ביטול המכסים ומיסי הקנייה על יבוא מוצרי חשמל וביגוד יהפוך לקבוע

סדרת ה-Galaxy S10 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) סדרת ה-Galaxy S10 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר החדש ישראל כ”ץ הגיעו להחלטה בנוגע לביטול המכסים ומיסי הקנייה על מוצרי חשמל וביגוד ביבוא מחו”ל, זאת לקראת סיומה של התקופה בה הוחל ביטול המכסים והמיסים על המוצרים כחלק מתכנית “נטו הוזלות” של שר האוצר היוצא, משה כחלון, אשר נקבעה מבעוד מועד עד ה-16 ביוני, 2020. ההחלטה החדשה של משרד האוצר וראש הממשלה תביא לקיבוע של ביטול המכסים ומיסי הקנייה על מוצרים רבים על מנת לעודד צריכה בקרב צרכנים פרטיים.

בהודעה ששלח דרך חשבונו בפייסבוק ציין נתניהו כי מטרת ביטול המכסים היא “להניע את המשק” על מנת “להקל עליכם, אזרחי ישראל”, לדבריו. שר האוצר כ”ץ הסביר כי ההקלות הנוכחיות מגיעות כתוצאה מחיפוש של דברים “שיקלו על הציבור”, והוסיף כי עלותה של התכנית יגיע ל-1.45 מיליארד שקלים.

https://www.facebook.com/Netanyahu/videos/912826799198461

משמעות ההחלטה היא שלא ייגבו מכסים ומיסי קנייה ביבוא מוצרים שונים מחו”ל, בהם טלפונים ניידים (15%), מוצרי אלקטרוניקה בידורית, הכוללים, בין היתר – טלוויזיות, מקרנים, רמקולים, אוזניות ועוד (15%-30%, תלוי מוצר), מוצרי חשמל ביתיים, הכוללים מקררים, מקפיאים, תנורי חימום, תנורי בישול ועוד (6%-12%), כמו גם מוצרי ביגוד, משחקים וצעצועים שונים.

בטבלה מטה, תוכלו לראות את רשימת המוצרים עליהם חלו בעבר (לפני כניסתה של תכנית “נטו הוזלות המקורית) המכסים והמיסים, ואת השיעור שלהם עבור כל קטגוריית מוצרים. ביטול המכסים והמיסים על יבוא מוצרים אלו מקבל כעת אישור מחודש.

סוג המוצרפירוט מוצריםמכס או מס קניה לפני התכניתמכס או מס קניה אחרי התכנית
מוצרי אלקטרוניקהטלוויזיות, רמקולים, ממירים, מסכים, צגי LCD, מקרנים, מגברים, מיקרופונים, ציוד הגברה, מגברים, אוזניות, מכשירי וידאו ועוד10%-30%0%
מוצרי חשמל לביתמקררים, מקפיאים, תנורי חימום, תנורי בישול, מערבלי מזון, מסחטות מיץ ועוד.12%0%
בגדיםמכנסיים, חולצות, ג'ינסים, צעיפים, שמלות, גרביים, חצאיות, סוודרים, כפפות, מעילים ועוד6%0%
מנורות ותאורה8%-12%0%
צעצועיםמשחקי וידאו, משחקי שולחן, ציוד ספורט, משחקי חברה, נדנדות, בריכות שחייה ביתיות ועוד.12%0%
תמרוקיםסבונים, מגבונים לחים, תכשירי איפור, דאודורנטים, תכשירים לשמירה על העור, תכשירים לסינון קרני שמש או שיזוף, תכשירי מניקור או פדיקור12%0%

פרטים נוספים תוכלו למצוא בהודעה הרשמית של משרד האוצר בלחיצה כאן.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים