גאדג’טי מסקר: אוזניות בלוטות’ COWIN SE7 – בגלל הנוחות

אוזניות COWIN SE7 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) אוזניות COWIN SE7 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

שוק האוזניות תומכות נטרול הרעשים האקטיבי (ANC) הלך וגדל מאז צברו פופולריות מספר דגמים של חברות מוכרות כמו ה-Bose Quiet Comfort או אוזניות הקשת המתחרות מבית סוני. בעוד הדגש העיקרי עדיין עומד על השוק הגבוה, פתרונות לשוק הביניים שמציעים מחירים סבירים הרבה יותר מתחילים להגיח ואחד מהם, ה-COWIN SE7, הוא אחד מאותם פתרונות.

את מותג COWIN השיקה רשת Best Mobile בישראל רק באוקטובר 2019 ודגם ה-SE7 שקיבלנו לידנו לסקירה משקף את שוק הביניים באופן מושלם עם מחיר מומלץ של 499 שקלים. החברה שמה דגש על פונקציית ה-ANC הקיימת באוזניות, אך דווקא הנוחות שלהן מהווה את היתרון המרכזי כפי שנכחנו במהלך הסקירה.

מה בקופסה?

יחד עם אוזניות ה-COWIN SE7 תמצאו בקופסה כל מה שצריך לתפעול השוטף ומעבר לכך:

  • תיק דמוי עור לאחסון האוזניות
  • כבל 3.5 מ”מ לחיבור חוטי של האוזניות
  • כבל microUSB ל-USB לטעינה
  • מתאמים: מתאם עם חיבור כפול למטוסים ומתאם סטודיו (מ-3.5 מ”מ ל-6.3 מ”מ)
  • נרתיק קטן לנשיאת הכבלים ואחרים
אוזניות COWIN SE7 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
אוזניות COWIN SE7 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

הפעלה ראשונית ונוחות שימוש

אחד היתרונות המשמעותיים ביותר באוזניות ה-SE7 הוא כמה הן נוחות. המבנה שלהן קומפקטי והן קלות למדי, כך שהן נוחות לנשיאה ואחסון בתוך התיק הנלווה. הכריות על האוזניות מאוד רכות, כך שהן לא מציקות כשהן על הראש, כשכרית נוספת בראש קשת האוזניות תומכת בראש גם כן. כמו אוזניות קשת רבות, גם כאן אין זרימת אוויר טובה במיוחד, כך שלאחר שימוש ממושך מאוד תרגישו את החום באוזניים בהתאם – זה לא דבר חריג ולא ציפיתי לפתרון מושלם באוזניות שוק ביניים במחיר כזה, אבל עדיין ראוי לציון.

האוזניות יושבות טוב על הראש ונצמדות אליו היטב, כך שגם בתנועה הן לא זזות. ניתן גם למתוח אותן להתאמה לגדלים שונים של ראשים לפי הנוחות והקשת שלהן די גמישה, מה שמוריד את הסיכון בכך שתישבר כשיפלו על הרצפה או אם תשבו עליהן בטעות.

על גבי האוזניה הימנית תוכלו למצוא את כל כפתורי ההפעלה הפיזיים המשמשים לתפעול האוזניות, בעוד האוזניה השמאלית נותרת נקייה, זאת מלבד מיקרופון לסינון הרעשים אשר יש לו תאום גם באוזניה הימנית. הכפתורים על גבי האוזניה כוללים מתג להפעלה או כיבוי פונקציית סינון הרעשים האקטיבי (ANC), כפתורי שליטה בווליום, כפתור הפעלה\כיבוי\ חיבור 3.5 מ”מ לאוזניות, חיבור microUSB לטעינה ומיקרופון לביצוע שיחות קוליות באמצעות האוזניות.

אוזניות COWIN SE7 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
אוזניות COWIN SE7 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

השימוש בכפתורים פיזיים נוח, שכן הם מגיעים במבנה השונה זה מזה וקל לאתר את הכפתור הנכון לשם ביצוע הפעולה הרצויה. יחד עם זאת, השילוב של מספר פעולות בכפתורים הוא משהו שב-COWIN כנראה לא חשבו עליו עד הסוף.

נדרשת לחיצה ארוכה כדי להפעיל ולכבות את האוזניות, אך לחיצה ארוכה דרושה גם בכניסה למצב קישוריות הבלוטות’, והמצב שנוצר לעיתים הוא שהאוזניות יכנסו למצב קישוריות למכשיר חדש במקום להיכבות, ולהיפך. כמו כן, נתקלתי בפעולה בלתי רצויה של ביצוע שיחה חזרה לאיש הקשר האחרון איתו דיברתי בטלפון בלחיצה כפולה על כפתור ההפעלה\כיבוי, גם כשהייתי באמצע להאזנה לשיר.

מעבר לכך, מאפשרים כפתורי הווליום לשלוט גם בהעברת שירים קדימה ולאחור בלחיצה ארוכה, אך הפעולות מעט הפוכות כאשר לחיצה ארוכה על כפתור הווליום מעלה מחזירה אותנו לשיר הקודם ולחיצה ארוכה על כפתור הווליום מטה מעבירה לשיר הבא.

בכל הנוגע לקישוריות הבלוטות’ עצמה, זו מתבצעת במהירות, כאשר חיבור מחדש מתקיים באופן מיידי עם הדלקת האוזניות בכל פעם.

אוזניות COWIN SE7 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
אוזניות COWIN SE7 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

איכות הסאונד

איכות השמע של האוזניות מפתיעה לטובה, אך היא עדיין אינה מושלמת. עוצמת האודיו גבוהה למדי והצלילים נשמעים היטב גם ברמות השמע הגבוהות. הבאסים מקבלים דגש גדול מאוד, מה שעובד היטב בשירים המלווים בקלי הקשה, אך בהאזנה לשירים השמים דגש גדול יותר על באסים הרגשתי חוסר דיוק גדול מאוד. ההפרדה בין הצלילים טובה, כך שניתן לשמוע את הכלים השונים בשירים היטב, וישנו דגש מורגש על קולות הזמרים.

פונקציית נטרול הרעשים האקטיבי (ANC) אינה פועלת כמצופה. הפעלה של הפוקנציה תסנן החוצה רעשים, אך ההבדל בין שימוש בה ובין כיבוי שלה אינו מאוד משמעותי וניתן להבחנה יותר כאשר לא מנוגן באוזניות שיר כלל מאשר כשהשירים מתנגנים באופן פעיל. עם זאת, סינון הרעשים הכללי באוזניות טוב מאוד וגם ללא פונקציית ה-ANC פעילה מסוננים רעשי רקע היטב בזמן האזנה למוסיקה.

חיי סוללה

חברת COWIN מצהירה על 30 שעות סוללה בניגון מוסיקה עבור דגם ה-SE7 כאשר מצב ה-ANC פעיל ויותר מ-40 שעות כשהוא אינו פעיל, אך המדידות שלנו הראו תוצאות הרבה יותר נמוכות, כמעט בחצי מהזמן עליו מצהירה החברה. חיי הסוללה עדיין מאפשרים שימוש ארוך טווח, אך היינו שמחים לעמידה בהצהרות של החברה שהיו מספקות לנו בפועל הרבה יותר. גם זמני הטעינה של הסוללה היו ארוכים מהמוצהר (שעתיים) ובפועל עמדו בממוצע על כשעתיים וחצי.

חלק חשוב שיש לשים לב אליו הוא שהפונקציה להפעלת ה-ANC מתבצעת באמצעות כפתור נפרד והיא ניתנת להפעלה גם כאשר האוזניות עצמן אינן פועלות. יש לזכור לכבות את פונקציית ה-ANC לאחר כל סיום שימוש באוזניות אם אתם לא רוצים שהסוללה תתרוקן ברקע גם כשאינכם משתמשים באוזניות.

אוזניות COWIN SE7 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
אוזניות COWIN SE7 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

השורה התחתונה

אוזניות ה-COWIN SE7 מציגות פתרון במחיר נמוך עם פונקציית נטרול הרעשים האקטיבית, אם כי לא מורגש הבדל משמעותי בהאזנה למוסיקה כשהפונקציה פעילה מול מצב בו היא אינה פעילה. האוזניות מפיקות צלילים חזקים והם לא מרגישים צורמים גם ברמות השמע הגבוהות. הבסים חזקים מאוד, אך לא מדויקים מאוד ולעיתים מודגשים באופן מוגזם, כאשר צלילי המיד מקבלים דגש טוב ותורמים להדגשת קולות הזמרים וגם להפרדה טובה בין כלי נגינה שונים, אם כי לעיתים ישנו דגש גדול מידי גם על צלילים אלו.

יותר מכל, האוזניות נוחות מאוד בשימוש שוטף, קישוריות הבלוטות’ יציבה וללא לאגים שהצלחנו להבחין בהם במהלך הסקירה וחיי הסוללה מספקים, אף שאינם עומדים בהצהרות של החברה. ואם צריך – ישנה גם אפשרות לחיבור האוזניות עם כבל, שייתר את הצורך בסוללה.

מחיר: 499 שקלים עם שנת אחריות (יש מבצע לבלאק פריידי ב-429 שקלים בבסט מובייל)

מה אהבנו?

  • מאוד נוחות
  • מחיר נמוך
  • קישוריות בלוטות’ יציבה
  • שימוש בכבל 3.5 מ”מ

ומה לא?

  • נטרול רעשים אקטיבי (ANC)
  • באסים לא מדויקים
  • תפעול האוזניות בעזרת הכפתורים
  • אין חיבור USB-C לטעינה


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים