אדם הצליח לשחזר וידאו מ-1896 לרזולוציית 4K בעזרת למידת מכונה

תמונה: YouTube, מקור: Denis Shiryaev

תחום שיפור התמונה צבר תאוצה בשנים האחרונות בתחום הטלוויזיות ועם העלייה ברזולוציות הנתמכות על ידי המסכים שלנו בבית, שכבר מגיעות ל-8K, הבחנו בהתמקדות יצרניות הטלוויזיות בניסיונות לשפר את התמונה המשודרת אל המסך, כך שזו תתאים יותר לרזולוציות הגבוהות, גם כשמדובר בשידור ברזולוציה נמוכה יותר.

בצד הקולנוע אנו עדים לשימוש בלמידת מכונה ורשתות עצבים מלאכותיות לשם שחזור דמויות של שחקנים מהעבר שכבר לא איתנו, ובחלק מהמקרים – הצגת שחקנים בצעירותם, כפי שראינו, למשל, עם סמואל ל. ג’קסון בסרט “קפטן מארוול” או עם וויל סמית’ ב”איש מזל התאומים”.

תחום למידת המכונה נגיש יותר מאי פעם, מה שמביא גם לתוצאות מרשימות לא רק מצד אולפני קולנוע עתירי תקציבים, וכך הצליח משתמש יוטיוב בשם דניס שירייב (Denis Shiryaev) לשפר את התמונה בסרט עתיק ומפורסם משנת 1896 בשם “רכבת נכנסת לתחנה“, כך שזה מוצג ברזולוציית 4K וב-60 פריימים בשנייה.

היצירה של הסרטון המשופר בוצעה באמצעות הרשתות העצביות המלאכותיות Gigapixel AI של Topaz Labs ו-Dain (ר”ת Depth-Aware Video Frame Interpolation), שאיפשרו לו לפרק את הסרטון המקורי לפריימים ולבצע שיפורים לכל אחד מהם לפני החזרתם לכדי תמונה מתגלגלת אחת. התוצאות מרשימות למדי, עם דיוק בפרטים (שימו לב למשל לחצץ סביב פסי הרכבת).

לפניכם הגרסה המקורית שהיוותה בסיס לשיפורים (הסרטון ב-4K בראש הכתבה), כשלקראת סוף הסרטון ניתן לראות הדגמה קצרה של המקור מול הגרסה המשוחזרת:

ממתק נוסף מגיע גם בדמות הסרטון המשוחזר בצבע, אם כי במקרה זה ניכר שאנחנו עדיין לא בדיוק שם:


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים