הפתרון של Huawei לסנקציות מאמריקה? לא להשתמש בחלקים מחברות אמריקאיות

Huawei Mate 30 Pro (תמונה: Huawei) Huawei Mate 30 Pro (תמונה: Huawei)

בעוד הסנקציות על וואווי (Huawei) מצד לשכת המסחר האמריקאית נמשכות מזה מספר חודשים, בחברה הסינית כבר החלו ליישם פתרונות שימנעו מאותן סנקציות להפריע בסדר היום הרגיל של אחת מיצרניות הטלפונים הגדולות בעולם.

כפי שמשתמע מבדיקה שנערכה על ידי בנק ההשקעות UBS וחברת Fomalhaut Techno Solutions אשר מבצעת ניתוחים מעמיקים למוצרים שונים, מכשירי סדרת ה-Huawei Mate 30 אינם מגיעים עם חלקים שמקורם בחברות אמריקאיות, מה שמאפשר לחברה לעקוף את הסנקציות המוטלות עליה בעוד היא רשומה ב-Entity List בארה”ב, כך על פי דיווח של הוול סטריט ג’ורנל.

ונראה כי וואווי איננה מתכננת לעצור שם, כאשר נאמר כי גם בגרסאות חדשות יותר של מכשיר ה-Huawei Y9 Prime 2019, שהושק ביולי האחרון בישראל, אין יותר חלקים שמקורם בארה”ב ושביצרנית הסינית מתכננים להרחיב את כמות הדגמים החדשים שיושקו ללא חלקים מחברות אמריקאיות במהלך שנת 2020.

Huawei Y9 Prime 2019 (תמונה: וואווי)
Huawei Y9 Prime 2019 (תמונה: וואווי)

לוואווי הייתה נקודת פתיחה טובה במעבר לשימוש ברכיבי חומרה ללא טכנולוגיה שמקורה בארה”ב, כאשר החברה אמונה על HiSilicon, המייצרת את שבבי ה-Kirin שמשווקים יחד עם מכשיריה.

ועם זאת, דרכה החדשה של החברה לא מונעת ממנה את כל הבעיות, שכן אחד המכשולים המשמעותיים ביותר בשיווק טלפונים חדשים הינה מערכת ההפעלה אנדרואיד, זו שייכת לחברה אמריקאית – גוגל – וככזו, לא מתאפשר ל-Huawei לרכוש ולשווק את רכיבי התוכנה הדרושים עבור מכשיריה לשם שיווקם מעבר למספר מצומצם של שווקים בעולם.

ללא חנות Google Play, שירותי גוגל ואפליקציות נוספות, יהיה קשה לחברה לשווק את מכשיריה במדינות אירופה ובישראל, אולם ניצנים ראשונים להקלות מצד הממשל האמריקאי בדמות אישור לעבודה מול וואווי שקיבלה חברת מיקרוסופט כבר החלו להגיע.

בשלב זה נראה כי ב-Huawei מתכננים להסיר בהמשך הדרך את התלות במוצרים שמקורם בארה”ב, לו רק כדי למנוע מצב עתידי בו החברה מושבתת מפעילותה הבינלאומית בתחום המובייל כמעט לחלוטין כפי שקרה בחודשים האחרונים. הצעד הבא עשוי להגיע מתחום התוכנה, שכן ידוע כי בוואווי מחפשים מזה זמן מה פתרון חלופי לזה שמציעה גוגל.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים