גאדג’טי מסקר: Samsung Galaxy Fold מול Galaxy Z Flip – קרב המסכים המתקפלים

חברת סמסונג הינה יצרנית הסמארטפונים היחידה המציעה שני מכשירים בעלי מסך מתקפל. לא רק זה, היא גם מציעה אותם בשתי תצורות שונות לגמרי. הראשון שהשיקה החברה הינו ה-Samsung Galaxy Fold, סמארטפון הנפתח לטאבלט המציע מסך חיצוני 4.6 אינץ’ ופתיחתו חושפת מסך 7.3 אינץ’. מנגד, דגם ה-Galaxy Z Flip הינו סמארטפון עם מסך בגודל 6.7 אינץ’ המתקפל לתצורת צדפה (שהייתה פופולארית במיוחד באמצע שנות ה-2000) עם מסך קטנטן בחוץ.

בגלל שמדובר בעולם אפשרויות חדש, עדיין לא ברור מה תהיה התצורה הדומיננטית, ואולי דווקא המגוון יהיה היתרון הגדול של טכנולוגיית המסכים המתקפלים. ה-Fold וה-Z Flip נותנים לנו הצצה ראשונה לשוני המהותי מאוד בשימוש בכל מכשיר. הראשון מתקפל על מנת להרחיב את יכולות הפרודקטיוביות של סמארטפון לרמה אחרת ממה שהתנסנו עד כה, בעוד השני נותן אלטרנטיבה קומפקטית למכשירים שתפחו בגודל עם השנים. החלטנו לקחת את שני הסמארטפונים המעניינים ולבדוק אילו מן המתקפלים החדשים עדיף ולמי הם מתאימים.

Samsung Galaxy Fold (צילום: אוהד צדוק, גאדג'טי)
Samsung Galaxy Fold (צילום: אוהד צדוק, גאדג’טי)

השוואת מפרטים

error

המסך והקיפול

Samsung Galaxy Z Flip (צילום: אוהד צדוק, גאדג'טי)
Samsung Galaxy Z Flip (צילום: אוהד צדוק, גאדג’טי)

סמארטפון ה-Galaxy Fold זכה לעדכון כמעט מידי לאחר שהושק בספטמבר 2019, זאת בעקבות תקלות רבות במסך המתקפל. הטכנולוגיה החדשה פגשה לראשונה משתמשים אמיתיים בהיקף נרחב, מה שגרם לסמסונג לחזור לשולחן השרטוטים ולעדכן את ה-Fold. הדגם שנחת אצלינו לבדיקה הוא המעודכן, בעל מסך מתקפל מסוג Dynamic AMOLED בגודל 7.3 אינץ’ ברזולוציה של 2152X1536 ומסך חיצוני מסוג Super AMOLED בגודל 4.6 אינץ’ ברזולוציה של 1680X720.

סמארטפון ה-Galaxy Z Flip הוא המכשיר הראשון בשוק המנצל את טכנולוגיית המסך הגמיש לטובת תצורה של צדפה. לגלקסי Z פליפ שני מסכים, מסך חיצוני לשימוש כאשר המכשיר סגור והמסך הפנימי המתקפל. החיצוני הינו מסך קטנטן בגודל 1.1 אינץ’ ברזולוציה של 122X300 מסוג Super AMOLED. הפנימי בגודל 6.7 אינץ’ מסוג Dynamic AMOLED ברזולוציה של 2363X1080.

שני המסכים נראים מצויין, אבל הם לא בעלי האיכות הכי גבוהה של סמסונג היום, זו שמורה למכשירי סדרת ה-Galaxy S20. הם תומכים ב- +HDR10 ומספקים חוויית צפייה מהנה במולטימדיה. החיסרון הגדול של המסכים הגמישים הוא המיקום בו המסך מתקפל. לרוב, בשימוש רגיל, כאשר המסך דולק ובהיר, לא ממש רואים את הקיפול וקל להתעלם ממנו. לעומת זאת, כאשר המסך כבוי המיקום של הקיפול נראה בבירור – על אחת כמה וכמה באור השמש. גם צפייה בתכנים בעלי גוון כהה או שחור, במשחקים או סרטים, עלולים לגרום לקיפול לבלוט. אני חייב להדגיש, שבשימוש יומיומי רציף הקיפול לא הפריע לי בשימוש עם המכשיר. הייתה תקופת הסתגלות ראשונית עד שהמוח התעלם ממנו אוטומטית, אבל לא מדובר בתקופה ארוכה מידי.

Samsung Galaxy Fold (צילום: אוהד צדוק, גאדג'טי)
Samsung Galaxy Fold (צילום: אוהד צדוק, גאדג’טי)

סמארטפון מתקפל: פרודקטיבי או קומפקטי

התצורה של כל אחד מהסמארטפונים הופכת אותם לבעלי שוני מהותי במיוחד. ה-Galaxy Fold מאפשר שימוש מזדמן במכשיר כמו סמארטפון סטנדרטי, אך מספק גם מצב נוסף שמרחיב את יכולות המכשיר. ניתן לעבור באופן מידי בין אפליקציות הפתוחות במסך החיצוני לצפייה במסך הפנימי. היינו מופתעים לטובה מכך שהמעבר כל כך חלק. ובכלל, סמסונג עשתה עבודה טובה מאוד בהתאמות מערכת ההפעלה לעבודה עם שני מסכים שונים. יתרה מזאת, גם יכולות ריבוי המשימות עובדות מצויין.

Samsung Galaxy Fold (צילום: אוהד צדוק, גאדג'טי)
Samsung Galaxy Fold (צילום: אוהד צדוק, גאדג’טי)

אם תרצו לנצל את מסך ה-Galaxy Fold עד תום, תוכלו להפעיל מספר אפליקציות יחדיו במגוון מצבים. אפליקציה על שליש מהמסך, בעוד מסך הבית עדיין זמין, שתי אפליקציות זו לצד זו ואפילו שלוש אפליקציות בו זמנית. את כל היכולות האלו ניתן להפעיל במהירות ובפשטות, רק שמעט קשה לגלות איך בפעם הראשונה. יש לסמסונג היכן להשתפר, אבל הכיוון בהחלט מעודד.

ה-Galaxy Z Flip מקדש את הקומפקטיות. המסך המתקפל מנוצל לצמצום גודל המכשיר ככל האפשר. כשהוא מקופל הוא אכן מעט שמנמן, אך הגודל אותו הוא תופס בכיס קטן משמעותית. פחות התחברתי לכך שהקיפול לא מרחיב את יכולות המכשיר, אם כי מצמצם אותן. כל שימוש דורש פתיחה שלו, דבר שיכול להיות מעיק עבור מי שכבר 15 שנים אין לו טלפון צדפה.

Samsung Galaxy Z Flip (צילום: אוהד צדוק, גאדג'טי)
Samsung Galaxy Z Flip (צילום: אוהד צדוק, גאדג’טי)

אנחנו כן ניתן לפליפ נקודות על כך שהוא מרגיש כמו פלא טכנולוגיה. אנשים התרשמו ממנו הרבה יותר במבט ראשון ולא היה כה ברור איזו תצורת קיפול הם מעדיפים. אני יכול להבין שיש משהו מאוד מושך במכשיר נייד כשהוא באמת שם דגש על ניידות.

יש דבר אחד שאין עליו עוררין, מכשירי ה-Galaxy Fold ו-Galaxy Z Flip מחזירים את הריגוש לעולם המובייל. אנחנו מחכים בקוצר רוח מה עתיד לבוא מצידן של סמסונג ויצרניות נוספות בתחום בהמשך הדרך.

סוללה מפתיעה ומאכזבת

לפי המפרט הטכני, חששתי מאוד מסוללות שני המכשירים. הייתי בטוח שהגודל של המסך הפנימי בסמארטפון ה-Galaxy Fold יגמור את סוללת ה-4380mAh במהירות הבזק. לשמחתי לא כך המצב, והמכשיר הספיק בקלות לכחמש וחצי שעות מסך. השימוש היומי שלי הוא יחסית כבד, סמארטפון עבורי הוא כלי עבודה. ההסבר לכך כנראה הוא המסך החיצוני והחסכוני יותר שמצאתי עצמי עושה בו שימוש לביצוע פעולות מזדמנות ורק על מנת להתעמק פתחתי אותו ועברתי לשימוש במסך הגדול.

Samsung Galaxy Z Flip ו-Galaxy Fold (צילום: אוהד צדוק, גאדג'טי)

עבור ה-Galaxy Z Flip המצב היה שונה לחלוטין. כאן הסוללה בעלת קיבולת של 3300mAh, נתון נמוך משמעותית ממה שהורגלנו אליו בשנתיים האחרונות. כאן המכשיר לא הספיק ליום שלם וזמן המסך עמד על כארבע שעות בממוצע. הביטחון בסוללה אחרי כמה ימים של שימוש היה נמוך. התוצאה איכזבה בעיקר כאשר חשתי שעשיתי פחות שימוש במכשיר מאחר שצריך לפתוח אותו כל הזמן, דבר שלצערי לא האריך את חיי הסוללה.

רוצים לדבר על הסמארטפונים המתקפלים ולספר לנו מה אתם חושבים עליהם? הצטרפו לקבוצת הטלגרם של גאדג’טי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים