YouTube Logo

תמונה: Google

גוגל: יוטיוב גלגלה 15 מיליארד דולר מפרסומות ב-2019

| יום שלישי, 4 בפברואר 2020, 09:30 | כלכלי

עסקי הפרסום של גוגל היו מאז ומתמיד השמן שמניע את חברת הענק, כשאחד מהנכסים הגדולים ביותר של החברה בתחום, מלבד מנוע החיפוש, היה יוטיוב (YouTube). עד כה לא שיתפה גוגל בדיוק כמה כסף מכניסות לה הפרסומות מיוטיוב באופן ספציפי, ובנפרד מכלל ההכנסות שלה מפרסום, אך בדוחות שפירסמה אמש (ב', 3.2.2020) הדבר השתנה, ולראשונה מאז רכשה את אתר שיתוף הוידאו הגדול בעולם בשנת 2006 מציינת החברה הכנסות של כ-15 מיליארד דולר שהגיעו מיוטיוב במהלך 2019.

חשיפת נתון ההכנסות מיוטיוב מעיד על גודלו של אתר שיתוף התכנים, זה מהווה קרוב ל-10% מסך הכנסותיה של גוגל בשנת 2019 כולה, כאשר החלק הארי של ההכנסות הגיע ברבעון האחרון של השנה, בו מציינת גוגל הכנסה בגובה של כ-5 מיליארד דולר מיוטיוב, מתוך סך הכנסות של כ-46 מיליארד דולר.

בגוגל מציינים כי בנוסף להכנסות מפרסום, יש לחברה כבר מעל ל-20 מיליון מנויים המשלמים על שירות YouTube Premium או YouTube Music Premium, הכנסות המשולבות לתוך קטגוריה נפרדת בסיכום הכנסות החברה. סך הכנסותיה ה"אחרות" של גוגל, הכוללות את השירותים המוזכרים, הגיעו לכ-17 מיליארד דולר במהלך 2019, אך אלו מאגדות יחד מספר מוצרים ושירותים של החברה, בהם מוצרי ה-Pixel והרמקולים החכמים במשפחת Google Home.

סך הכנסותיה של גוגל ב-2019 עמדו על כ-162 מיליארד דולר, עליה של כ-18% משנה לשנה, כאשר מתוך הכנסות אלו מהוות ההכנסות ממנוע החיפוש של החברה כ-98 מיליארד דולר (כ-60%). הרווח התפעולי של גוגל בשנת 2019 עמד על כ-34.2 מיליארד דולר, עליה של כ-24% משנה לשנה, כאשר את הרבעון האחרון של השנה סיכמה עם רווח של כ-9.3 מיליארד דולר, עליה של כ-13% משנה לשנה.

בתגובה לפרסום התוצאות הכספיות הציגה מניית גוגל ירידות של כ-4% במסחר המאוחר אמש (ב') בנאסד"ק, זאת בעקבות פספוס תחזיות האנליסטים בכל הנוגע לסעיף הכנסות החברה.

לדוחות החברה המלאים

במאגר הקופונים שלנו כבר ביקרתם?
סמארטפונים וגאדג'טים במחירים נוחים ובמשלוח ישיר עד הבית
לחצו כאן
תגובות לכתבה
גאדג'טי | Gadgety
ניווט באתר
קטגוריות
גאדג'טי
חיפוש כתבות