנות קשות יותר ואפילו ראשים שנועדו להלבנת השיניים, גם אם אלו לא יביאו אתכם לתוצאות של בן אל תבורי.

אבל אולי השינוי הגדול ביותר שקיים כיום במברשות השיניים החשמליות היא ההנעה לפעולה. התוספות של הסנכרון עם אפליקציה בטלפון, גם אם מרגישות עבורי מיותרות בטווח הארוך, יכולות לעזור המון כדי ליצור הרגלי צחצוח טובים יותר. אם הניסיון הראשון שלי עם מברשות חשמליות כשהייתי צעיר הותיר אותו בעיקר מבולבל כי לא ממש הבנתי מה זה נותן לי, התכונות החדשות שמספקות כיום המברשות תורמות המון.

תכונות הצחצוח של Oral B Genius X

“יש לה AI” אמרו לי לפני ששלחו אליי את מברשת השיניים, כדי לשכנע אותי לבדוק אותה. המושג AI כבר הפך שגור למדי כמעט בכל אספקט בחיים הטכנולוגיים וממש כמו ביג דאטה בעבר, נמצא בכל מקום היום. במקרים רבים מתייחסות החברות לבאזז וורד הזו כדי להציג תכונת קצה שתהיה נגישה לנו לאחר לימוד של אופן השימוש שלנו במוצר – בטלפונים היא מוצגת לנו כסט של פעולות שמתבצעות במכשיר כדי, למשל, להאריך את חיי הסוללה על בסיס למידת הדרך בה אנו משתמשים במכשיר. ובמברשת השיניים? גם כאן ישנו משהו דומה מאוד.

ה”הקסם” הזה שבלימוד אופי הפעולה שלנו במוצר מסוים על מנת להמליץ לנו לבצע פעולות שיטיבו את השימוש שלנו במוצר בהמשך הדרך היה עבורי מעט מיותר לאחר כברת דרך שעברתי בשנה האחרונה בשימוש במברשת חשמלית מדגם אחר, אך עדיין מדובר בסוג של קסם. הדוגמה הבולטת ביותר עבורי הייתה המלצה חוזרת שהגיעה מאפליקציית Oral-B לטלפון לאחר סנכרון הצחצוחים בעזרת מברשת השיניים, זו הייתה זהה לעצה שקיבלתי לא פעם מהשיננית – “אתה לא מצחצח מספיק את השיניים העליונות”.

אפליקציית Oral B
אפליקציית Oral B

לא קשה לנחש שרבים אחרים קיבלו את אותה עצה\תלונה מרופאי השיניים. רובנו כנראה מתחילים לצחצח את השיניים התחתונות ועד שנגיע למעלה, נו, כבר אין כח. אבל בבסיסה, ההמלצה הזו יכולה לתרום לתוצאה סופית של צחצוח נכון יותר, אם נבחר לקחת את העניין ברצינות וליישם את ההמלצות שמתקבלות מהאפליקציה בפועל ביום-יום.

פונקציית ה-AI, נחמדה ככל שתהיה, היא רק חלק קטן ממה שמספקת מברשות השיניים החשמלית, ובין התכונות שלה ניתן למצוא:

  • התראה על צחצוח חזק מידי.
  • תזכורות לצחצוח, ניקוי הלשון, ניקוי עם חוט דנטלי\קיסמים ושטיפה עם מי פה.
  • התראות על זמני צחצוח נכונים של כל חלק בפה תוך כדי הצחצוח.
  • גביעים: כן, יש גם פרסים עם תגים מיוחדים שתקבלו על השלמת פעולות צחצוח נכונות – משהו שיכול לעזור גם עם הילדים.
  • בחירת תכניות צחצוח שונות: רגיל\יומי, מצב פרו, מצב לחניכיים רגישות, מצב הלבנה, מצב מסאז’ ומצב ניקוי לשון.

לבסוף, ישנם חיי הסוללה. המברשת החדשה של החברה הצליחה לספק לי עד שבועיים בטעינה אחת, שיפור קל מול כ-8 ימים שקיבלתי במברשת האישית שלי עד כה. גם זמני הטעינה הצטמצמו, אבל טעינה מלאה עדיין אורכת הרבה. מאוד. זמן – אז תשאירו אותה ללילה. ניתן, כמובן, לשים את המברשת במטען לאחר כל שימוש, אם תרצו.

מברשת שיניים חשמלית Oral-B Genius X (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
מברשת שיניים חשמלית Oral-B Genius X (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

מה באריזה?

  • מברשת שיניים חשמלית מדגם Oral-B Genius X 20000N.
  • ראש מברשת בסיסי.
  • מטען אלחוטי עומד להנחת המברשת החשמלית + מעמד הכולל מקום ל-4 ראשי מברשות.
  • קופסה לנשיאת מברשת חשמלית + 2 ראשי מברשות. הקופסה מאפשרת טעינה של המברשת בחיבור חשמל או USB.
מברשת שיניים חשמלית Oral-B Genius X
מברשת שיניים חשמלית Oral-B Genius X (תמונה: יח”צ)

בשורה התחתונה

מברשות חשמליות עושות עבודה טובה מאוד בניקוי הפה והשיניים ותוספת הסנכרון עם האפליקציה מוסיפה במעקב ואפשרויות לשיפור הצחצוח אם רק נעקוב אחר ההמלצות וההתראות ולא נתייחס אל המברשת החשמלית כסתם עוד מברשת. תוספת ההמלצות המותאמות לצחצוח שזמינות בדגם ה-Genius X 20000N הן טאץ’ נחמד למי שמחפש להתחיל את הדרך לצחצוח נכון יותר, אך בטווח הארוך היא תיתפש כמיותרת לטעמי.

המברשת החדשה מציעה גם את הקופסה המתניידת עם מטען מובנה, תוספת חיונית למי שנוסע לחו”ל, למשל, ורוצה אפשרות טעינה (למרות שטכנית אפשר לשים אותה גם לטעינה על גבם של טלפונים מסוימים שתומכים בטעינה הפוכה).

במחיר של 999 שקלים בישראל, מדובר באחת המברשות החשמליות היקרות בשוק, כזו שלא ממש מצדיקה את מחיר הרכישה אל מול דגמים אחרים וזולים יותר. ישנן מברשות מצוינות בשוק במחירים נמוכים באופן משמעותי, שאמנם לא מספקות את הערך המוסף של המלצות הצחצוח מתוך למידת דרך הצחצוח שלכם, אך כן יכולות לעזור לכם לצחצח טוב יותר בטווח הארוך.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים