עדכון באפליקציית ה-WebView של אנדרואיד יכול להוביל לאובדן מידע באפליקציות

Android Webview (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) Android Webview (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

בעוד שלא מעט אפליקציות משתמשות בממשק הפיתוח הרגיל של אנדרואיד, קיימות לא מעט אפליקציות המנצלות את הדפדפן המובנה של מערכת ההפעלה על מנת להציג אתר יעודי בתור אפליקציה עצמאית. עדכון חדש באפליקציית ה-WebView המובנית באנדרואיד גרם למחיקת מידע מלא בחלק מהאפליקציות המשתמשות בו.

בעוד אפליקציית ה-WebView נוספה למערכת האנדרואיד בצורה עצמאית עוד בגרסת אנדרואיד 5 (לוליפופ), המערכת עברה להשתמש באפליקציית דפדפן גוגל כרום להצגת תוכן מהאינטרנט באפליקציות החל מגרסת אנדרואיד 7 (נוגט) אבל חזרה להשתמש ב-WebView בגרסת אנדרואיד 10 האחרונה, מה שיכול לגרום לבעיות באפליקציות אצל משתמשים.

ביום שישי האחרון גוגל עדכנה את ה-WebView לגרסה 79 יחד עם העדכון לאפליקציית דפדפן הכרום בגרסה 79, כאשר העדכון נועד לאפשר הגנה נוספת מניסיונות פישינג אך באופן לא צפוי גורם גם לנזק בחלק מהאפליקציות שהשמתשו ב-WebView ובאחסון מידע מקומי במכשירים, תקלה שגרמה למחיקת כל התוכן של המשתמשים מהאפליקציות ולמעשה איפסה אותן.

התקלה החדשה קיבלה את דירוג הדחיפות P0, הגבוה ביותר של גוגל, כאשר מהנדסי החברה עובדים על תיקון שצפוי לצאת בשבוע הקרוב על מנת למנוע את מחיקת המידע מאפליקציות המשתמשות ב-WebView.

נכון להרגע אין דיווחים על אפליקציות פופולריות שנמחק מהן המידע לאור השגיאה החדשה אך יתכן ויגיעו דיווחים נוספים בהמשך לאור ההפצה ההדרגתית של עדכוני ה-WebView של גוגל. עם זאת, מאחר והתקלה מוגבלת רק למערכת ההפעלה אנדרואיד 10 שעדיין איננה נמצאת בהפצה רחבה ואפליקציות שמנצלות את מנגנון ה-WebView בלבד, מדובר על נזק מוגבל באופן יחסי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים