אפל תאפשר שליחת הודעות מתפרצות של פרסומות לאייפון

לוגו אפל צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

אפל הודיעה על עדכון להוראות והכללים שהיא מספקת למפתחי אפליקציות והוסיפה החרגה חדשה הנוגעת להודעות מתפרצות למכשירים מבוססי iOS, כאשר על פי העדכון החדש לכללים עבור המפתחים, יוכלו אלו לשלוח למשתמשים שהתקינו את האפליקציות שפיתחו הודעות מתפרצות שכוללות הודעות לקידום שיווקי, דבר שנאסר עליהם עד כה.

מצידם של המשתמשים באפליקציות תידרש הוראה מפורשת להפעלה של הודעות מתפרצות הכוללות פרסומות וחומרים שיווקיים, כך שמפתחי האפליקציות לא יוכלו לשלוח הודעות מתפרצות אלו באופן מיידי עם התקנת האפליקציה. במידה והמשתמשים אישרו באופן מפורש לקבל התראות שיווקיות, הם יוכלו גם לכבות את האפשרות בכל עת דרך האפליקציה, כך על פי ההוראות החדשות של אפל.

בסעיף 4.5.4 להנחיות של אפל למפתחי אפליקציות נרשם (בתרגום חופשי לעברית):

אין להשתמש בהודעות מתפרצות לשם קידומים או אמצעי שיווק, אלא באישור מפורש שיתקבל מצד המשתמשים לאחר הצגת הסבר ברור למטרת אישור זה באפליקציה. עליכם לספק דרך עבור המשתמשים באפליקציה להפסיק לקבל הודעות מסוג זה.

השינוי החדש להנחיות של אפל עבור המפתחים עשוי לפתור עבור החברה את הבעיה של הצגת קידומים שונים דרך אפליקציות. אפל עצמה הפרה את הכללים כששלחה בעבר הודעה מתפרצת למשתמשים לשם קידום התכנית החדשה שלה באותה עת – Carpool Karaoke.

המגבלות שמטילה אפל על מפתחי אפליקציות בהצגת הודעות פוש הכוללות סממנים שיווקיים הפריעו עד כה לבעלי עסקים שכל מהותם במכירות. אפליקציות של חנויות, לדוגמה, שייעודן מכירה ללקוחות, עדיין לא יוכלו לשלוח הודעות מתפרצות על מבצעים ומכירות על פי החוקים החדשים של אפל, אך במידה והמשתמשים באפליקציות יאשרו זאת באופן מפורש – הן לא יהיו עוד מוגבלות, ולא יסתכנו בהסרת האפליקציות שלהם מה-App Store.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים