צפו בהדגמה המרהיבה של Unreal Engine 5 – מנוע המשחקים לדור הבא

חברת אפיק (Epic) הכריזה על גרסה חדשה של מנוע המשחקים שלה, Unreal Engine 5. בהדגמה שהציגה החברה, Epic מראה את האפשרויות החדשות של המנוע עם גרפיקה עוצרת נשימה. ההדגמה רצה בזמן אמת על חומרה של PlayStation 5, כך שנראה שמבחינת פוטנציאל משחקי הדור הבא לקונסולות יוכלו להיות ריאליסטיים ומפורטים בצורה יוצאת דופן. המנוע יהיה זמין לפיתוח משחקים החל משנה הבאה.

בהדגמה שהוצגה אנו מלווים דמות בחקר סביבה מפורטת שנראית אמיתית כמעט לחלוטין. היכולת ליצור סביבה כזו נעוצה במערכת שפיתחה החברה, בשם Nanite, המאפשרת ליוצרי המשחק להשתמש במודלים ברמת פירוט חסרת תקדים. אם עד כה יוצרי המשחקים היו צריכים ליצור כמה גרסאות לכל מודל בהתאם לרמת הפירוט הרצויה, ולדאוג שלא יעברו את מספר הפוליגונים שיגרום למחשבים ולקונסולות שלנו לקרטע, נראה כי המנוע החדש נפטר מחשש זה לחלוטין – יוצרי המשחקים יוכלו להכניס את המודלים המפורטים ביותר למנוע, שידע להתמודד איתם אוטומטית.

מערכת ה-Nanite מסוגלת להתמודד עם כמות אדירה של פוליגונים

רכיב משמעותי נוסף שהודגם הוא מנוע התאורה שנקרא Lumen. המנוע מאפשר שימוש בתאורה גלובלית, שיכולה גם לקפוץ ממשטח למשטח, ולדמות אור אמיתי. המנוע מסוגל להתמודד עם מקורות אור דינאמיים שמשנים את מיקומם ומשפיעים על התאורה בסצנה, או עם שינויים במבנה השלב עצמו (למשל, אם התקרה קורסת, אור השמש יחדור מבעד לפתח). יחד עם Nanite, התאורה המשכנעת מצליחה לגרום לסצנה להיראות אמינה. המודלים לא יצטרכו להשתמש ב-Normal Maps, ויוכלו פשוט להסתמך על מנוע התאורה, עם הגיאומטריה המורכבת, על מנת לספק תמונה מציאותית.

Epic הדגימה גם שיפורים נוספים, וביניהם שיפור למערכת החלקיקים, שמסוגלים עכשיו לתקשר אחד עם השני ולהגיב גם למבנה הסביבה. כמו כן הודגמה התאמה טובה יותר של הדמויות לסביבה עם שיפורים לאנימציה. הדמויות יוכלו לצעוד כעת בטבעיות גם מעל מכשולים, היות והמנוע מוצא עבור הדמות שלנו את המיקום המתאים ביותר להנחת הרגל. שדרוג למנוע הפיזיקה מאפשר לדמויות ללבוש פריטים כמו צעיף משכנע, וכמובן, לבצע חישובי פיזיקה לעצמים הנעים במשחק.

מערכת התאורה Lumen תורמת למראה הריאליסטי

למרבה הצער ההדגמה שהוצגה אינה חלק ממשחק ספציפי. עם זאת, היות ומדובר בהדגמה שרצה על חומרת ה-PlayStation 5, ניתן לצפות שמשחקי הדור הבא יהנו מקפיצה ברמת הגרפיקה, לכל הפחות. אפיק הזכירה לנו את הרכישה של Quixel, עם שימוש נהדר בסריקות ה-Megascans שלה, אשר מאפשרות ליוצרי המשחקים להשתמש במודלים ברזולוציה גבוהה במיוחד שנסרקו מהעולם האמיתי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים