גאדג’טי מסקר: Samsung Galaxy S20 ו-Galaxy S20 Plus – יש משהו בשביל כולם

Galaxy S20 ו-S20 Plus (צילום: אוהד צדוק, גאדג’טי)

סדרת מכשירי Galaxy S של סמסונג הפכה במרוצת השנים כמעט לשם נרדף לסמארטפונים מבוססי מערכת ההפעלה אנדרואיד. המכשירים בה פופולאריים מאוד, והפכו ברירת מחדל למי שמחפש מכשיר דגל, בעיקר בגלל שבאופן קבוע הם מצליחים לספק את הסחורה. חברת סמסונג השיקה בישראל את שלושת מכשירי הדגל החדשים שלה לסדרת ה-Galaxy S20, כאשר את המתקדם והגדול ביותר כבר סקרנו – Galaxy S20 Ultra. אחרי שניסינו להסביר למי המכשיר הזה מיועד, נעבור לאלו שמתאימים לכולם. מכשירי ה-Galaxy S20 ו-Galaxy S20 Plus, הצפויים להיות גם כן פופולאריים ביותר.

שני הסמארטפונים כמעט זהים במפרטם הטכני, כאשר השינויים העיקריים נובעים מגודל המסך. סמארטפון ה-Galaxy S20 הקומפקטי יותר בעל מסך בגודל 6.2 אינץ’, בעוד Galaxy S20 Plus מגיע עם מסך 6.7 אינץ’. המסך כמובן משפיע על גודל המכשיר, אבל חווית השימוש הכללית דומה מאוד. במהלך הסקירה נבדוק האם מכשירי Galaxy S20 החדשים עומדים בציפיות ונתייחס גם להבדלים בחווית השימוש בין המכשירים.

Galaxy S20: המסכים הטובים ביותר

נתחיל עם החלק בביקורת עליו יהיה קשה לחלוק: מכשירי ה-Galaxy S20 ו-Galaxy S20 Plus מצויידים במסכים היפים ביותר ששולבו בסמארטפון עד כה. מסכי ה-6.2 אינץ’ ו-6.7, בהתאמה, הינם מסוג Dynamic AMOLED 2X וברזולוציה של 3200X1440, קצב רענון של עד 120Hz ותמיכה ב- +HDR10. המסכים החדשים מספקים את אחת מחוויות הצפייה המהנות והאיכותיות ביותר שתמצאו על כל מכשיר כיום.

התוספת הגדולה ביותר בדגמים החדשים היא קצב הרענון של 120Hz ושיפור במהירות קלט המגע ל-240Hz. קצב רענון של 120Hz, אומר שהמסך יכול להציג באופן קבוע 120 פריימים לשניה. מצב ברירת המחדל הוא 60Hz, אמנם בטח כבר ברור לכם שאנחנו ממליצים לשנות. ישנה כוכבית קטנה אמנם, קצב הרענון המקסימאלי זמין רק ברזולוציית +FHD, לפחות נכון לרגע זה. יחד עם זאת, השיפור ברגישות המגע ל-240Hz, כלומר המסך מחפש נגיעות עליו 240 פעמים בשנייה. כל נגיעה זוכה לתגובה מיידית, הכל מרגיש חלק ואפילו הטקסט נשאר תמיד קריא לא משנה כמה מהר תזוזו על המסך. תופעות מריחה הן כבר נחלת העבר.

המסכים של ה-Galaxy S20 ו-Galaxy S20 Plus בהירים מאוד, חדים ופשוט יפיפיים. סך הכל מה שאנחנו רגילים לו ממסכי ה-AMOLED של סמסונג, ששוב מצליחה להגיע להישגים חדשים בתחום. ברירת המחדל של המכשיר היא מצב Vivid, המספק צבעים חיים ובוהקים. כיף להסתכל על מסך כה צבעוני, אבל חשוב לציין שקצת מאבדים מהדיוק של הצבעים. ניתן להחליף למצב Natural, שהוא יותר מדוייק ובאותו זמן כנראה גם יראה יותר חיוור למי שהרגע עבר אליו.

עוד תומכים המסכים ב-HDR אמיתי ומרשים במיוחד אותו תוכלו לבחון באפליקציות כמו יוטיוב ונטפליקס התומכות ב-HDR10. חוויית הצפייה במצב זה מעוררת התפעלות, כאשר השחורים אבסולוטיים, הצבעים עמוקים מאוד והבהירות השונה בסצינות נראת נפלא.

Galaxy S20 (צילום: אוהד צדוק, גאדג'טי)
Galaxy S20 (צילום: אוהד צדוק, גאדג’טי)

עיצוב משעמם והבדלי גודל משמעותיים

מכשירי ה-Galaxy S20, בדומה לדגמי ה-Galaxy S האחרונים, מגיעים עם עיצוב זכוכית ומתכת. הם מרגישים מצויין ביד ובעלי איכות הבנייה הגבוהה ביותר. למרות שאנחנו רגילים לכך מסמסונג, אנחנו לא לוקחים זאת כמובן מאליו. החור במסך למצלמת הסלפי קטן יותר ועבר למרכז, כך שברוב הזמן כלל לא שמים לב שהוא שם. גב המכשיר זכה למערך צילום גדול ובולט בצורת מלבן בצד שמאל למעלה.

מכשירי הסדרה לא מספקים שום ריגוש בגזרת העיצוב. זה לא שהמכשירים מכוערים, סך הכל הם נראים רגיל, דבר שכנראה יתאים לרוב הרוכשים הפוטנציאלים. היינו שמחים לשילוב של חומרים מעניינים יותר ואולי מגוון צבעים יותר אטרקטיבי. את המכשירים קיבלנו בצבע אפור כהה ו-ורוד. לצערי את הצבע הכחול שנראה הכי מיוחד בסדרה לא קיבלנו, אבל אני חייב לציין שדווקא את הוורוד אהבתי ככל שעבר הזמן שלנו יחדיו.

שמחנו לגלות שסמסונג עידנה באופן משמעותי את השוליים הקמורים, דבר המקל על האחיזה ומצמם את הנגיעות השגויות. אמנם זה משתנה בין שני הדגמים. הגלקסי אס 20 קל יותר לאחיזה, שכן הוא מרגיש הרבה יותר קומפקטי. למעשה, אחרי שימוש של שבועיים עם ה-S20 Ultra פתאום השימוש בדגם ה-S20 הרגיש כמו שינוי מרענן. העבודה עם המכשיר הייתה מאוד נעימה, נוחה וטבעית. השליטה ביד אחת אפשרית לחלוטין וכנראה שהייתי ממליץ על הגודל הזה למרבית המשתמשים.

Galaxy S20 ו-S20 Plus (צילום: אוהד צדוק, גאדג'טי)
Galaxy S20 ו-S20 Plus (צילום: אוהד צדוק, גאדג’טי)

ה-Galaxy S20 Plus מציע מסך 6.7 אינץ’, הגדול ב-0.2 אינץ’ מדגם ה-Galaxy S10 Plus מהשנה הקודמת, ובעוד הגודל הפיזי לפי הנתונים הרשמיים גדול רק ב-4 מ”מ מדגם הפלוס הקודם, התחושה היא של מכשיר גדול יותר. הקפיצה מדגם ה-S20 הרגיל לפלוס, מרגישה משמעותית מאוד. הרבה יותר מהמעבר מדגם הפלוס לאולטרה. גם כאן, כמו באולטרה, אנחנו ממליצים לכם לחשוב מה הכי מתאים לכם והאם היתרונות של המכשירים הגדולים יותר שווים את חסרונות הנוחות עבורכם. אני חייב לציין שהפעם, בניגוד לשנים קודמות, דווקא הדגם הרגיל הוא המועדף עליי.

מצלמת מסורתית וטוב שכך

אם קראתם את הסקירה שלנו על ה-Galaxy S20 Ultra, גיליתם שמאחורי הפיקסלים הרבים והחיישן הגדול יש גם כמה אתגרים. ניתן להגיע לביצועים מרשימים, אך לא בקלות. לשמחתנו, מכשירי ה-Galaxy S20 ו-Galaxt S20 Plus הלכו על מערך צילום יותר שמרני. שלא תטעו, עדיין יש כאן מערך צילום של שלושה וארבעה חיישנים, בהתאמה, אבל הביצועים צפויים יותר.

מערכי הצילום של דגמי הגלקסי S20 ו-S20 Plus כוללים:

  • מצלמה ראשית עם חיישן ברזולוציית 12 מגה פיקסל, מפתח צמצם f/1.8 ומייצב תמונה אופטי (OIS);
  • מצלמת טלפוטו עם חיישן 64 מגה פיקסל, מפתח צמצם f/2.9 ומייצב תמונה אופטי (OIS) לביצוע זום אופטי/היברידי עד פי 3 וזום דיגיטלי עד פי 30;
  • מצלמה עם עדשה רחבה (120 מעלות) בעלת חיישן 12 מגה פיקסל ומפתח צמצם f/2.2;
  • בדגם ה-Galaxy S20 Plus בלבד משולבת גם מצלמת עומק עם חיישן ToF (המכונה DepthVision).
Galaxy S20 (צילום: אוהד צדוק, גאדג'טי)
Galaxy S20 (צילום: אוהד צדוק, גאדג’טי)

המצלמה הראשית מצליחה להגיע לתוצאות יפות מאוד, אך גם אותן ניתן למקסם כפי שראינו באולטרה. ראשית נדגיש, בעיות הפוקוס לא קיימות כאן. הפוקוס במצלמה הראשית כולל את טכנולוגיית Dual Pixel PDAF המתקדמת, אשר מאפשרת פוקוס מהיר ומדוייק. המראה של סמסונג בולט במיוחד במכשירי ה-Galaxy S20 החדשים במצב צילום אוטומטי. הצבעים מרגישים מוקצנים יחסית, המתאימים למסך שגם כן מספק תוצאות דומות. האזורים שבהם יש צל לא מרגישים מדוייקים מספיק, אך מנגד צילום יום מתאפיין בפרטים עשירים וגודל החיישן (הגדול ב-28% מהדגם הקודם) ומערך הצילום נותן תוצאות יוצאות דופן בסצינות חשוכות.

אם אתם רוצים לשלוף את המכשיר ולצלם בזריזות, הגלקסי אס 20 ואס 20 פלוס יספקו תמונות ווידאו באיכות מעולה. אם בא לכם למצות את יכולות המצלמה וקצת להתעסק איתה יותר, אפשר לעשות זאת באמצעות כמה שינויים קטנים. קודם כל לכבות את “ממטב הסצינות”, אני מרגיש שהוא מעט לא צפוי. זה כבר יאפשר לכם לשמור על סגנון צילום אחיד. צעד נוסף קדימה יהיה לכבות כל שיפור אוטומטי שסמסונג מציעה ולעבור למצב הצילום ה”מקצועי”. לטעמנו, כבר המעבר, אפילו בלי לשנות כלום עושה עבודה טובה. העריכה של התמונות תהיה גם קלה יותר, שכן הפרופיל של הצבעים יהיה יותר נייטרלי.

מצלמת הטלפוטו בעלת חיישן 64 מגה-פיקסל ובעלת זום היברידי של פי 3. התוצאות איתה סך הכל די טובות, אבל יש ירידה ברורה באיכות הצילום כאשר תעברו את רמת זום זו. לא היינו ממליצים לעשות בה שימוש לזום של מעל פי 5. זוהי לא טכנולוגיה שאפילו קרובה ברמתה לזו שמשולבת באולטרה. רמות הזום הגבוהות יותר הן פשוט קרופ של התמונה. התוספת הנחמדה היא שתוכלו לצלם תמונות ב-64 מגה-פיקסל ולאחר מכן לבצע את החיתוך בעצמכם. סמסונג כן עשתה עבודה טובה בלשמור על פרופיל הצילום דומה מאוד בין המצלמות השונות. כך גם עם המצלמה בעלת העדשה הרחבה, שסך הכל מרחיבה את הוורסטיליות של מערך הצילום ואני נהנה לצלם איתה.

אם אתם שוקלים להעדיף את ה-Galaxy S20 Plus בגלל חיישן ה-ToF, אז אל! לא מצאנו שינוי משמעותי בין צילומי הפורטרט עם שני המכשירים. התוספת כמעט ולא הייתה קיימת ונראה שהעיבוד התוכנתי ב-Galaxy S20 עושה את העבודה היטב.

מצלמת הסלפי מצויידת בחיישן ברזולוציית 10 מגה פיקסל עם עדשה בעלת מפתח צמצם f/2.2. המצלמה מספקת גם כן תמונות נפלאות, אך כמו ההמלצה שלנו עם המצלמה הראשית, כדאי לכבות את “מצב היופי”. הוא פחות אגרסבי ממה שחווינו בדגם הקודם של סמסונג, אבל עדיין מצאנו שהוא גורם להמון פרטים להיעלם שלא בהכרח תרצו.

הביצועים הכי טובים

מכשירי ה-Galaxy S20 ו-Galaxt S20 Plus מציעים ביצועים מצויינים וספק אם תמצאו היום סמארטפון שיספק חוויה טובה יותר. הדגם שנמכר בישראל מגיע עם מערכת השבבים Exynos 990 החדשה של סמסונג, יחד עם זיכרון פנימי 8GB RAM ונפח איחסון מובנה 128GB מסוג UFS 3.0 המהיר. המכשיר היחיד שאולי מתעלה עליו, הוא ה-Galaxy S20 Ultra. ההבדל כנראה לא יהיה מורגש, אנחנו לא הרגשנו, ואת היתרון בזיכרון הפנימי קשה לראות בין 8GB ל-12GB.

יהיה לכם מאוד קשה ליצור עומס על הסמארטפונים האלו והם צפויים לעמוד בכל מה שתזרקו עליהם. כל חווית השימוש מרגישה מהירה מאוד, ולכך גם תורמים קצב הרענון ומהירות קליטת המגע המשופרת. אפליקציות יפתחו מיד ומשחקים גם כן. חשוב לציין, סשנים ארוכים של משחק גורמים למכשיר להתחמם יחסית מהר. ההרגשה פחות נעימה ותמיד היה לי חשש שהביצועים יתחילו לרדת. אני חייב לציין שלא נתקלתי בכך, אך יש מעט חשש. מבדיקה שערכתי באינטרנט מקור הבעיה טמון ככל הנראה במערכת השבבים והתופעה מורגשת הרבה פחות בדגם ה-Snapdragon 865 של קוואלקום, שאינו נמכר בישראל.

מבחינת ממשק המשתמש, One UI 2.1 עדיין אחד המועדפים עליי. אפשר לקרוא על כך בהרחבה בסקירה של ה-Galaxy S20 Ultra. גם כאן, אחת היכולות שמצאתי את עצמי עושה בהן שימוש יותר מהצפוי, היא האפשרות “להדביק” אפליקציות ל-RAM. האפליקציות יהיה זמינות מידית ומערכת ההפעלה לא תסגור אותן.

Galaxy S20 ו-S20 Plus (צילום: אוהד צדוק, גאדג'טי)
Galaxy S20 ו-S20 Plus (צילום: אוהד צדוק, גאדג’טי)

Galaxy S20 מול S20 Plus: הבדלים בסוללה

אחד ההבדלים המשמעותיים יותר בין מכשירי ה-Galaxy S20 ו-Galaxt S20 Plus נמצא דווקא בגזרת הסוללה. למרבה ההפתעה, הגלקסי אס 20 דווקא סיפק ביצועים מעולים אפילו עם השימוש בקצב רענון מסך של 120Hz. למכשיר סוללת 4000mAh שבשימוש יומי הצליחה להחזיק טוב מאוד ונתנה תחושת ביטחון. זמן המסך הגיע לרוב לאזור החמש שעות, גם בשימוש עמוס יחסית עם צפייה ביוטיוב ומעט משחק, כשזמן הטעינה הממוצע באמצעות המטען המהיר המגיע בקופסה עומד על כ-70 דקות לטעינה מלאה.

ה-Galaxy S20 Plus זוכה כאן להכי הרבה מחמאות בסדרה, כאשר מבחינת סוללה הוא מספק את האיזון האידיאלי. המסך גדול, אך כנראה שקיבולת הסוללה הנוספת, שמביאה את הסוללה לעמוד על 4500mAh, מפצה על כך ועוד קצת. עם דגם הפלוס הצלחנו לעבור די בקלות את רף חמש שעות השימוש במסך באופן פעיל.

השורה התחתונה

הסמארטפונים החדשים של סמסונג, Galaxy S20 ו-Galaxy S20 Plus, ממשיכים לשמור על המוניטין הנפלא של הסדרה. אלו מכשירים המציעים את החבילה המלאה והשלמה ביותר, כנראה מכל סמארטפון אחר בשוק. אתם מקבלים מה שאתם מצפים לקבל ואפילו עוד כמה הפתעות נחמדות. קצת חבל שההצהרה של סמסונג על עדכוני תוכנה מובטחים לשנתיים מעיבים על מכשירים כל כך טובים, זאת כאשר מתחרה כמו אפל תומכת בסמארטפונים שלה שנים קדימה.

המחירים של הסמארטפונים אולי לא זולים, אך לגמרי אטרקטיביים בישראל. יהיה לכם מאוד קשה למצוא מכשיר מתחרה המספק כל כך הרבה בעלות דומה. אם אתם רוצים מכשיר עם מסך גדול, ה-Galaxy S20 Plus הוא כנראה האפשרות הטובה ביותר שלכם היום. האולטרה קצת מוגזם והתוספת בגודל לא שווה את האקסטרה שהוא מציע.

האריזה ותכולתה
8/10
עיצוב ואיכות בניה
8/10
חומרה וביצועים
9/10
מסך ותצוגה
10/10
מערכת הפעלה
9/10
מולטימדיה
10/10
סוללה
9/10
מצלמה
9/10
9
ציון כללי   ... ולא בהכרח ממוצע

מה אהבנו
  • מסך מרהיב
  • איכות בנייה גבוהה
  • סוללה מצויינת
מה פחות אהבנו
  • עיצוב משעמם
  • החלקת פנים
  • נוטה להתחמם

איפה קונים ומה המחירים?
  • יבואן רשמי: 3,499 שקלים
  • שוק פתוח: החל מ-3,000 שקלים


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים