פלאפון

צילום: גאדג'טי

הפרשה חד פעמית הובילה את פלאפון להפסד תפעולי של 99 מיליון שקלים ב-2019

| יום חמישי, 19 במרץ 2020, 12:18 | כלכלי, מפעילות סלולר

דוחותיה הכספיים של חברת בזק פורסמו היום (ה’, 19.3) ובהם ניתן למצוא נתונים גם אודות החברה הבת “פלאפון”, אשר מדווחת על גידול בהפסד השנתי שלה במהלך 2019, זה עולה לקרוב ל-100 מיליון שקלים במהלך השנה כולה. ההפסד מגיע ברובו מתוך הפסד בגובה דומה שנרשם ברבעון הרביעי של אותה שנה, אשר נזקף להפרשה חד פעמית בגובה 77 מיליון שקלים בגין הסכם התייעלות וסינרגיה שנחתם עם ועד העובדים של החברה.

את שנת 2019 סיימה פלאפון עם הכנסות של 1.709 מיליארד שקלים, כשמדובר בירידה של כ-2.6% מנתוני שנת 2018. סך ההפסד התפעולי של החברה באותה שנה נמדד ב-99 מיליון שקלים, כשבנטרול ההפרשה החד פעמית מסתכם הפסד זה ב-20 מיליון שקלים, אל מול הפסד של 2 מיליון שנה קודם לכן.

את הרבעון הרביעי של 2019 חתמה פלאפון עם הכנסות של 416 מיליון שקלים, ירידה של כ-6.7% משנה לשנה, כשההפסד התפעולי נאמד ב-97 מיליון שקלים, וגם כאן נזקף זה בעיקר להפרשה החד פעמית בגובה 77 מיליון שקלים, זאת אל מול הפסד של 4 מיליון ברבעון המקביל של 2018.

סך מנויי הפוסט-פייד של החברה בתום שנת 2019 עמד על 1.911 מיליון, עליה מנתון של 1.831 מיליון שנה קודם לכן, והחברה הציגה עליה של 16 אלף מנויים בין הרבעון השלישי והרביעי של 2019 (1.911 מיליון מול 1.895). ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי (ARPU) עמדה על 60 שקלים בתום הרבעון הרביעי של 2019, ירידה מנתון של 65 שקלים שהוצג ברבעון השלישי של השנה. בסיכום שנתי עמד נתון ה-ARPU על 63 שקלים ב-2019 מול 62 שקלים ב-2018. שיעור נטישת המנויים ברבעון הרביעי נמדד ב-7.3%, זהה לנתון שהוצג ברבעון השלישי של השנה.

*עדכון (19.3, 13:30): נוספו לכתבה פרטים בנוגע להפרשה חד-פעמית שבוצעה ברבעון הרביעי של 2019.

במאגר הקופונים שלנו כבר ביקרתם?
סמארטפונים וגאדג'טים במחירים נוחים ובמשלוח ישיר עד הבית
לחצו כאן
תגובות לכתבה
גאדג'טי | Gadgety
ניווט באתר
קטגוריות
גאדג'טי
חיפוש כתבות