הוכרז: Sony Xperia Pro – מכשיר דגל מקצועי לצלמים עם חיבור HDMI

Sony Xperia Pro (תמונה: סוני) Sony Xperia Pro (תמונה: סוני)

באירוע שקיימה היום (ב’, 24.2), הכריזה חברת סוני (Sony) על מכשיר הדגל Xperia 1 Mark 2 ומיד לאחר מכן הציגה גם את מכשיר ה-Xperia Pro, אשר לעומת מכשיר הדגל שהוצג לפני כן מיועד בעיקר לצלמים ופחות למשתמש הממוצע המעוניין במכשיר דגל. את ה-Xperia Pro סוני בנתה מלכתחילה עבור צלמים, כך שזה מגיע עם מבנה עמיד בפני תנאי שטח, עם חיבור Micro HDMI ותמיכה מלאה בגלישה ברשת הדור החמישי (5G) דרך עיצוב מיוחד.

בתחילה, בחלקו הקדמי של המכשיר נגלה מסך בגודל 6.5 אינץ’, עם פאנל מסוג OLED, ברזולוציית 4K ובפריסה של 3840 על 1644 פיקסלים. יחס התצוגה מסתכם ב-21 על 9 בתצורת ה-CinemaWide, כשהמסך תומך בהצגת תכנים ב-HDR, מגיע עם מנוע ה-X1 למניעת טשטוש ומחקה את הפעולה של קצב רענון גבוה (90 הרץ). בנוסף לכך, נמצא כאן גם תמיכה ב-100 אחוזים מתקן DCI-P3, עבודה לפי תקן התאורה illuminant D65 המאשר איזון לובן מדויק והצגת צבעים בעומק של 8 ביט.

עיצובו של ה-Xperia Pro משדרג עמידות בכל פינה, כשזה מגובה בזכוכית הקורנינג גורילה גלאס 6 בחזיתו ועשוי מחומר מיוחד שאינו שומר אנרגיה (Low Dielectric Constant) בגבו כך שגלי ה-mmWave מרשת הדור החמישי יוכלו לעבור דרך ולהעניק למשתמשים במכשיר חיבור יציב לרשת. עד כה, אנחנו יודעים כי גלי ה-mmWave אינם יציבים במיוחד ומסוגלים לטייל לטווח קצר, אך סוני בנתה את ה-Xperia Pro עם גלישה ברשת ה-5G בראש ובראשונה כך שבזה נמצא אנטנות בכל צדדיו בתצורת 360, מה שמאפשר לו לקלוט את גלי הרשת בצורה הטובה ביותר.

על מנת לאפשר גלישה מתמשכת ברשת הדור החמישי, סוני מציידת את המכשיר במערך קירור חדש המשתמש בשכבת גרפן, תא אדים ומרווח לאוויר כך שניתן יהיה לגלוש ברשת הדור החמישי על גלי ה-mmWave ללא דאגה מהתחממות. עם זאת, גם אם המכשיר התחמם, טוב לדעת כי תמיד יהיה ניתן לקרר אותו באמצעות מים נקיים עקב עמידותו הכפולה בתקן IP65 ו-IP68 המעניקים לו הגנה מפני אבק ועמידות בפני עוצמת זרם נמוכה של סילון מים במשך לפחות 3 דקות. בנוסף, ניתן לטבול את הסמארטפון במים לעומק של עד מטר וחצי למשך חצי שעה.

במעבר על מסגרתו של המכשיר, כאן נוכל להבחין בכפתור ההדלקה והכיבוי בחלקו הימני המשלב גם סורק טביעות אצבע, כשמעליו מתמקמים כפתורי וויסות הווליום ומתחתיו ניתן לראות את כפתור הזנקת המצלמה וכפתור נוסף להתאמה אישית לבחירת המשתמש. במסגרתו השמאלית, סוני ממקמת את חיבור ה-Micro HDMI המאפשר חיבור ישיר אל המצלמה וזה מכוסה על ידי פקק השומר על העמידות בפני מים ואבק.

גזרת הביצועים של המכשיר מונעת על ידי מערכת השבבים Snapdragon 865, המיוצרת בתהליך 7 ננו-מטר וכוללת 8 ליבות מסוג Kryo 585 בתדר מירבי של 2.84 גיגה-הרץ. חלקת ריבוי המשימות מתבססת על 8 גיגה-בייט של זיכרון עבודה, לצד 512 גיגה-בייט של נפח אחסון מסוג UFS עם אפשרות להרחבה באמצעות כרטיס זיכרון לעד 1 טרה-בייט נוספים.

Sony Xperia Pro (תמונה: סוני)
Sony Xperia Pro (תמונה: סוני)

מאחורי הקלעים נמצא את מערכת ההפעלה אנדרואיד 10, כשלצידה תרוץ סוללה בקיבולת 4000 מיליאמפר/שעה הנטענת דרך מחבר USB Type-C עם תמיכה בטעינה מהירה בתקן USB-PD. הסוללה המוזכרת מגיעה עם תמיכה בטכנולוגיית ה-Xperia Adaptive Charging לטעינה מבוקרת, וב-Battery Care ללמידת הרגלי הטעינה של המשתמש והתאמת קצב הטעינה לשמירה על חיי סוללה ארוכים בטווח הארוך.

בצעד יוצא דופן, סוני מחזירה את שקע האוזניות אותו הסירה לפני מספר דורות של מכשירים, כך שב-Xperia Pro ניתן יהיה להאזין למוזיקה גם דרך שקע האוזניות הסטנדרטי וגם דרך בלוטות’ בגרסה 5.1. מעבר לכך, חלקת הסאונד זוכה גם לתמיכה ב-LDAC (ממיר דיגיטלי לאנלוגי), לזוג רמקולים חזיתיים המעניקים סאונד סטראופוני ולטכנולוגיות שיפור השמע כמו Dolby Atmos ו-DSEE Ultimate.

צילום עם ה-Sony Xperia Pro

מערך הצילום האחורי של ה-Xperia Pro מגיע עם 3 עדשות שונות ברזולוציות של 12 מגה פיקסל לכולן, כשהחיישן הראשי מציע חיישן בגודל 1/1.7 אינץ’ עם מפתח צמצם f/1.7, אורך מוקד של 24 מ”מ וזווית צילום של 82 מעלות. החיישן המשני מגיע עם גודל חיישן של 1/3.4, אורך המוקד שלו מסתכם ב-70 מ”מ וזה מאפשר צילום בזום אופטי עד פי 3.

החיישן השלישי במערך מציע גודל חיישן של 1/2.55, עם מפתח צמצם f/2.2, אורך מוקד של 16 מ”מ וזווית צילום רחבה של 124 מעלות. כל העדשות עברו כיול מראש בשיתוף חברת האופטיקה והצילום ZEISS באופן בלעדי למכשיר ה-Xperia Pro, כשאלו מגיעות עם הכיסוי הייעודי של החברה בשם ZEISS T* Coating המונע תופעות כמו Ghosting ו-Lens Flare. מצלמת הסלפי במכשיר מגיעה ברזולוציית 8 מגה פיקסל, עם מפתח צמצם f/2.0, גודל חיישן של 1/4.0 אינץ’, צילום בזווית של 84 מעלות ותמיכה בהסרטה יציבה בטכנולוגיית ה-SteadyShot with Intelligent Acitve Mode.

עוד בגזרת מערך הצילום, סוני בנתה את האחרון בשיתוף פעולה עם חטיבת הצילום הראשית שלה האחראית על פיתוח סדרת מצלמות הדגל Alpha 9 כך שבמכשיר נמצא טכנולוגיות כמו צילום של 20 תמונות בשנייה (20fps) עם פוקוס אוטומטי העוקב אחרי האובייקט דרך המצלמה הראשית. יחד עם זאת, מערך הצילום תומך גם בפוקוס אוטומטי עוקב אחרי עיניים (Real-time Eye AF), מה שמאפשר לנו לצלם אנשים וחיות ללא צורך בביצוע פוקוס מחדש בכל תמונה.

Sony Xperia Pro (תמונה: סוני)
Sony Xperia Pro (תמונה: סוני)

במטרה לשפר את מהירות הפוקוס האוטומטי, סוני הטמיעה בדגם החדש תמיכה ב-Dual PDAF כך שזה יהיה מסוגל להעניק לנו ביצועי פוקוס מהירים מאי פעם גם בתנאי תאורה קשים המצלמה הראשית ומצלמת הזום. על מנת להטמיע בתמונה צבעים התואמים למציאות, החברה ממשיכה בשילוב חיישן ה-RGB-IR (אינפרה-אדום) המתאים את הצבעים בסצנה לפני הפקת התמונה הסופית.

על מנת למנוע רעידות ולאפשר צילום טוב יותר בתנאי תאורה קשים, סוני משלבת ייצוב אופטי (OIS) גם בחיישן הצילום הראשי וגם בחיישן הזום, זאת בנוסף לטכנולוגיית ה-Optical Steady Shot המייצבת את צילום הסרטונים הן באמצעות ייצוב אופטי והן באמצעות ייצוב תוכנתי (EIS). בנוסף לזו, נמצא כאן גם את טכנולוגיית ה-SteadyShot with Intelligent Acitve Mode הדואגת לייצוב פעיל ב-5 צירים אך בדרך כלל מוגבלת על ידי רזולוציה.

כמו כן, היפנית ממשיכה להעניק ל-Xperia Pro עוד כלים מקצועיים להסרטה וצילום, כשבגזרת ההסרטה נגלה הפעם תמיכה במצב ה-Cinematography Pro אשר נוצר בשיתוף החטיבה העובדת על מצלמות הסרטים בסדרת CineAlta. המצב המוזכר מאפשר שליטה כמעט מלאה לגמרי על הסרטה ידנית, מהצבעים, דרך ההקלטה ועד לכלי הכוונון הידניים. אפשרויות ההסרטה קיימות עד לרזולוציה של 4K HDR בקצב של 24/25/30 ו-60 פריימים לשנייה.

זמינות ומחיר

את ה-Sony Xperia Pro החברה אינה מוציאה למכירה בשלב זה ואינה חושפת את מחירו, אך זה צפוי להגיע לארצות הברית בהמשך השנה. בנוסף לכך, נציין כי זה הוא המכשיר הראשון מתוך סדרת מכשירים מקצועיים מבית החברה, כשגם באתר הרשמי שלה סוני כעת מחלקת את קטגוריית הסמארטפונים ל-Cell Phones ו-Professional Smartphones.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים