כמה עולה לצפות בטלוויזיה בישראל מול שווקים אחרים בעולם

טלוויזיה Image by Pixabay

הטלוויזיה בישראל נמצאת בשינוי מתמיד בשנים האחרונות, כשדרכי צריכת התכנים הקלאסיות שדרשו מאיתנו להתקבץ יחדיו מול הטלוויזיה בשעה 8 ולצפות בחדשות וב-9 כדי לראות אחת מתוכניות הפריים טיים הולכות ונעלמות. עם שירותי סטרימינג שכבר מאפשרים הקלטה אוטומטית של התכנים השוטפים עד שבוע לאחור לשם גישה נוחה עם אפשרות להריץ את הפרסומות ושירותי תוכן אלטרנטיביים כמו אלו של נטפליקס, אמזון, סלקום, פרטנר ואחרים והמעבר של החברות הגדולות בתחום התוכן למודל אינטרנטי, הגיע הזמן לבדוק עד כמה שונים המחירים בישראל מול אלו בעולם.

כדי לעשות זאת, דגמנו את המחירים של סוגי שירותי התוכן השונים בישראל וב-3 מדינות נוספות: ארה”ב, אנגליה וגרמניה. התמקדנו ב-5 דרכים שונות בהן ניתן לצרוך תוכן בישראל ובשווקים הנוספים וחילקנו זאת לקטגוריות הבאות:

  • נטפליקס
  • כבלים \ לווין
  • שירותי סטרימינג (דוגמת פרטנר וסלקום tv, אמזון פריים, דיסני פלוס ואחרים)
  • חבילות באנדל (טלוויזיה+אינטרנט)
  • שירותי סטרימינג במוסיקה

איפה הכי זול לצפות בנטפליקס?

נטפליקס הוא אחד משירותי התוכן בסטרימינג הפופולריים בעולם ועל כן הקדשנו לשירות קטגוריה נפרדת משלו. החברה מציעה מחירים דומים למדי בשווקים השונים, אך בכל זאת ישנם הבדלים בין מה שתשלמו בישראל ובין מה שישלמו המנויים במדינות האחרות שדגמנו, וספויילר – בישראל זה הכי יקר.

המשתמשים בנטפליקס בישראל מתבקשים לשלם 32.90 שקלים בחודש עבור החבילה הבסיסית של נטפליקס, בעוד בארה”ב משלמים המנויים כ-31.3 שקלים ובגרמניה כ-31 שקלים. אנגליה הוא השוק הזול ביותר עבור נטפליקס עם מחיר של כ-27.9 שקלים, אך יש לזכור כי בהמרה לשקלים ישנה משמעות לשערי מטבע, כך שהבדלים אלו עשויים עוד להשתנות.

כשעוברים לחבילות היקרות יותר של נטפליקס מקבלים תמונה די דומה, פרט לחבילה היקרה ביותר, עבורה דווקא המנויים בגרמניה זוכים למחירים הגבוהים ביותר עם 62 שקלים בחודש מול כ-61 שקלים בישראל וכ-55 שקלים באנגליה ובארה”ב.

לפניכם טבלת המחירים המלאה בתרגום לשקלים לשם התאמה למחירים בשוק הישראלי (המחירים לפי שערי חליפין ביום הפרסום של הכתבה):

מדינה \ תוכנית בנטפליקסבסיססטנדרטיפרימיום
ישראל32.9 שקלים46.9 שקלים60.9 שקלים
ארה"ב31.3 שקלים45.25 שקלים55.7 שקלים
אנגליה27.9 שקלים41.95 שקלים55.95 שקלים
גרמניה31 שקלים46.5 שקלים62 שקלים

איפה הכי זול לצפות בכבלים \ לווין?

שירותי הכבלים והלווין יוצאים אט אט מהמשוואה של רבים מצרכני התוכן בעולם, אולם הם עדיין מהווים את החלק הארי מבין כלל המנויים בישראל. בהתייחס לשירותים אלו דגמנו את השירותים הפופולריים ביותר שמצאנו במדינות השונות, כאשר בישראל מדובר ב-HOT וב-yes.

במדידת המחירים של מה שנרגיש נוח לקרוא לו “הטלוויזיה הקלאסית” מצאנו הבדלים גדולים בין השווקים השונים, כאשר בגרמניה נמצאו המחירים הנמוכים ביותר. גרמניה הוא גם שוק חלוצי למדי עבור הטלוויזיה הדיגיטלית (DTT), מה שאצלנו מוכר כ”עידן פלוס”, אשר מאפשר צפייה במגוון רחב מאוד של ערוצים, מה שמסביר את ההפרש הגדול במחירי חבילות הכבלים והלווין בשוק זה אל מול האחרים שדגמנו.

בישראל ישנם שני גדולים בשוק זה – HOT ו-yes, שתי החברות מציעות חבילות במחיר ממוצע דומה של 199 שקלים, לפני מבצעים שונים שהן עשויות להציע מעת לעת. בארה”ב מצאנו חבילות כבלים יקרות יותר במחיר ממוצע של כ-246 שקלים דרך חברות כמו AT&T, XFinity, Spectrum, Dish TV, Fios ו-Contour, בעוד באנגליה המחיר הממוצע שמצאנו עמד על כ-160 שקלים דרך Virgin, BT ו-Sky.

בגרמניה המחירים לא היו עקביים ומצאנו שירותים כמו Horizon שמציע חבילות כבלים במחיר של כ-50 שקלים בחודש, שירות של Vodaphone שמוצע בכ-80 שקלים ושירות של Sky שהגיע לעלות הקרובה לכ-100 שקלים בחודש.

אם כן, השוק הישראלי עומד במקום לא רע בתחום הכבלים והלוויין בכל הנוגע למחיר, אך עם המעבר ההולך וגובר לכיוון של שירותי סטרימינג, המציעים גם הם מגוון רחב של ערוצי תוכן לצד שירותי VOD ובמחירים נמוכים בהרבה, קשה לומר כי עידן ה”טלוויזיה הקלאסית” יישאר רלוונטי במחירים אלו עוד זמן רב.

ומה באשר לחבילות הבאנדל? גם כאן נמצאת ישראל במקום טוב בין ארה”ב לאנגליה בצד המחירים. בישראל המחיר הממוצע שמצאנו עבור חבילות באנדל (טריפל) עמד על כ-206 שקלים, בעוד בארה”ב עלה המחיר לכ-313 שקלים ובאנגליה עמד המחיר על כ-180 שקלים עבור חבילת כבלים+אינטרנט, אך ללא טלפון קווי בנוסף.

לפניכם טבלת המחירים:

מחיר ממוצע לחבילת כבלים \ לוויןמחיר באנדל
ישראל199 שקלים206 שקלים
ארה"ב246 שקלים313 שקלים
אנגליה160 שקלים180 שקלים (ללא טלפון)
גרמניה80 שקלים-

איפה הכי זול לצפות בשירותי הסטרימינג?

המחירים של שירותי הסטרימינג בין ישראל ובין מדינות אחרות בשוק שונים למדי ובעוד בארה”ב עשויה אמזון עם מחיריה הנמוכים עבור שירות Amazon Prime Video לתפוס נתח גדול יותר לאחר תקופת התבססות ארוכה למדי, בישראל השירותים הפופולריים והגדולים יותר הם אלו של סלקום tv ופרטנר tv המותאמים לשוק הישראלי ומציעים חבילות ערוצים שנועדו להתחרות בשחקניות הגדולות yes ו-HOT לצד תכני VOD רבים שנועדו להתחרות בנטפליקס.

על כן, מחיר הסטרימינג הממוצע בישראל עדיין יקר בהשוואה למדינות האחרות שדגמנו, גם כאשר נשקלל פנימה אפשרויות זולות יותר כמו סטינג tv. המחיר הממוצע שמצאנו עבור שירותי הסטרימינג בישראל עומד על כ-82 שקלים בחודש, לפני מבצעים שונים שעשויות החברות להציע מעת לעת, בעוד ביתר השווקים שבדקנו מצאנו מחירים שנעו סביב ה-34 שקלים בחודש.

לפניכם טבלת המחירים:

מדינהמחיר ממוצע
ישראל82 שקלים
ארה"ב32 שקלים
אנגליה35 שקלים
גרמניה34 שקלים

איפה הכי זול לשמוע מוסיקה בסטרימינג?

תחום המוסיקה שונה מזה של התוכן ודווקא כאן יש לישראל יתרון גדול בצד המחירים, זאת הודות לשירותי המוסיקה של חברות מקומיות כמו פלאפון וסלקום, שהכתיבו את המחירים גם לשחקנים הבינלאומיים שנכנסו אט אט לישראל.

המחיר הממוצע של שירותי התוכן בישראל עומד על כ-19.2 שקלים בחודש, בעוד השווקים האחרים מציעים מחירים גבוהים בהרבה, ואף מעבר לפי 2 בשווקים מסויימים. בבחינתנו מדדנו את שירותי המוסיקה הפופולריים ביותר, בהם Apple Music, Spotify, Deezer, YouTube Music ו-Amazon Music וגם את השירותים המקומיים MUSIX של פלאפון ו-“ווליום” של סלקום.

ביתר השווקים ישנה, כאמור, אחידות בין מחירים שירותי הסטרימינג במוסיקה, אלו נעים סביב כ-34 שקלים בארה”ב, אנגליה וגרמניה.

*כל המחירים בכתבה נדגמו מתוך אתרי האינטרנט של החברות המוזכרות בה. במידה ומצאתם שגיאה או שאתם מכירים את אחד מהשווקים אליהם התייחסנו היטב ומרגישים כי פספסנו חברה זו או אחרת במדגמים שביצענו, נשמח לשמוע מכם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים