אחרי סיום השותפות עם TCL – האם הסוף של מכשירי BlackBerry שוב מתקרב?

BlackBerry Evolve (תמונה: BlackBerry) BlackBerry Evolve (תמונה: BlackBerry)

חברת TCL יצאה היום בהודעה רשמית בחשבון הטוויטר המנוהל על ידה, ובה נחשף כי היא תפסיק לייצר מכשירים תחת המותג האמריקאי הוותיק “בלקברי” (Blackberry). לפי ההודעה, היצרנית הסינית תאבד את הזכויות ל”עיצוב, ייצור ומכירה” של מכשירי בלקברי החל מה-31 לאוגוסט 2020. את הזיכיון לשימוש במותג בלקברי קיבלה TCL בסוף שנת 2016. מאז, החברה הוציאה מספר מכשירים ברוח המותג בצורה די טובה, אמנם אלו מעולם לא שיחזרו את ההצלחה לה זכתה החברה בתחילת דרכה.

רבים מקוראינו היותר צעירים אולי לא זוכרים, אבל עד להשקת האייפון של אפל, חברת BlackBerry הייתה יצרנית הסמארטפונים הדומיננטית בארה”ב. בשיאה, אי שם בשנת 2011, החברה אחזה בכ-50% מנתח שוק הסמארטפונים בארה”ב ובכ-20% משוק הסמארטפונים בעולם כולו. היא נחשבה לחברה עם אינטגרציית הדואר האלקטרוני הכי טובה ולבעלת האבטחה הארגונית החזקה ביותר.

בדומה לנוקיה, בלקברי לא הצליחה לעשות מעבר מוצלח למערכות הפעלה על גבי טלפונים מבוססי מסכי מגע. הדרישה למכשירי אנדרואיד ואייפון המריצים אותן עלתה במהרה, דבר שגרם לאיבוד נתח שוק מהיר מאוד. בשנת 2016 בלקברי החליטה להפסיק לייצר מכשירים ולהתמקד בפתרונות ארגוניים. במקביל, מכרה זיכיונות לכמה יצרנית לשימוש במותג, כאשר השותפות עם TCL הייתה הבולטת מכולן.

מקלדות פיזיות: Blackberry Priv מול Blackberry Bold 9000 (צילום: גאדג'טי)
מקלדות פיזיות: Blackberry Priv מול Blackberry Bold 9000 (צילום: גאדג’טי)

נכון לעכשיו, אין הסבר ברור מדוע השותפות בין החברות לא ממשיכה. את שאר ההודעה מנצלת TCL להודות ללקוחות ולבלקברי. הסבר אחד שיכול להיות רלוונטי הוא דווקא חוסר הנכונות של היצרנית הסינית להמשיך. במשך שנים, TCL הייתה עושה שימוש בזיכיונות של מותגים שונים להדביק על מוצריה, כשבאותו הזמן היא גם מייצרת עבור חברות אחרות במגוון תחומים.

בשנים האחרונות החברה זוכה להצלחה רבה עם הטלוויזיות שנמכרות תחת שם המותג שלה. הביקורות מפרגנות ונראה שקהל הרוכשים מאוד מרוצה עד כה. החברה החלה גם למכור סמארטפונים הנושאים את השם TCL, זאת לצד מותגים אחרים כמו Blackberry, Palm, Alcatel ועוד. חוסר ההצלחה של בלקברי כנראה לא עודד אותה להמשיך וכרגע היא מפנה פוקוס למכשירים שלה.

מה יעלה בגורלם של סמארטפונים תחת המותג BlackBerry? כרגע לא ברור, אבל סביר להניח שבתקופה הקרובה לא נראה מכשירים חדשים הנושאים את השם. נכון לעכשיו, גם אין תגובה של החברה להמשך דרכה בתחום.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים