גאדג’טי מסקר: Xiaomi Mi Handheld Vacuum Cleaner 1C – שואב אבק אלחוטי זול וחזק

שואב Xiaomi Mi Handheld 1C (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) שואב Xiaomi Mi Handheld 1C (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

שואב האבק החדש של שיאומי מהדגם בעל השם הארוך במיוחד – Xiaomi Mi Handheld Vacuum Cleaner 1C (להלן “1C”) הגיע לישראל בתחילת מרץ 2020 ובדיוק בזמן כדי לנחות על רצפתנו לסקירה. בימים שלפני חג הפסח, הדורשים ניקיון קפדני יותר, בדקנו את השואב החדש של החברה, שמבקש להציע יותר מקודמו, תוך שמירה על מחיר לא גבוה של כ-700 שקלים אל מול המתחרים השונים בשוק.

מה בקופסה?

יחד עם שואב האבק נוכל למצוא מגוון ידיות וראשים שונים שיאפשרו שאיבה במצבים שונים, ובהם:

  • מוט הארכה
  • ראש שאיבה ממונע בגודל מלא לרצפה עם מברשת רכה
  • ראש שאיבה ממונע קטן למיטות וספות
  • מתאם שאיבה צר עם מברשת לפינות ואיזורים בעיתיים נוספים
  • מתאם שאיבה נוסף עם מברשת
  • מטען עם חיבור לחשמל
  • מעמד עם אפשרות לתלייה על קיר
אביזרים לשואב Xiaomi Mi Handheld 1C
אביזרים לשואב Xiaomi Mi Handheld 1C (תמונה: המילטון)

נוחות שימוש

שואב האבק החדש של שיאומי מופעל באמצעות הדק, בדומה לשואבי האבק של חברת דייסון, ודורש לחיצה על ההדק באופן ממושך כל עוד תרצו לבצע עימו שאיבה. הבחירה בדרך פעולה זו לא הייתה מובנת לי עבור שואבי האבק של דייסון וגם לא עבור כל שואב אבק אחר, כשלאחר שימוש קצר בן דקות בודדות בשואב ניתן לחוש את העומס על פרק כף היד בשל האחיזה הנדרשת בלחיצה מתמדת על הדק השואב, ואני מוצא עצמי מעביר את השואב מיד ליד כדי להפחית את תחשות הכאב המלווה את העבודה עימו.

לצד השואב ניתן למצוא מגוון ראשי שאיבה שיעזרו בעבודה השוטפת עימו. ידית השאיבה המרכזית וכן ידית קטנה יותר שמגיעות לצד השואב הינן ידיות ממונעות, מה שמאפשר תנועה נוחה וחלקה יותר על גבי הרצפה ומשטחים נוספים. כך, למשל, בתנועה על גבי שטיחים, ניתן להבחין שתנועת השואב הופכת מהירה יותר, אם כי השואב אינו חובט ולכן לא אידאלי בשימוש עבור שטיחים ויוציא רק חלק מהלכלוך מהם.

בנוסף לידיות הממונעות ניתן למצוא גם מתאמים אחרים, אלו יאפשרו שאיבה נוחה באיזורים בעיתיים כמו פינות, תריסים, מושבים ברכב ועוד, כשהם מגיעים בשני גדלים שונים ומשולבים עם מברשות לניקוי כללי נוסף.

חלק ניכר בנוחות השימוש בשואב מגיע בצד האחסון שלו. מעמד הטעינה של השואב ניתן לתלייה על הקיר (דרושה הברגה) ומאפשר שליפה מהירה דרך תופסן הניתן לסיבוב על ציר, כשהרמה של השואב מעלה כשהוא מאוחסן במעמד הטעינה, מאפשרת שליפה פשוטה שלו. בנוסף, ניתן לתלות את שני המתאמים לשואב בחלקו התחתון של המעמד, לאחסון ושליפה נוחה.

שואב Xiaomi Mi Handheld 1C (תמונה: המילטון)
שואב Xiaomi Mi Handheld 1C (תמונה: המילטון)

ניקיון ושימוש שוטף

שואב האבק 1C של שיאומי מגיע עם מנוע בראשלס (brushless) בעל 9 קונוסים עם מהירות סיבוב של עד 100,000 סל”ד, המייצר עוצמת יניקה של 120AW עם שאיבה חזקה במיוחד של 20000PA, ועבור מחיר של כ-700 שקלים הוא מציע עוצמת שאיבה טובה למדי ומאפשר לאסוף אבק וחלקי מצה בקלות, גם כשהוא פועל במצב החלש ביותר (רמת שאיבה “1” מתוך 3).

בשאיבה יומיומית לא מצאתי צורך אמיתי במעבר לעוצמת שאיבה גבוהה יותר, אך באיזורים בהם מצטברת שכבה גדולה יותר של אבק ישנו צורך במעבר לשאיבה ברמה הבינונית (רמה “2” מתוך 3), כשמצאתי צורך בשימוש ברמה הבינונית עד הגבוהה ביותר בשאיבה של ספות ומיטות בבית.

העבודה עם שטיחים בעזרת שואב ה-1C של שיאומי רחוקה ממושלמת. לשואב אין ידית חובטת ולכן הוא לא מתאים להוצאת חלקיקי אבק שמסתתרים עמוק בתוך השטיח, אך כן תוכלו לסרוק באמצעותו שטיחים כדי לבצע ניקוי בסיסי ולשאוב חלק מהאבק. בשאיבת שטיחים בעוצמות שונות על השטיח הגדול בביתי כן הבחנתי בלא מעט אבק שיוצא מהשטיח, אך אציין כי גם לאחר השימוש בשואב של שיאומי, שימוש בשואב חובט הוציא הרבה מעבר.

שטיחים קטנים, שטיחי אמבטיה ודומים להם, אידאלים פחות לשאיבה עם ה-1C, כשגם בעוצמה נמוכה יותר מצאתי אותם נדבקים לשואב, מה שמקשה על פעולת השאיבה שלהם.

שואב Xiaomi Mi Handheld 1C (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
שואב Xiaomi Mi Handheld 1C (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

פירוק השואב לצורך ניקוי נעשה באופן נוח במיוחד. כמי שרגיל להשתמש בעיקר בשואב האבק Jimmy JV71, הדורש פירוק יחסית מסורבל לצורך ניקוי החלקים, אוכל להעיד כי שיאומי חשבה לא מעט על אפשרויות הניקוי של שואב ה-1C. בחלקו העליון של גוף השואב הראשי ניתן למצוא מכסה הנפתח ונסגר בהברגה פשוטה ופתיחה שלו תאפשר שליפה מהירה ונוחה של הפילטר לצורך ניקוי. בשיאומי ממליצים על זמן של 24 שעות לצורך ייבוש מלא של הפילטר לפני חזרה לשימוש בו בניקוי השוטף.

הפילטר השני, הממוקם בתוך מיכל האשפה, ניתן לשליפה לצורך ניקוי גם כן – כאן יש צורך בסיבוב שמאלה תוך כדי משיכה לשליפת הפילטר (אין צורך בהפעלת כח מוגזם), כשההחזרה שלו פשוטה יותר ותדרוש סיבוב לכיוון ההפוך (ימין) לצורך נעילתו מחדש. גם במקרה זה יש צורך בייבוש מלא של הפילטר לפני שימוש חוזר.

ריקון מיכל האשפה פשוט למדי, ובלחיצה על כפתור הפתיחה האשפה כולה מתרוקנת בקלות. במקרים בהם ישנו צבר של לכלוך או שערות, מצאתי צורך בניקוי ידני נוסף. המיכל עצמו גדול, כך שאין הכרח בניקוי שלו לאחר כל שימוש בשואב, במידה והמיכל לא מלא.

חיי סוללה

סוללת ה-1C מגיעה בקיבולת של 2500mAh ומאפשרת, לפי היצרן, שימוש של עד 60 דקות במצב חיסכון, שאמור להספיק לניקוי שטח של עד 160 מ”ר, שימוש במשך 27 דקות במצב רגיל או שימוש של 8 דקות במצב MAX לעוצמת שאיבה מירבית. טעינה מלאה של השואב אמורה לקחת כ-3.5 שעות.

בפועל, הצלחתי לקבל זמן שימוש שנע בין 45-55 דקות במצב החיסכון (רמה 1), כשבמצב השימוש הרגיל (רמה 2) קיבלתי בין 25-30 דקות שימוש ובמצב MAX (רמה 3) קיבלתי בין 6-7 דקות עבודה. לשימושים יומיומיים, זה בהחלט מספיק, עבור שימוש משולב שרובו במצב החסכוני, ומעבר למצבי שאיבה חזקים יותר במעבר מהיר על ספות ומיטות. אם אתם לא שואבים כל יום, או שיש לכם בית גדול, תצטרכו לבצע טעינה חוזרת כדי להשלים שאיבה מלאה של הבית.

השורה התחתונה

עבור רף המחיר שלו מציע שואב ה-1C של שיאומי לא מעט – עוצמת שאיבה חזקה, זמן שימוש די ארוך, מיכל אשפה גדול עם יכולת ריקון נוחה ואפשרויות ניקוי פשוטות לפילטרים. השואב מגיע עם מגוון ידיות ומתאמים שונים לניקיונות בבית וברכב, אך מותאם פחות לניקוי שטיחים, והאחיזה בו לזמן ממושך לא נוחה במיוחד לאור השימוש בהדק אותו יש לסחוט כל עוד תרצו להשתמש בשואב.

מחיר: 690 ש”ח (שנה אחריות, יבואן רשמי – המילטון)

מה אהבנו?

  • מחיר
  • עוצמת שאיבה
  • זמן שימוש
  • ריקון אשפה פשוט וניקוי נוח של פילטרים
  • מגוון אביזרים לניקוי
  • תלייה נוחה על הקיר

ומה לא?

  • לא נוח לשימוש ממושך (בשל עבודה עם הדק הפעלה)
  • פחות מתאים לשטיחים

*חלק מהקישורים המופיעים בפוסט קשורים בתכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים