הוכרזו: +Motorola Edge ו-Edge – מוטורולה חוזרת לזירה של הגדולים

Motorola Edge Plus (תמונה: מוטורולה) Motorola Edge Plus (תמונה: מוטורולה)

חברת מוטורולה לא הכריזה על מכשיר דגל כראוי כבר כמעט שנתיים, מאז ה-Moto Z3, אך נראה שהזמן הזה נגמר כשהחברה חושפת כעת את סדרת ה-Motorola Edge אשר מחזירה אותה לזירה של הגדולים ולא מפספסת אף פרט. ה-Motorola Edge Plus מציע לנו מסך הנשפך לצדדים בזווית של 88 מעלות, לצד עיצוב נטול שוליים, מערך צילום מרובע וגזרת ביצועים עוצמתית.

+Motorola Edge

מכשיר הדגל הראשי מבין זוג המכשירים שהוכרזו הוא דגם הפלוס, וזה מציע מסך בגודל 6.7 אינץ’ בחזיתו, עם פאנל מסוג OLED, ברזולוציית +Full HD ובפריסה של 2340 על 1080 פיקסלים עם תמיכה בהצגת תכנים בתקן +HDR10. המסך מגיע בתצורת ה-Waterfall Display אשר נשפך לצדדים, כשיחס התצוגה מסתכם ב-19.5 על 9, קצב הרענון עומד על 90 הרץ, סורק טביעות האצבע ממוקם מתחת לפני התצוגה ובחלקו העליון והשמאלי של המסך ניתן להבחין בחור מצלמה קטן.

מתחת למכסה המנוע נמצאת מערכת השבבים Snapdragon 865, המיוצרת בתהליך 7 ננו-מטר וכוללת 8 ליבות מסוג Kryo 585 בתדר מירבי של 2.84 גיגה-הרץ. יחד איתה, המכשיר מציע לא פחות מ-12 גיגה-בייט של זיכרון עבודה מסוג LPDDR5, יחד עם 256 גיגה-בייט של נפח אחסון מהיר מסוג UFS 3.0. מערכת ההפעלה היא אנדרואיד 10, שמגיעה יחד עם ממשק המשתמש הנקי של מוטורולה.

מערך הצילום שבגבו של המכשיר מציע חיישן ראשי ברזולוציית 108 מגה פיקסל, עם מפתח צמצם f/1.8, ייצוב אופטי (OIS) והפקת תמונות סופיות ברזולוציית 27 מגה פיקסל באמצעות איחוד 4 פיקסלים לאחד. החיישן המשני מגיע ברזולוציית 16 מגה פיקסל, עם מפתח צמצם f/2.2 וזווית צילום של 117 מעלות לצד תמיכה בצילום מאקרו. המצלמה השלישית במערך מציעה רזולוציה של 8 מגה פיקסל, וזו מאפשרת גישה אל זום אופטי עד פי 3 ותומכת בייצוב אופטי.

חיישן נוסף אותו ניתן למצוא במערך יהיה חיישן ToF לאיסוף עומק, כשבחזית אנחנו מקבלים חיישן 25 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/2.0. מערך הצילום המוזכר תומך במצב לילה ההופך תמונות חשוכות לבהירות גם דרך מערך הצילום האחורי וגם הקדמי, כשהסרטת וידאו תוכל להיעשות עד לרזולוציה של 6K בקצב של 30 פריימים לשנייה דרך החיישן הראשי, ועד 4K דרך חיישן ה-16 מגה פיקסל ועד Full HD דרך חיישן הזום האופטי.

גופו של המכשיר עשוי זכוכית מסוג גורילה גלאס 5 בחלקו הקדמי והאחורי, כשמסגרתו עשויה אלומיניום מסדרה 6000. כל המעטפת הזו מוגנת מפני השפרצות מים או גשם קל. בנוסף, נוכל ליהנות כאן מזוג רמקולים סטריאופוניים הפועלים יחד, כשמוטורולה שומרת במכשיר גם על שקע האוזניות הסטנדרטי.

הסוללה המחזיקה את המערך כולו מגיעה בקיבולת גדולה של 5000 מיליאמפר/שעה, וזו נטענת דרך מחבר מסוג USB Type-C בהספק של 18 וואט. את הסוללה ניתן גם להטעין באופן אלחוטי בהספק של 15 וואט, ולהטעין מכשירים אחרים תומכי טעינה אלחוטית בהספק 5 וואט. מעבר לכך, ה-Motorola Edge Plus מגיע עם שבב NFC ותומך בבלוטות’ בגרסה 5.1 ובגלישה ברשת הדור החמישי (5G).

Motorola Edge

הדגם המרוסן יותר מבין השניים הוא דגם האדג’ הסטנדרטי, כשזה כולל לא מעט מאפיינים משותפים עם אחיו הבוגר אך מקבל פחות כוח עיבוד וחוסך בעוד מספר דברים. עם זאת, כן נקבל כאן את העיצוב המרהיב מדגם הפלוס אשר כולל את המסך הנשפך לצדדים באופן דרסטי, לצד התמיכה בגלישה ברשת הדור החמישי ועוד.

בחזיתו של הדגם הסטנדרטי מככב מסך בגודל 6.7 אינץ’, עם פאנל מסוג OLED, ברזולוציית +Full HD ובפריסה של 2340 על 1080 פיקסלים עם תמיכה בהצגת תכנים בתקן HDR10. גם כאן אנחנו מקבלים את המסך המקומר הנשפך לצדדים, כשיחס התצוגה נשאר 19.5 על 9 וקצב הרענון גם הוא עומד על 90 הרץ כשסורק טביעות האצבע מסתתר מתחת לפני התצוגה.

גזרת הביצועים מתבססת על מערכת השבבים Snapdragon 765G, המיוצרת בתהליך 7 ננו-מטר וכוללת ליבה עוצמתית אחת מסוג Kryo 475 Prime בתדר מירבי של 2.4 גיגה-הרץ, יחד עם ליבה חזקה נוספת מסוג Kryo 475 Gold בתדר מירבי של 2.2 גיגה-הרץ ו-6 ליבות מסוג Kryo 475 Silver בתדר מירבי של 1.8 גיגה-הרץ. ריבוי המשימות נעשה על ידי 6 גיגה-בייט של זיכרון עבודה, כשנפח האחסון עומד על 128 גיגה-בייט וניתן להרחבה באמצעות כרטיס זיכרון.

Motorola Edge (תמונה: מוטורולה)
Motorola Edge (תמונה: מוטורולה)

חטיבת הצילום בדגם הנ”ל כוללת חיישן ראשי ברזולוציית 64 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/1.8, ומפיקה תמונות ברזולוציה 16 מגה פיקסל לאחר איחוד 4 פיקסלים לאחד. יחד איתה, המכשיר מגיע עם חיישן נוסף ברזולוציית 16 מגה פיקסל הכולל מפתח צמצם f/2.2 ומסוגל לצלם בזווית רחבה של 117 מעלות לצד תמיכה בצילום מאקרו. זוג החיישנים האחרונים בגבו של הסמארטפון מתחלקים כשאחד מציע רזולוציה של 8 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/2.4 ותמיכה בזום אופטי עד פי 2, כשהשני מיועד לאיסוף עומק (ToF).

מצלמת הסלפי שבחלקו הקדמי של המכשיר זהה לזו הנמצאת בדגם הפלוס, כך שגם כאן אנחנו מוצאים את חיישן ה-25 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/2.0. מנגד, הדגם המוזכר אינו תומך בהסרטה ברזולוציה של 6K, כשכאן נוכל להסריט ברזולוציה מקסימלית של 4K דרך החיישן הראשי או החיישן הרחב בקצב של 30 פריימים לשנייה, כשדרך חיישן הזום ניתן להסריט ברזולוציה מירבית של Full HD.

בדומה לדגם הפלוס, גם כאן נמצא רמקולים סטריאופוניים ושקע אוזניות, אך עם 2 מיקרופונים במקום 3 וללא תמיכה בטעינה אלחוטית. כמו כן, הסוללה בדגם הזה מגיעה בקיבולת 4500 מיליאמפר/שעה, וזו נטענת דרך מחבר מסוג USB Type-C בהספק של 18 וואט באופן חוטי. עם זאת, גופו של המכשיר עשוי זכוכית מסוג גורילה גלאס 5 בחלקו הקדמי ופלסטיק בחלקו האחורי, עם הגנה מפני השפרצות מים בתקן IP52.

זמינות ומחירים

את ה-+Motorola Edge ניתן יהיה להשיג באופן גלובלי בצבעים אדום-בורדו ואפור-רעם, עבור תג מחיר של 1199 אירו החל מחודש מאי הקרוב.

את ה-Motorola Edge הרגיל ניתן יהיה להשיג באופן גלובלי בצבעים מג’נטה ושחור-סולרי עבור תג מחיר של 599 אירו החל מחודש מאי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים