הוכרז: Sony Xperia 1 Mark Two – מסך OLED 4K HDR ו-Snapdragon 865

Xperia 1 Mark 2 (תמונה: Sony) Xperia 1 Mark 2 (תמונה: Sony)

אף ביטולה של תערוכת המובייל MWC בברצלונה, סוני איננה מוותרת על אירוע ההכרזה השנתי שלה על מכשיר הדגל ומציגה היום (ב’, 24.2) את ה-Xperia 1 ii (או Xperia 1 Mark 2), שמגיע עם מסך 4K HDR, מערכת השבבים Snapdragon 865 המתקדמת ביותר של קוואלקום כיום, ומערך צילום משולש עם פוקוס אוטומטי מדוייק יותר.

Xperia 1 – הרבה מאוד פיקסלים

מסך ה-4K אינו חדש עבור סוני, והיא החברה היחידה כיום שמציעה את הרזולוציה הגבוהה בטלפונים שלה, כשה-Xperia 1 החדש אינו שונה בכך ומגיע עם תצוגת OLED בגודל 6.5 אינץ’, ברזולוציית 4K HDR ובפריסה של 1644×3840 פיקסלים. פורמט התצוגה של המסך הינו סינמטי ונמדד ב-21:9, כשניתן למצוא עימו תמיכה ב-100% מתקן DCI-P3.

את המסך מצפה זכוכית המגן Gorilla Glass 6, כאשר להגנה נוספת ישנה תמיכה גם בתקן IP65/68 לעמידות בפני מים ואבק. בסוני מציינים כי מנוע ה-X1 במכשיר מאפשר שיפור התמונה ממקורות סטרימינג להשגת צבע, ניגודיות וחדות גבוהים יותר, וגם הפחתת טשטוש בתמונה במעבר בין סצינות, לשם השגת תמונה איכותית ככל האפשר. לצד המסך מצרפת החברה תמיכה בטכנולוגיית Dolby Atmos לשם השגת איכות צליל גבוהה יותר.

צילום מתקדם בטלפון

צד הצילום מקבל דגש גדול במכשיר הדגל החדש, כשבסוני מציינים שהעבודה על המצלמות בדגם ה-Xperia 1 לשנת 2020 נעשתה בשיתוף פעולה עם מחלקת הצילום בחברה האחראית על פיתוח מצלמות ה-Alpha 9 של סוני. העבודה המשותפת איפשרה, לדברי החברה, להציג תכונות מתקדמות בצד הפוקוס, אשר מסוגלות לבצע מעקב שוטף אחר עיני המצולמים, בין אם מדובר באנשים או בבעלי חיים, וכן תמיכה מלאה בצילום מתקדם, יחד עם שליטה בהגדרות צילום במצב RAW.

מערך הצילום החדש ב-Xperia 1 Mark 2 מורכב מארבעה חיישנים:

  • חיישן 12 מגה-פיקסל ראשי במפתח צמצם f/1.7 עם ייצוב אופטי (OIS)
  • חיישן 12 מגה-פיקסל במפתח צמצם f/2.2 לצילום בזווית רחבה של 124 מעלות
  • חיישן 12 מגה-פיקסל במפתח צמצם f/2.4 לצילום עם זום אופטי עד פי 3
  • חיישן iToF למדידת עומק
מערך הצילום של Xperia 1 Mark 2 (תמונה: Sony)
מערך הצילום של Xperia 1 Mark 2 (תמונה: Sony)

מנגנון פוקוס חדש שנבנה אל תוך מערך הצילום מאפשר לשמור על הפוקוס עבור מצבי צילום משתנים, על ידי ביצוע חישוב מחדש של הפוקוס והחשיפה 60 פעמים בשנייה, לשם קבלת התמונה הברורה ביותר בכל מצב, גם עבור עצמים נעים הנתפשים בעדשת המצלמה וגם בזמן צילום תחת תאורה נמוכה. בנוסף, מאפשר מערך הצילום ב-Xperia 1 החדש לתפוס תמונות בקצב של 20 פריימים בשנייה.

בחלקו הקדמי של המכשיר ממקמת סוני מצלמת סלפי בעלת חיישן 8 מגה-פיקסל עם מפתח צמצם f/2.0, ייצוב תמונה דיגיטלי ותמיכה בצילום ב-HDR.

מפרט טכני – Xperia 1 ii

מתחת למכסה המנוע של הטלפון החדש ניתן למצוא את מערכת השבבים המתקדמת ביותר של חברת קוואלקום כיום, היא ה-Snapdragon 865, אשר לצידה נמצא רכיב זיכרון עבודה (RAM) בנפח 8 גיגה-בייט, רכיב אחסון של 256 גיגה-בייט עם אפשרות הרחבה של עד 1TB נוספים באמצעות כרטיס microSD, וסוללת 4,000mAh  התומכת בטעינה מהירה תחת תקן USB-PD, וכן בטעינה אלחוטית.

Xperia 1 Mark 2 (תמונה: Sony)
Xperia 1 Mark 2 (תמונה: Sony)

המכשיר יגיע באופן מובנה עם מערכת ההפעלה אנדרואיד 10, כשהוא מציע זוג רמקולים הפועלים יחדיו בסטריאו וכן חיבור 3.5 מ”מ לאוזניות, כאשר חיישן טביעות אצבע ממוקם על גבי מסגרת המכשיר.

ה-Sony Xperia 1 Mark 2 יהיה זמין בצבעים שחור וסגול, החל מחודשי האביב של 2020, במדינות אירופה. מחירו לא ידוע בשלב זה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים