השוואה: Playstation 5 מול Xbox Series X – מפרט טכני ומשחקים

PS5 מול Xbox Series X

מיקרוסופט וסוני חשפו בשבוע האחרון פרטים נוספים אודות קונסולות הדור הבא שלהן, אשר צפויות להגיע מאוחר יותר השנה. המפרטים הטכניים המלאים של ה-Sony Playstation 5 וה-Xbox Series X של מיקרוסופט כבר זמינים, ושתי החברות סיפקו פרטים גם אודות התמיכה לאחור במשחקים, כך שנוכל כעת לבחון איך עומדות שתי הקונסולות זו מול זו.

מפרט טכני: PS5 מול Xbox Series X

המפרט הטכני של קונסולות הדור הבא מבית מיקרוסופט וסוני דומה, ומבוסס על מעבדי Ryzen של AMD בייצור בתהליך 7nm עם ליבות Zen 2 וכרטיס Radeon תואם, ויתרון קל למיקרוסופט בצד כח העיבוד, עם מהירויות שעון גבוהות יותר. בצד הגרפי, עבור ה-PS5 תקבלו עוצמת חישוב גרפית (TFLOPS) של 10.3 טריליון פעולות חישוביות בשנייה, בעוד ה-Xbox Series X מגיעה עד 12 טריליון פעולות בשנייה.

שתי החברות בחרו לעבור גם לאחסון מהיר יותר המבוסס SSD, כשבשני המקרים ציינו כי מדובר בכוננים מקוסטמים שנועדו לסחוט את המהירות הגבוהה ביותר המתאפשרת, כשבמקרה של ה-PS5 מדובר בכונן בנפח של 825GB ובמהירות קריאה של עד 5.5 גיגה-בייט בשנייה, ובמקרה של ה-Xbox Series X מדובר בכונן בנפח 1TB עם מהירות מוצהרת נמוכה יותר של עד 4.8 גיגה-בייט בשנייה.

לפניכם טבלת השוואת המפרטים בין שתי הקונסולות:

Playstation 5Xbox Series X
סוג מעבד (CPU)AMD Ryzen Custom Zen2 CoresAMD Ryzen Custom Zen2 Cores
מבנה מעבד (CPU)8 ליבות \ 16 נימים
מהירות שעון מירבית 3.5GHz
8 ליבות \ 16 נימים
מהירות שעון מירבית 3.8GHz
מעבד גרפי (GPU)AMD Radeon Custom RNDA 2 CoresAMD Radeon Custom RNDA 2 Cores
ביצועים גרפייםמהירות שעון 2.23GHz
10.3TFLOPS
מהירות שעון 1.86GHz
12TFLOPS
זיכרון16GB GDDR6
רוחב פס 448GB/s
16GB GDDR6
רוחב פס: 10GB ב-560GB/s, ו-6GB ב-336GB/s
אחסוןSSD 825GB
רוחב פס 5.5GB/s
SSD NVME 825GB
רוחב פס 4.8GB/s
כרטיס הרחבת זיכרון עד 1TB
חיבוריםטרם נחשףשני חיבורי USB 3.2, שני חיבורי HDM, חיבור רשת Ethernet
כונן אופטי4K Ultra HD Blu-Ray
נפח 100GB לדיסק
4K Ultra HD Blu-Ray
שידור וידאו4K 120Hz ועד 8K4K ב-60fps ועד 120fps
מידותטרם נחשף15.1x15.1x30.1 ס"מ
משקל: כ-4.5 ק"ג

תמיכה לאחור במשחקי PS4 ו-Xbox One

אחת מהדרישות הגדולות ביותר מצד משתמשי הקונסולות הקיימות לקראת ההשקה של קונסולות הדור הבא נגעה לתמיכה לאחור במשחקים. בעלי קונסולות רכשו משחקים לקונסולות ה-PS4 וה-Xbox One במיטב כספם, ואינם מעוניינים להוציא סכומים נוספים על רכישת משחקים אלו מחדש עבור קונסולות ה-PS5 וה-Xbox Series X. בשל כך, פעלו סוני ומיקרוסופט לשם החלת תמיכה רחבה לאחור במשחקים מהקונסולות הקיימות כדי שאלו יעבדו גם על קונסולות הדור הבא של שתי החברות.

תמיכה לאחור במשחקי PS4 על גבי ה-PS5:

עיקר הדגש באזור זה ניתן לסוני, שלא סיפקה תמיכה לאחור במשחקים עבור רוכשי ה-PS4, אך הדבר הולך להשתנות עם יציאתה של ה-PS5 מאוחר יותר השנה. בסוני מציינים כי בזמן ההשקה של הקונסולה החדשה תהיה תמיכה ב-100 הכותרים הכי פופולריים מבחינת כמות שחקנים אשר היו זמינים עבור קונסולת ה-PS4, כאשר בהמשך הדרך מציינת החברה כי תגיע לתמיכה במרבית ספריית המשחקים הקיימת עבור הפלייסטיישן 4 כיום, זו עומדת על מעבר ל-4000 משחקים, שיתמכו כולם על גבי הפלייסטיישן 5.

תמיכה לאחור במשחקי Xbox על גבי ה-Xbox Series X:

עבור מיקרוסופט, התמיכה לאחור במשחקי Xbox הינה דבר מבוסס יותר, ומדובר בדבר אותו ניסתה החברה להמשיך ולשפר עם השנים, ומאז ההכרזה הראשונית על התמיכה לאחור במשחקי קונסולות קיימות עם יציאת כל דור חדש אי שם ב-2015.

Xbox Series X (תמונה: Microsoft)
Xbox Series X (תמונה: Microsoft)

במיקרוסופט מציינים כי התמיכה לאחור במשחקים שיריצו הגיימרים על גבי ה-Xbox Series X תוסיף גם שיפורי ביצועים כשיוכנסו לקונסולת הדור הבא, עם שיפור בזמני טעינה של המשחקים ורזולוציות משחק גבוהות יותר. במיקרוסופט מציינים גם כי דאגו לכך שתוכלו לקחת איתכם גם את הציוד הקיים (בקרי משחק, למשל) לעבודה עם הקונסולה החדשה וכן את מצבי המשחק הקיימים שלכם (שמירות והתקדמות במשחקים), וכי תוכלו לשחק במשחקים במצבי ריבוי שחקנים (מולטיפלייר) בין אם רכשתם את המשחק עבור ה-Xbox Series X או ה-Xbox One.

התמיכה לאחור תהיה תקפה עבור משחקים קיימים לקונסולות ה-Xbox One וגם עבור ה-Xbox 360, אם כי נוכל לשער שהדבר יגיע עם מגבלות על משחקים מסוימים שלא זכו עד כה לתמיכה לאחור בקונסולות החברה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים