הוכרזה: iPadOS 14 – עם חיפוש אוניברסלי, וידג’טים ועוד

iPadOS 14 (תמונה: Apple)

מערכת ההפעלה iPadOS תזכה לרענון עם גרסה חדשה מאוחר יותר השנה, וכעת מנצלת אפל את כנס המפתחים WWDC 2020 על מנת לחשוף כמה מהתכונות החדשות שיעשו דרכן לגרסת iPadOS 14, בהן ניצול טוב יותר של עבודה עם מסך המגע, תכונת חיפוש אוניברסלי חדשה ואפשרות לקבוע אפליקציות ברירת-מחדל עבור אפליקציות דואר אלקטרוני ועבור הדפדפן.

שיפורים בחיפוש ונוחות השימוש באייפד

וידג’טים עושים דרכם למערכת ההפעלה של האייפד באופן דומה לזה בה הם יהיו זמינים עבור מכשירי האייפון, אך עבור מסך גדול יותר, זאת על מנת לשפר את נוחות השימוש.

תכונה נוספות שיהפכו את נוחות השימוש לטובה יותר באייפד היא סיידבר חדש באפליקציות, זה יאפשר הפרדה טובה יותר בין התפריטים באפליקציות ובין המסך העיקרי, כאשר אפל מאפשרת שימוש בתפיסה וגרירה של קבצים או תמונות כדי להעביר אותם בקלות בין ספריות בתוך האפליקציה עצמה. בדרך זו, תוכלו לגרור תמונה מהגלריה הראשית באפליקציית התמונות של האייפד, היישר לאלבום תמונות הממוקם בסיידבר, זאת בדומה לדרך בה מתבצעת הפעולה דרך ה-Finder במערכת ההפעלה macOS. אל הסיידבר מצרפת אפל גם שליטה טובה יותר בסידור קבצים באפליקציות המערכת, עם תפריטים נשלפים (Drop-Down) המאפשרים סידור מהיר לפי תאריך, גודל ועוד – ממש כמו ב-macOS.

החיפוש ב-iPadOS 14 מקבל עדכון משמעותי גם כן, ואפילו שם חדש – Universal Search, ולוקח הרבה ממנגנון החיפוש במחשבי המק (Spotlight), כשהוא מבצע השלמות אוטומטיות למחרוזות חיפוש שתבצעו, ואף מציג תצוגה מקדימה של התוצאות, היישר באפליקציות הרלוונטיות במכשיר. חשוב מכל – החיפוש האוניברסלי החדש מאפשר חיפוש בכל מערכת ההפעלה, לסוגים שונים של קבצים ואפילו מאפשר גישה ישירה לאתרי אינטרנט במעבר מהיר לדפדפן, כשהוא מאפשר הפעלה גם ממסך הבית, וזמין גם כאשר אפליקציות שונות נמצאות בקדמת המסך.

חיפוש אוניברסלי ב-iPadOS 14 (תמונה: Apple)
חיפוש אוניברסלי ב-iPadOS 14 (תמונה: Apple)

תכונת ה-Scribble החדשה שמגיעה לאייפד תאפשר כתיבה בכל Text Field בכתב יד עם ה-Apple Pencial תהפוך את הטקסט (באנגלית וסינית בלבד בשלב זה) שנכתב ביד לטקסט מודפס, כאשר במערכת ההפעלה החדשה ניתן אפילו לבצע השלמות לצורות, כמו חיצים, כוכבים, לבבות ועוד, כך שגם אם לא תציירו את אלו באופן מדוייק לחלוטין, תדע Scribble להשלים את הציור שלכם לצורה המתאימה מהצורות הזמינות במערכת.

scribble for iPadOS 14

אחת מהתוספות המבוקשות ביותר במכשיריה של אפל היא לקביעת אפליקציות צד-שלישי כאפליקציות ברירת המחדל במכשיר. אפל מוסיפה ל-iPadOS 14 אפשרות לקבוע אפליקציות צד-שלישי כאפליקציות ברירת המחדל לדפדפן או לדואר האלקטרוני, כך שתוכלו לבחור להשתמש בגוגל כרום או Microsoft Edge במקום דפדפן הספארי, ובאפליקציות המייל המצויינות Spark או Outlook כאפליקציות המייל ברירת המחדל שלכם, במקום ה-Mail של אפל.

תכונות נוספות מאפשרות הסרה של הפרעות על המסך בזמן השימוש באייפד, אלו כוללות מסכים קטנים יותר עבור שיחות נכנסות והודעות מתפרצות מאפליקציות ואפילו חלון קטן יותר לעוזרת הקולית Siri, שתופיע בסגנון המזכיר את זה של ה-Chat Heads של המסנג’ר מבית פייסבוק באנדרואיד.

חלון שיחות נכנסות ב-iPadOS 14 (תמונה: Apple)
חלון שיחות נכנסות ב-iPadOS 14 (תמונה: Apple)

מועדי השקה ומכשירים תומכים

מערכת ההפעלה iPadOS 14 תהיה זמינה בגרסתה הסופית בסתיו הקרוב עבור דגמי iPad Air 2 ומעלה, דגמי iPad מהדור החמישי ומעלה, דגמי iPad Mini 4 ומעלה ועבור כל דגמי ה-iPad Pro. מפתחים יוכלו להוריד גרסה מוקדמת כבר היום, כאשר גרסת בטא פתוחה תהיה זמינה לכולם בחודש הבא.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים