דיווח: אפל המשיכה להאזין למשתמשיה אפילו אחרי שהבטיחה שתפסיק

Apple (צילום: אופק ביטון, גאדג'טי) Apple (צילום: אופק ביטון, גאדג’טי)

חברת אפל (Apple) הפרה את פרטיות המשתמשים שלה והמשיכה להאזין לשיחות של משתמשי החברה על אף שהכריזה בעבר כי תפסיק לבצע זאת, זאת לפי ידיעה של עיתון הגרדיאן (The Guardian) הבריטי שחשף את ההאזנה של אפל כבר לפני מספר חודשים, ומביא הפעם עדות מעובד קבלן של החברה שעסק בהאזנה ותמלול שיחות כאלו, כאשר הוא מחליט להיחשף באופן פומבי.

תומאס לה בוניאק (Thomas le Bonniec), עובד קבלן בן 25 שעבד במשרדי אפל בקורק (Cork) עד קיץ 2019, אז החליט להתפטר ובסופו של דבר גם להיחשף בשמו המלא ולתאר כיצד חברת אפל מאזינה ללקוחותיה אף על פי שהתחייבה להפסיק לעשות זאת. הוא מציין מקרים בהם עובדי אפל הקשיבו לשיחות אישיות של משתמשים במכשיריה של אפל, בהם האייפון והאייפד, גם מבלי שאלו הפעילו את העוזרת הקולית של החברה, סירי.

הטענה המקורית של אפל בחשיפה הקודמת על כך כי היא מאזינה למשתמשי החברה, היא כי מדובר על האזנה שמגיעה כחלק משיפור יכולת ההבנה והתגובה של סירי. החברה הבטיחה להפסיק עם ההאזנות המוזכרות, המתבצעות על ידי עובדי קבלן חיצוניים, ולבצע אותן רק במקרים בהם המשתמשים הסכימו במפורש לתת גישה להקלטות הקוליות שלהם על מנת לשפר את סירי. הדבר מגיע בניגוד מוחלט למידע החדש של תומאס, שמציין כי החברה לא שינתה את מדיניות ההאזנה שלה ללקוחות כלל.

Apple Siri

המידע החדש אותו מסר תומאס מגלה כי החברה המשיכה להפר את פרטיות המשתמשים שלהם ולהאזין לשיחות משתמשים, כאשר תומאס טוען שהוא האזין למאות הקלטות קוליות ממכשירי אייפון, אייפד ושעוני אפל באופן יום יומי,  כאשר לרוב היה מדובר בהקלטות שנעשו ללא הפעלה של סירי. הוא מציין בנוסף כי נחשף לפרטים אישיים דוגמת שמות, כתובות, ויכוחים ועוד, כאשר בחלק מהמקרים הוא שמע אנשים מדברים על המחלות בהן הם חולים, שיחות על סקס, דת ואפילו סמים.

תומאס החליט להיחשף בשמו המלא ולשלוח מכתבים לכל הגופים הרגולטוריים הרלוונטיים באיחוד האירופי, כשהמטרה שלו היא לייצר לחץ מספיק גדול על מנת לגרום לאפל להפסיק את המדיניות הנוכחית ולאלץ את גופי הפרטיות השונים לאכוף בפועל את החוקים האירופאיים שנחשבים למחמירים במיוחד בתחום הגנת הפרטיות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים