סוני הכריזה על DualSense – בקר משחק בעיצוב חדש ל-PlayStation 5

בקר משחק DualSense ל-PS5 (תמונה: Sony) בקר משחק DualSense ל-PS5 (תמונה: Sony)

קונסולת המשחק מהדור הבא של סוני, ה-PlayStation 5, צפויה להגיע רק לקראת סוף השנה הנוכחית, כשכבר בשלב זה נחשפנו ללא מעט פרטים אודותיה. כעת, חושפת סוני את בקר המשחק החדש שיגיע לצד הקונסולה, זה זוכה לשם DualSense, וכפי ששמו מעיד, מטרתו היא בהעצמת חווית המשחק בחישה מועצמת דרך השלט, ודרך עבודה במקביל אל מול מפתחי המשחקים.

העיצוב הכללי של בקר המשחק השתנה לחלוטין, עם מראה רלוונטי יותר לתקופה. הצבע המוביל הפעם הוא הצבע הלבן, אם כי ניתן לנחש שנראה לא מעט בקרים בסגנון זה גם בצבע שחור ובצבעים נוספים בהמשך הדרך. גם המבנה המרובע נזנח לטובת עיקולים מרשימים יותר. בקר המשחק כעת גדול יותר, עם ידיות גדולות יותר בהתאם, מה שעשוי לעזור באחיזה נוחה יותר בזמן משחק, וגם הריבוי בצבעים נעלם, ומותיר אותנו עם כפתורי שליטה בצבע אחיד, וללא פלטת הצבעים המוכרת המייצגת כל אחד מהכפתורים המוכרים.

בקר משחק DualSense ל-PS5 (תמונה: Sony)
בקר משחק DualSense ל-PS5 (תמונה: Sony)

כפתור השיתוף שהוצג עם ה-DualShock 4 מפנה את מקומו לכפתור “יצירה” (Create) חדש, זה יאפשר לשחקנים ליצור תכני משחקיות (Gameplay) בקלות, כשבחברה מבטיחים שכפתור זה ישלב גם את הפונקציונליות שסיפק עד כה כפתור השיתוף. מערך רמקולים מצטרף לבקר ה-DualSense גם כן, ויאפשר לנהל שיחות דרך הבקר עצמו, וללא צורך באוזניות משולבות מיקרופון.

שלט DualSense להעצמת החוויה במשחק

פרט לעיצוב, דאגה סוני לשים דגש גם על הפונקציונליות של בקר המשחק החדש, זה משלב כעת כפתורי טריגר (L2 ו-R2) עם פידבק ברמות שונות, כך שבמשיכה שלהם תוכלו, על פי הדוגמה שסיפקה סוני, להרגיש התנגדות בעת ניסיון למשוך את הקשת במשחק עוד לפני ירי של החץ ממנה.

בקר משחק DualSense ל-PS5 (תמונה: Sony)
בקר משחק DualSense ל-PS5 (תמונה: Sony)

הדבר יכול להשפיע גם על אספקטים נוספים במהלך המשחק, כמו צורך בלחיצה חזקה יותר כדי לסחוט את ההדק של האקדח. תחושות מסוג זה יכולות להפוך את חווית המשחק לקרובה יותר לזו הקיימת במציאות, ובכך להעצים את חווית המשחק הכללית.

בנוסף, שילבה סוני בכפתורי בקר ה-DualSense מנוע “רטט” חדש המבוסס על טכנולוגיית Haptic. מנוע זה יאפשר להעצים את התחושה בזמן משחק גם בביצוע פעולות שוטפות שלא זכו בדרך כלל להתייחסות מיוחדת. למשל, בזמן נסיעה תוכלו לחוש טוב יותר את ההבדל בין נסיעה על כביש ובין נסיעה על כביש עפר או על בוץ, כשעל פי סוני ניתן יהיה להרגיש את ה”חספוס” שנוצר בעת נסיעה על בוץ.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים