בהלת הקורונה: EA, סוני, ופייסבוק פורשים מכנס GDC 2020

כנס מפתחי המשחקים השנתי GDC 2020, שאמור להתקיים בסן פרנסיסקו בין ה-16 עד 20 בחודש מרץ, הולך ומצטמק בעוד מפתחים מודיעים בזה אחר זה על פרישתם. חלקם ציינו במפורש את נגיף הקורונה כגורם העיקרי לביטול ההשתתפות בכנס, מחשש לביטחונם ומצבם הבריאותי של המבקרים. בימים האחרונים אושרו לפחות חמישה עשר נדבקים בנגיף הקורונה בקליפורניה.

החברות הגדולות ביותר שהודיעו על ביטול השתתפותן בכנס הן פייסבוק וסוני. פייסבוק ביטלה את השתתפותה עוד בשבוע שעבר, עם ההודעה: “מתוך חשש לבריאותם ובטחונם של העובדים שלנו, שותפי הפיתוח שלנו, וקהילת GDC, פייסבוק לא תשתתף השנה בכנס מפתחי המשחקים (GDC) בשל החששות המתפתחים לשלום הציבור, הקשורים לנגיף COVID-19.” לסוני היתה הודעה דומה עבור העיתונות. הידאו קוג’ימה הודיע כי גם החברה שלו, Kojima Productions, לא תגיע.

ביטול נוסף מגיע כעת מ-EA: “לאחר שעקבנו מקרוב אחרי המצב ברחבי העולם, החלטנו לבצע צעדים נוספים להגן על בריאותם של העובדים שלנו, כולל הגבלה של נסיעות לא הכרחיות. כתוצאה מכך, אנחנו מבטלים את ההשתתפות שלנו בכנס GDC באופן רשמי, ומגבילים את הנוכחות שלנו באירועים אחרים. נמשיך לנטר את המצב ונשנה את ההנחיות שלנו לעובדים במידת הצורך”.

מארגני הכנס התייחסו כבר לנגיף הקורונה והודיעו כי אין סיבה לחשוש. “אנחנו מאמינים כי בהתבסס על הבידוד שעורכת ארצות הברית סביב נגיף הקורונה, ומספר אמצעים שנקטנו בהם כדי להגביר את בטיחות באי בכנס באתר עצמו, אנחנו יכולים ליצור אירוע בטוח ומוצלח עבור הקהילה שלנו”, נכתב בהודעה מאת הנהלת האירוע. עם זאת, נראה כי המפתחים עצמם לא השתכנעו כולם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים