מיקרוסופט חושפת פרטים על ביצועי ה-Xbox Series X

Xbox Series X (תמונה: Microsoft) Xbox Series X (תמונה: Microsoft)

מיקרוסופט חשפה כמה נתונים חדשים על ביצועי ה-Xbox Series X, קונסולת הדור הבא של החברה שאמורה לצאת לקראת תקופה החגים מאוחר יותר השנה. לצד זאת, החברה הזכירה כמה תכונות של הקונסולה החדשה, שאת רובן אנו מכירים, לצד אפשרויות חדשות כמו Smart Delivery, שנועדה להבטיח כי גם אם קניתם גרסה אחרת של משחק כלשהו (למשל ל-Xbox One) עדיין תוכלו לשחק בו בגרסה המתאימה למכשירכם (Xbox Series X), ובכך יקטן בלבול הצרכנים במעבר לקונסולות הדור הבא.

ביצועי ה-Xbox Series X

מבחינת ביצועים, מיקרוסופט חשפה כי ה-Xbox Series X תקבל מאיץ גרפי (GPU) המבוסס על ארכיטקטורת RDNA 2 של AMD. הרכיב יוכל לבצע חישובים בקצב מסחרר של 12 טרה-פלופ – ביצועים מהירים פי שמונה מקונסולת ה-Xbox One (ופי 2 מקונסולת ה-Xbox One X החזקה יותר). כפי שכבר ידענו, מיקרוסופט הזכירה לנו כי המכשיר יתמוך ב-Ray Tracing, וכעת החברה חשפה גם כי תתמוך ב-Variable Rate Shading ובקצב רענון של עד 120 תמונות לשניה.

מפרסום הנתונים עולה כי לפחות על הנייר, ה-GPU של הקונסולה למעשה מהיר יותר מכרטיס המסך המומלץ ביותר כיום למשחקים למחשב האישי – GeForce RTX 2080 Super של חברת Nvidia. בהנחה כי מיקרוסופט מודדת את הביצועים באותה צורה, ה-GPU של הקונסולה מציע 12 טרה-פלופ, לעומת 11.15 טרה-פלופ של RTX 2080 Super. הקונסולה אפילו לא רחוקה מדי מכרטיס הפרימיום RTX 2080 Ti, המציע חישובים בקצב 13.45 טרה-פלופ.

“ה-Xbox Series X תציע קפיצה אמיתית של דור קדימה מבחינת כוח העיבוד והגרפיקה”, נכתב בפוסט של מיקרוסופט, “הטכניקות פורצות הדרך שלנו יביאו לקצב רענון גבוה יותר, עולמות משחק גדולים ומתוחכמים יותר, וחוויה מקיפה כפי שלא ראינו מעולם על גבי קונסולה”.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים