פייסבוק מכריזה על Messenger למחשב – תחרות ל-Zoom בשיחות וידאו

תוכנת Messenger למחשב (מקור פייסבוק)

חברת פייסבוק (Facebook) הכריזה על השקת תוכנת Messenger יעודית למחשבי ה-PC ו-Mac’ המאפשרת בנוסף לביצוע השיחות והצ’אטים הרגילים אותם אנו מכירים בשירות ה-Messenger הרגיל, לבצע גם שיחות ועידה בוידאו. מדובר בצורך חיוני במיוחד בימים אלו, בהם אחוז גדול מאוכלוסיית העולם נשאר בבית ועדיין רוצה לשמור על קשר אחד עם השני.

אחת מתוצאות ה”לוואי” של מגפת הקורונה (COVID-19) העולמית הוא הצורך הגובר של אנשים פרטיים ואנשי עסקים להשתמש בשיחות וידאו או שיחות ועידה בוידאו לצרכים שונים, החל משיעורים מקוונים ועד פגישות מרחוק. בעוד שלפני הקורונה אחת מהתוכנות המוכרות בשוק הייתה סקייפ (Skype) של מיקרוסופט ופתרונות דומים אחרים, הלהיט התורן בתחום הפך להיות תוכנת הזום (Zoom) הפופולרית כיום, המאפשרת לבצע שיחות ועידה ושידורי וידאו מרובי משתתפים. Zoom עצמה מדווחת על גידול מ-10 מיליון משתמשים רק לפני מספר שבועות, לכדי 200 מיליון במועד זה.

פייסבוק מנסה לנצל את הביקוש הגובר לשיחות וידאו ומשיקה תוכנת Messenger יעודית למחשב השולחני שניתן להוריד מחנות האפליקציות של מיקרוסופט ל-PC או מחנות אפל ל-MAC. התוכנה החדשה מהווה הרחבה לאפליקציית ה-Messenger הפופולרית של החברה שזמינה כיום בסלולר ובדפדפן, כשהיא מספקת בנוסף לאפשרות הרגילות שהתרגלנו אליהן גם ביצוע שיחות ועידה בוידאו. קיים סנכרן מלא בין האפליקציות הקיימות לתוכנה החדשה לשימוש נוח יותר.

אין ספק כי פייסבוק מנצלת את התזמון הנוכחי על מנת למנוע זליגת משתמשים מה-Messenger לתוכנות חלופיות, ואף לנצל את הצורך הגובר בפתרון לשיחות ועידה בוידאו על מנת להגדיל את בסיס המשתמשים ב-Messenger, שעומד על למעלה מ-1.3 מיליארד משתמשים מידי חודש.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים