אפל מציגה את iOS 5: שליטה קולית, גלויות ועוד

כנס השקת המוצרים החדשים של אפל בסאן פרנסיסקו הגיע לסיומו, בלי שום “One More Thing“, שיצדיק את כל הציפייה. שעה וחצי של הצגת החידושים, ומעט מאוד הפתעות. המנהלים הבכירים בחברה, פחות יו”ר הדיקטוריון החדש סטיב ג’ובס, הדגימו את מוצריה החדשים של החברה והציגו תכונות חדשות של iOS 5, הגירסה החדשה למערכת ההפעלה לאייפון, אייפד ואייפוד טאץ’.

סקוט פורסטל, סגן נשיא בכיר באפל מתחום ה- iOS, הציג כמה מהתכונות המרכזיות שיופיעו בגירסה החדשה. בין היתר: שירות המסרים החדש iMessage, אינטגרציה משמעותית בין האפליקציות לטוויטר, תוכנת Reader שמאפשרת לצפות בדפים בצורה שמותאמת למכשיר.

התכונה המרכזית שבאמת הצליחה להפתיע היא Siri, אפליקציה חדשה ל”סיוע קולי”. ה-Siri היא לא סתם חיוג קולי, אלא אפליקציה שמאפשרת בשליטה קולית מלאה – לא רק במערכת ההפעלה, אלא בכל דבר שתבקשו ממנו. אם אתם רוצים לבדוק מה מזג האוויר, פשוט תשאלו – “What’s the weather like today”. העוזר הוירטואלי

יקריא לכם הודעות, יחפש מסעדות באזור, ימצא הגדרות מילוניות, יחפש בויקיפדיה, ואפילו פשוט לשאול אותו בקולכם “עוד כמה ימים חג מולד?” – 82 ימים, אם תהיתם.

כדי להפעיל את Siri מספיקה לחיצה ארוכה על מקש הבית באייפון או בדיבורית הבלוטות’. האפליקציה שתגיע בהשקת ה-iPhone 4S תאפשר זיהוי קולי בשלוש שפות: אנגלית, צרפתית וגרמנית. בחברה מבטיחים להוסיף בהמשך תמיכה בעוד שפות ובעוד שירותים חדשים.

חידוש נוסף היא אפליקציה בשם Family and Friends שתאפשר למשתמשיה לאתר את החברים ובני המשפחה שלהם שבקרבתם. “עכשיו כשאני בדיסנילנד, אני יכול לראות איפה המשפחה שלי” (אדי קיו, סגן נשיא בכיר לתוכנות ושירותי אינטרנט באפל). באפליקציה יש הגדרות פרטיות, לשלוט על הזיהוי לפי שעה או מיקום ולבצע שיתוף זמני של המיקום.

אפלקציה נוספת היא Cards, שמאפשרת ליצור ולשלוח גלויות. לא באימייל. פיזית, בדואר. מעצבים גלויה כלשהי באפליקציה, ואפל תשלח אותה על לכל מקום בארה”ב ($2.99) או בעולם ($4.99). בנוסף, תקבלו עידכונים על מצב המשלוח בהתראות למכשיר.

שירות איכסון הענן של אפל, iCloud, יכנס גם הוא לגירסה החדשה. השירות מאפשר לגבות את אנשי הקשר, את התוכנות שנרכשו, את התמונות שצולמו, וגם לאכסן מסמכים וקבצים נוספים. האיכסון הבסיסי הוא בגודל 5 ג’יגה, כשאפשר לשדרג לגדלים 10, 20, ו-50 ג’יגה תמורת תשלום נוסף ($20, $40 ו- $100 לשנה בהתאמה).

חוץ מהחידושים האלה, הציגו בכנס עוד מגוון שינויים קלים. ביניהם: תזכורות מבוססות מיקום/זמן, מערכת התראות חדשה, שיפורים בתוכנת המצלמה (מעבר לשינויים הפיזיים במצלמה של iPhone 4S), גירסה חדשה ומשופרת לדפדפן ספארי, ותהליך אקטיביזציה למכשיר בלי שימוש במחשב.

לסיכום, מערכת ההפעלה iOS 5 לא מציגה אף שינוי מהפכני שלא הכרנו. הבשורות המרכזיות של המערכת החדשה הם ה-iCloud, שצפוי לתפוס תאוצה ולהפוך ל-Dropbox להמונים, והעוזר הקולי Siri, שאולי יצליח לרענן את התחום המבטיח של שימוש קולי. מכשירים מהעבר כבר הציעו חיוג קולי, אבל זה מעולם לא הגיע מעבר לקוריוז. אם Siri יצליח לממש את מה שהוצג בהדגמה, אולי הפעם זה יהיה שונה.

עידכון אחרון: 22:31

(תמונות מתוך gdgt)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים