אחרי אירופה: נטפליקס תפחית את קצב הזרמת הסיביות בישראל

שלט נטפליקס צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

נטפליקס ישראל הודיעה היום (ב’, 23.3) כי תיישם בארץ צעדים דומים לאלו אותם נקטה ברחבי אירופה, אשר במסגרתם תוריד את קצב הזרמת הסיביות בשידור תכנים למנוייה על מנת שניתן יהיה להתמודד עם העומס על רשתות האינטרנט בעת אנו שוהים בביתנו בתקופה זו.

בדומה להחלת המגבלה על קצב הזרמת הסיביות באירופה, זו נדרשה מטעם הרשויות באיחוד האירופי, גם בישראל יוגבל קצב הזרמת הסיביות למשך 30 ימים בשלב זה, זאת לאחר שקיבלה נטפליקס פנייה בנושא מצד משרד התקשורת הישראלי. המהלך מגיע על מנת לנסות ולפתור את העומס שנוצר בעקבות גידול המוערך בכ-20 עד 30 אחוזים בשימוש ברשת האינטרנט לאחרונה, וכדי למנוע עומסים על רשת האינטרנט בישראל.

בנטפליקס מסבירים כי משמעות הפחתת קצב הסיביות עבור המשתמשים לא יפגע ברזולוציית השידור אליה אתם מנויים. לדברי החברה, מי שמנוי לחבילת UHD, HD או SD, ימשיך לקבל את אותה רזולוציית שידור, כשההפחתה בקצב הסיביות משמעותו חיסכון בתעבורת הרשת תוך שמירה על רזולוציה השידור המגיעה עם החבילה עליה שילמתם, תוך ירידה קלה מאוד באיכות. (קראו כאן את ההודעה של נטפליקס העולמית בנושא).

מנטפליקס ישראל נמסר:

בעקבות הדיונים בין משרד התקשורת הישראלי ל-Netflix ובהתחשב באתגרים יוצאי הדופן שהעלה וירוס הקורונה – החלטנו להתחיל להפחית את שיעורי הסיביות בכל השרתים שלנו בישראל למשך 30 יום. אנו מעריכים כי הדבר יפחית את העומס ברשתות הישראליות בכ-25% ובמקביל יבטיח שירות איכותי למשתמשינו.

דברי שר התקשורת, דוד אמסלם:

משרד התקשורת עוקב מקרוב אחר שוק התקשורת בדגש על מצב תעבורת הנתונים והעומס על רשתות התקשורת, ביקשתי מאנשי המשרד לבחון דרכים שיביאו להקלה על העומסים ובין היתר לבצע פניה בנושא לחברת Netflix, אני שמח שזכינו לאוזן קשבת מאנשי החברה שנעתרה בזמן קצר לבקשה מתוך הבנת גודל השעה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים