מיקרון מכריזה על שבבי זיכרון LPDDR5 חסכוניים לטלפונים

שבב LPDDR5 (מקור מיקרון)

יצרנית הזכרונות מיקרון (Micron) הכריזה על תחילת ייצור של שבבי uMCP5 , שבבי זיכרון uMCP (ר”ת UFS-based multichip package) המבוססים לראשונה בתעשיה על זיכרון LPDDR5, שיהיו זמינים בנפחים של 12GB ו-256GB, בהתאם לתצורה. השבבים יציעו שיפור של 50% בנפח האחסון לגודל נתון עם צריכה חשמלית נמוכה יותר לעומת הדור הקודם.

שבבי ה-uMCP5 החדשים של מיקרון יציעו חיסכון של 40% בהשוואה לשימוש ב-2 שבבי UFS רגילים לאותו הנפח, כאשר הם יאפשרו שיפור של 50% בנפח הזיכרון ורוחב הפס. הזכרונות מיועדים לשימוש במכשירי הסלולר מהדור החמישי ומציעים זיכרון מהיר וצריכה חשמלית נמוכה יותר לשמירה על אורך חיי הסוללה.

שבב ה-NAND עצמו מיוצר בטכנולוגיית 1y nm, שהופכת אותו לשבב ה-512Gb הקטן בעולם המשתמש ב-96 שכבות. חיבור ה-uMCP5 מתבצע בתצורת BGA (ר”ת ball grid array) בעלת 297 נקודות מגע, המספקת תמיכה בזיכרון LPDDR5 דו-ערוצי ומאפשרות מהירות של עד 6,400Mbps, שיפור של 50% לעומת הדור הקודם.

ד”ר Raj Talluri, סמנכ”ל בכיר ומנהל מוצר כללי במיקרון מסר (בתרגום חופשי לעברית):

פתרון ה-uMCP5 החדש שלנו מאפשר למכשירי הסמארטפון מהדור החמישי לשוק הביניים לעבוד בזמני תגובה אולטרה נמוכים במיוחד ובמצב צריכה חשמלית נמוכה ההכרחית לתמוך בתכונות שנועדו למכשירי הפרימיום, דוגמת ריבוי מצלמות ברזולוציה גבוהה, משחקים מרובי משתתפים ואפליקציות AR/VR.

בעולם בו הצורך באחסון ומהירות גדלים משנה לשנה, המעבר לשימוש בזיכרונות מבוססי LPDDR5 מאפשר הגברת מהירות תוך שמירה על צריכה חשמלית נמוכה יותר, החשובה במיוחד למכשירים סלולריים ומאפשרת קבלת זמן שימוש ארוך יותר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים