קבוצת Khronos מכריזה Vulkan 1.2 – גרסה עדכנית לממשק ה-API הגרפי

Vulkan 1.2 (מקור khronos)

קבוצת Khronos שחררה גרסה חדשה של ה-API הגרפי 1.2 Vulkan, ממשק התוכנה הפתוח הנתמך על ידי ענקיות המחשוב AMD, אינטל, nVidia, ARM, קוואלקום ועוד, אשר הוא נמצא בשימוש בלמעלה מ-15 מנועים גרפיים ובלמעלה מ-50 כותרי משחק שונים למחשב, סלולר, קונסולות ועוד.

גרסת 1.2 החדשה מגיעה כמעט שנתיים לאחר ההכרזה על גרסה 1.1, ומרבית השינויים מתרכזים בשילוב של 23 תוספים שונים שיצאו לגרסה הקודמת אל תוך ה-Vulkan API עצמו, באופן מובנה, כשהתוספים מתרכזים בעיקר בתחום התכנות ולא בשינויים פיזים בהתקנים שיתמכו בתקן העדכני של ה-Vulkan.

בין היכולות המתקדמות של ה-Vulkan שניתן למצוא בגרסה 1.2 נמצא את שילוב ה-GLSL (ר”ת OpenGL Shading Language), הגרסה של Khronos ל-HLSL (ר”ת High-Level Shading Language) של מיקרוסופט הנמצאת בשימוש ב-DirectX. שילוב ה-GLSL מאפשר ליוצרי משחקים להמיר משחקים שנועדו ל-DirectX 12 לפלטפורמות אחרות בצורה פשוטה, עם שינויים מינימליים.

חברות שותפות בפרויקט ה-Vulkan (מקור khronos)

כל כרטיס מסך שתמך בגרסת Vulkan קודמת יוכל לתמוך ב-Vulkan 1.2, כאשר Nvidia הספיקה להוציא את דרייבר הבטא 441.99 עם תמיכה ב-Vulkan החדש, בעוד AMD צפויה לשחרר בקרוב עדכון דרייברים שיוסיף את התמיכה ב-Vulkan 1.2 לסדרת ה-Radeon 5000 החדשה שלה.

בעוד מדובר על נושא טכני למדי, עצם קיומו של פרויקט ה-Vulkan כפרויקט קוד פתוח הוא קריטי לתעשיית הגיימינג, ומאפשר למתכנתים עבודה קלה יותר עם גמישות רבה יותר ביצירת המשחקים ותאימות לפתרונות חומרה שונים ומגוונים, ממחשבים ועד קונסולות.

הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג’טי לעדכונים שוטפים בנושאים טכנולוגים ולערוץ גאדג’טי דיל למבצעים. תוכלו גם להירשם לעדכונים מאיתנו דרך ערוץ האינסטגרם הרשמי, עמוד החדשות של גוגל או בעמוד הפייסבוק.


*חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

השוואת מפרטים